שתף קטע נבחר

 

סקר TIM: כ-41 אחוז מהגולשים הישראלים קוראים תגובות

עוד נתונים מסקר האינטרנט התקופתי: 22 אחוזים מהגולשים נוהגים להגיב לכתבות, 53 אחוז משתמשים במסרים מידיים, 38 אחוז צופים בקטעי וידאו שהעלו גולשים ו-26 אחוז מדברים ב-Voip. אין שינויים בולטים בצמרת האתרים הישראלים

38 אחוזים מהגולשים צפו בקטעי וידאו שהעלו לרשת משתמשים אחרים, כך עולה מנתוני TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר לחורף 2006/07. שלושה אחוזים בלבד העלו בעצמם סרטוני וידאו באתרים כמו YouTube, על מנת שאחרים יוכלו לצפות בהם.

 

מעניין לציין, כי אחוז הצופים בסרטונים גדול בהרבה כאשר מדובר בבני נוער - 53 אחוזים. הנתונים מתייחסים לגולשים שביצעו את הפעולה לפחות פעם אחת בשלושת החודשים האחרונים.

 

מהסקר עולה עוד, כי 53 אחוז מהגולשים השתמשו בתוכנת מסרים מידייים, 41 אחוז מהם קראו

תגובות לכתבות ואילו 22 אחוז כתבו תגובות. 34 אחוזים האזינו לתחנות רדיו מקוונות, ו-28 אחוזים השתתפו בפורום. 26 אחוזים ביצעו שיחות קוליות באמצעות תוכנות VoIP כמו Skype.

 

20 אחוזים מהגולשים צפו בתוכניות טלוויזיה באינטרנט - כאשר הכוונה היא לתוכניות מוקלטות או בשידור חי. יש לציין, כי התוכניות היחידות המשודרות בשידור חי הן משדרי חדשות.

 

על פי נתוני הסקר, שהוצגו היום (ג') בכנס TIM השנתי בקריה האקדמית "אונו", 18 אחוז מהגולשים נוהגים לקרוא בלוגים וחמישה אחוז מהם כותבים בלוגים. 10 אחוז מעלים תמונות לאינטרנט כדי לשתף אחרים, ושבעה אחוזים ביקרו באתרי רשתות חברתיות כמו Myspace.

 

כאשר מדובר בהשתתפות בפורומים, צפייה בתוכניות טלוויזיה, קריאה וכתיבה של בלוגים, העלאת תמונות וביקור ברשתות חברתיות - ניכר הבדל גדול בין הפעילות של צעירים לעומת מבוגרים, כפי שמראה הטבלה הבאה.

 


שימושים בולטים ברשת הישראלית - סקר TIM דצמבר 06-ינואר 07

שימושים בולטים ברשת הישראלית
סוג השימוש כלל הגולשים (באחוזים) בוגרים (18+) נוער (13-17)
התכתבות באמצעות מסרים מידיים 53 49 79
קריאת טוקבקים 41 41 41
כתיבת טוקבקים 22 23 21
צפייה בקטעי וידאו שהעלו גולשים 38 35 53
העלאת סרטוני וידאו 3 3 8
האזנה לתחנות רדיו מקוונות 34 34 32
השתתפות בפורומים 28 26 39
ביצוע שיחות קוליות באמצעות VoIP 26 26 25
צפייה בתוכניות טלוויזיה ברשת 20 18 31
קריאת בלוגים 18 16 31
כתיבת בלוגים 5 4 10
העלאת תמונת לצורך שיתוף 10 8 16
ביקור ברשת חברתית 7 5 16

 

חשיפה לאתרים

 

נתוני החשיפה השבועיים של אתרי האינטרנט המובילים הנכונים לתחילת 2007 מציעים על קפאון בצמרת. גוגל הגדילה את חלקה ל-82.7%, וואלה עלתה ל-70.1 אחוזים, ynet עם 55.2 אחוז (לעומת 56.2 אחוז בסקר הקודם), קבוצת MSN ירדה קלות (32.1 אחוז). אתר קשת רשם 18.4 אחוזי חשיפה. כל הנתונים בטבלה הבאה.

 


שיעורי חשיפה שבועיים לאתרים מובילים

שיעורי חשיפה שבועיים לאתרים מובילים
אחוזים מכלל הגולשים (אוכלוסיה יהודית בלבד, 13+) דצמבר-ינואר, 07' (באחוזים) יולי, 2006 (באחוזים)
גוגל 82.7 79.1
וואלה 70.1 67.6
ynet 55.2 56.2
MSN ו-Hotmail 32.1 34.5
נענע 29.1 30.2
תפוז 27.1 22.2
NRG 23.4 23.0
שידורי קשת 18.4 לא נמדד
זאפ 18.1 16.4
ספורט ONE 17.1 16.3
 

 

הנתונים בטבלה שלהלן מבטאים את השיעור במדגם משתמשי האינטרנט שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים האלה במהלך שבוע בתקופת הסקר. כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו בשבוע שקדם לסקר. 

 

יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל. הנתונים לא מייצגים את שיעור המבקרים באתר בפועל, אלא אומדן החשיפה (Reach) בלבד, או שיעור האנשים השונים שביקרו, לפחות פעם אחת, בכל אתר בשבוע שקדם לסקר.

 

על פי נתונים שפורסמו בנובמבר, נמשך הגידול בכמות הגולשים. יש היום בישראל כ-3.9 מיליון

משתמשי אינטרנט בגילאים של 13 ומעלה, לעומת 3.6 מיליון בדצמבר 2005. האומדן מתייחס לכלל האוכלוסייה בישראל, כולל אומדן משלים של מגזרי העולים והערבים.

 

סקר TIM עוסק בניתוח מגמות בישראל בשימוש באינטרנט מאז תחילת שנת 2000. לצורך הסקר, משתמש אינטרנט נחשב כל מי שעושה שימוש כלשהו באינטרנט (דואר אלקטרוני, גלישה באתרים, קניה באתרים וכו'), בתדירות כלשהי וממקום כלשהו (מהבית, מהעבודה, מביה"ס וכו').

 

הסקר הנוכחי, שנערך בין 20.12.06 לבין 11.1.07 הקיף מדגם של 1,165 משתמשי אינטרנט (בני 13 ומעלה) מפיזור ארצי ומייצג של ישובים יהודיים בישראל, והתבסס על הפאנל האינטרנטי של TNS ישראל. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
22 אחוזים מגיבים לכתבות. סקר TIM
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים