שתף קטע נבחר

קיה אופטימה היברידית בנהיגה ראשונה - לא רק מונית

המשפחתית הגדולה של קיה נמכרה עד עתה בעיקר כמונית. גרסה היברידית חדשה קורצת לשוק הפרטי עם הבטחה לצריכת דלק נמוכה ורשימת אבזור ארוכה. נהיגת בכורה

במה נהגנו: קיה אופטימה היברידית (דור שני)

מתחרים: יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי, מאזדה 6, סקודה סופרב

מתי אצלנו: עכשיו

מחיר רכב מבחן (בסיס): 175 אלף שקל (165 אלף שקל)

 

 

בעד: נוחות, מרחב פנים, אבזור, בטיחות

נגד: התנהגות, עיצוב פנים, איכות

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

בגדול: קיה ממוקמת כבר מספר שנים בצמרת טבלת המכירות בישראל בזכות הצלחתם המסחררת של הפיקנטו הקטנה ורכב הפנאי ספורטאז'. עם שאר הדגמים הצלחתה מינורית יותר, כולל עם המשפחתית הגדולה אופטימה וקודמתה מג'נטיס שנמכרו בעיקר בגרסאות דיזל לשוק המוניות. לעומתה, אחותה התאומה יונדאי סונטה, זכתה להצלחה ניכרת בזכות יחידת הנעה היברידית ותג-מחיר זהה למתחרות הקטגוריה המצוידות במנועי בנזין.

 

האופטימה החדשה אמורה להביא לשינוי דרמטי, ותנסה לחקות את הצלחת אחותה, עם התברגות בצמרת הקטגוריה ועצירת נדידת הלקוחות המסיבית לרכבי פנאי.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

עיצוב ותא נוסעים: העיצוב הייחודי והמודרני היה נקודת חוזק עיקרית באופטימה הקודמת, והוא לא השתנה משמעותית בחדשה אלא לוטש מעט, עם סבכה קדמית שונה ויחידות תאורת לד מלאות. יש גם חישוקים ייחודיים, פגושים שונים, מסיטי אוויר ותריסי אוורור נסגרים המאפשרים מקדם גרר נמוך יותר.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)


גם עיצוב הפנים עודכן קלות עם הגה שלוש צלעות בשרני, דיפון דמוי-עור לקונסולה הקדמית, מד למערכת החשמל במקום מד סל"ד ובלם יד חשמלי. חבל רק שתא הנוסעים וסביבת הנהג סובלים מבחירה בגוונים כהים, וחבל עוד יותר שאיכות החומרים נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה. מסך המגע ("7) קטן יחסית ותפעולו מסורבל וריבוי המתגים בקונסולה המרכזית מיושן מעט. המושבים נוחים למדי, אך תמיכתם בגוף הנהג בינונית בלבד.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

האופטימה החדשה גדלה במעט בכל ממד. סנטימטר בודד לאורך (485.5 ס"מ), שלושה לרוחב (186 ס"מ) וסנטימטר לגובה (146.5 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך בסנטימטר בודד מהדגם הקודם (280.5 ס"מ), ויש שיפור קל במרחב המחייה לרגליים ולרוחב. ברכב המבחן נתקלנו במרחב מחייה מוגבל לגובה עקב חלון השמש. הנוסעים מאחור נהנים מווילונות הצללה נשלפים לחלונות הצד, מפתחי מיזוג נפרדים ושקע USB.

 

עקב מצברי יחידת ההנעה החשמלית, תא המטען קטן ב-85 ליטר (425 ליטר) מהגרסה הרגילה, והוא אינו מכיל גלגל חלופי.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

אבזור ומערכות בטיחות: רמת הגימור EX הבסיסית כוללת מסך מגע מקורי עם הפעלה בעברית של ווויז, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור חלקי, מושב נהג מתכוון חשמלית, מפתח חכם, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם, תאורה וחניה (מלפנים ומאחור) וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).

 

רכב המבחן בגרסת פרימיום הבכירה הוסיף חלון שמש, אוורור וחימום למושבים הקדמיים (כולל חימום הגה), (גם) מושב נוסע מתכוון חשמלית, ריפודי עור מלא והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.

 

 

יחידת הנעה וביצועים: יחידת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין (GDI - הזרקה ישירה) המפיק 156 כ"ס, למנוע חשמלי עם 50 כ"ס. התפוקה המשולבת עומדת על 192 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

 

זמינות כוח טובה (37.4 קג"מ ב-1,770 סל"ד) מאפשרת ביצועים טובים מהמתחרות בעלת מנועי בנזין "רגילים" בעיקר בזינוק מהמקום (9.4 שניות ל-100 קמ"ש). עם זאת הם נחותים מהמתחרות האירופאיות בעיקר בתאוצות הביניים בכבישים בינעירוניים. ליחידת ההנעה שלושה מצבים, "חסכוני", "רגיל" ו"ספורט", אך ההבדלים זניחים.

 

המנוע החשמלי חלש יחסית ומאלץ את מנוע הבנזין להכנס לפעולה מוקדמת, עובדה המשפיעה על צריכת הדלק שהייתה סבירה בלבד - 13.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. עוד יש לציין שהאחריות שנותנת היבואנית על המערכת ההיברידית היא לחמש שנים בלבד, לעומת שבע שנים לאותה מערכת בסונטה.

 
 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

נוחות והתנהגות: מיתלי האופטימה מכויילים לרכות יחסית ועל כן כושר הספיגה במהירות נמוכה טוב. עם זאת, הם חסרי ריסון מספק ולכן מרכב האופטימה נע על ציריו מעבר לרצוי. בידוד הרעשים טוב מאוד, למעט אוושת רוח ממראות הצד. 

התנהגות הכביש אף היא סובלת מעט מהכיול הרך, כמו-גם מתוספת של כ-110 ק"ג למשקל העצמי (ביחס לגרסת הבנזין הרגילה שאינה משווקת כאן). צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול (לטובת צריכת דלק נמוכה) גורמים לאובדן אחיזה מוקדם יחסית. הבלמים חסרי תחושה לחלוטין ופוגעים בתחושת הביטחון.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)


סיכום: הגרסה ההיברידית של האופטימה יכולה להפוך את הדגם לפופולארי בהרבה מקודמתה. בדומה ליונדאי סונטה המצליחה, גם לה יש יחידת הנעה שמהווה יתרון מרכזי מול המתחרות, ובנוסך לכך היא מרווחת ומאובזרת מבעבר, כולל מערכות בטיחות מתקדמות. בשוק המוסדי, העיקרי עבור מתמודדות הקטגוריה, יש לה הרבה מה להציע.

 

לפחות עד שתנחת כאן, ממש בקרוב, גרסה מעודכנת של אחותה התאומה.



קיה אופטימה הייבריד

קיה אופטימה הייבריד
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,999 סמ"ק / בנזין-היברידי
הספק מנוע בנזין 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מנוע בנזין 19.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד
הספק / מומנט מנוע חשמלי 50 כ"ס / 20.9 קג"מ
הספק / מומנט משולב 192 כ"ס / 37.4 קג"מ
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 485.5 ס"מ
רוחב 186 ס"מ
גובה 146.5 ס"מ
בסיס גלגלים 280.5 ס"מ
משקל 1,655 ק"ג
נפח תא מטען 425 ליטר
100-0 קמ"ש 9.4 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 100 גרם לק"מ
מחיר רכב מבחן (בסיס) 175 אלף שקל (165 אלף שקל)
כריות אוויר 7
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
קיה אופטימה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים