שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יום כיפור: האם לצום זה מרזה?
    אחרי שהעלינו כמה קילוגרמים בארוחות החג העמוסות, ולקראת 25 שעות ללא אוכל ושתייה, החלטנו לבדוק עם תזונאית: האם צום יום הכיפורים יכול לעזור לנו לרזות? עדי גודל סלומון משיבה ומסבירה

    למה ממש לא כדאי לכם "לבנות" על צום יום הכיפורים כמקפצה לדיאטה? לצפייה:

     

    עריכה: הילה רוזנברג

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אם חשבתם שצום יום הכיפורים הוא הזדמנות מצוינת לרדת במשקל ולהיפטר מכמה קילוגרמים עודפים ש"הרווחתם" בארוחות החג, כדאי שתדעו - צום איננו מרזה. נכון שביום שאחרי הצום המשקל יראה תוצאה נמוכה משמעותית מהתוצאה שהוא הראה ביום שלפני הצום, אבל זו לא ירידה אמיתית - היא נובעת בעיקר מאיבוד נוזלים, וברגע שנתחיל לאכול כרגיל - הגוף יחזיר לעצמו את הנוזלים - והירידה במשקל תיעלם.

     

    קראו גם:

    סובלים מסוכרת ורוצים לצום? כך תעשו זאת נכון

    הדיאטה תקועה: 8 סיבות שמפריעות למשקל לרדת

    צום בריא: מה הכי נכון לאכול לפני - ומה אחרי

    25 שעות של צום. זה טוב לדיאטה? (צילום: shutterstock)
    25 שעות של צום. זה טוב לדיאטה?(צילום: shutterstock)

     

    איך זה עובד?

    ההפחתה הדרסטית בכמות הקלוריות שמתרחשת כשאנחנו צמים, גורמת לגוף לפרק שריר, כדי לגייס סוכרים זמינים מהמסה שלו. אבל - עם כל גרם סוכר שהשריר מאבד, אובדים גם כארבעה גרמים של מים, ועל כן הירידה במשקל. לכן, בתהליך נכון ואמיתי של ירידה במשקל, המטרה היא לפרק מסת שומן, ולא מסת שריר.

     

    חשוב גם לדעת שפגיעה מתמשכת במסת השריר - כמו צומות מרובים למשל - עלולה לפגוע בחילוף החומרים שלנו לאורך זמן, ומכך תיפגע כמובן גם הירידה במשקל.

      

    הכותבת היא דיאטנית קלינית וחברת "עתיד" - עמותת הדיאטנים בישראל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "יום כיפור: האם לצום זה מרזה?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים