שתף קטע נבחר

מיקרוסופט רוכשת את חברת ידעת הישראלית

ענקית התוכנה רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי שיאפשר לה להתמודד מול גוגל במאבק בתחום הפרסום המקוון; הטכנולוגיה של ידעת תאפשר למיקרוסופט לספק למפרסמיה כלים לזיהוי קהלי מטרה

מיקרוסופט הודיעה היום (ד') על רכישת הסטרט-אפ הישראלי ידעת (YaData). צוות החברה, המונה כ-20 עובדים, ישתלב במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל. סכום הרכישה לא פורסם.

 


מייסדי ידעת: (מוטי רדומסקי (מימין), אמיר פלג וד"ר ישי אורן (צילום: צביקה טישלר)

 

ידעת מפתת כלים לזיהוי ואיפיון פלחי שוק של גולשים ברשת על פי דפוסי התנהגות. הטכנולוגיה של החברה תאפשר למיקרוסופט לספק למפרסמיה יכולות לזהות קהלי מטרה ולשפר את המיקוד והרלוונטיות לקורא של הפרסום באינטרנט. הרכישה מהווה חלק ממלחמתה של מיקרוסופט בגוגל, המובילה כיום בתחום הפרסום המקוון ברשת.

 

ידעת הוקמה בשנת 2006. היא ביצעה סבב גיוס הון בודד, בו השתתפו הקרנות גיזה ועופר היי-טק. חברת אורקל השקיעה גם היא בחברה סכום של מאות אלפי דולרים. צוות החברה מונה מספר בוגרי תלפיות ויחידה 8200, בינהם המנכ"ל אמיר פלג, בעל דוקטורט במתמטיקה מאוניברסיטת סטנפורד, וד"ר ישי אורן, המפתח הראשי של הטכנולוגיה בחברה.

 

פלג אמר היום כי "למיקרוסופט יש את החזון וההיקף העסקי הנדרשים לממש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות של ידעת ולפתח פתרון פרסום מקוון חדיש מסוגו".

 

סגירת העסקה מותנית בקבלת מספר אישורים רגולטוריים והיא צפויה להיסגר לאחר קבלת האישורים הללו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה ליכטמן, נשיא המו"פ בישראל
צילום: יוסי צבקר
מומלצים