מותג עיצוב הבית החדש NERD

נקמת החנוניות: עסק עיצוב הבית הישראלי שקם דווקא בקורונה

דווקא במהלך שנת הקורונה רקחו הצלמת איקו פרנקו ומעצבת הרהיטים אורלי בן סימון את מותג עיצוב הבית המקוון שלהן, NERD. הן תכננו רהיטים, ייבאו אקססוריז ויצרו מרחב וירטואלי שבו אפשר גם ללמוד איך לעצב עם הפריטים את חללי הבית: "הקורונה לימדה אותי שברגע הכל יכול להשתנות, שאי-אפשר לדעת מה יהיה", מספרת אחת המקימות

פורסם:
עבור הצלמת איקו פרנקו (45) הייתה שנת הקורונה השנה שבה היא החליטה שהגיע הזמן לשינוי. דווקא בתקופה הזו, על רקע פשיטות הרגל וסגירתם של עסקים רבים, היא החליטה לקחת את המושכות לידיים ולהקים יחד עם מעצבת הרהיטים אורלי בן סימון (48) את מותג ההום סטיילינג המקוון החדש שלהן, NERD.
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
NERD: "הקורונה הגדילה את הפתיחות לאונליין, גם כשזה מגיע לעיצוב הבית"
(צילום: שמרית שבתאי)
"במשך שנים עבדתי שעות מטורפות בכל מיני מקומות כשכירה", מספרת פרנקו, שעלתה לארץ בשנת 2000 מהונגריה. "הייתי מתוסכלת מכך שאני עובדת בשביל אחרים כל כך קשה, ועבור עצמי אני לא מסוגלת לעשות משהו. היה חסר לי האומץ. הקורונה לימדה אותי שברגע הכל יכול להשתנות, שאי-אפשר לדעת מה יהיה, ושהגיע הזמן להגשים חלום ולפתוח עסק משלי לעיצוב, התשוקה האמיתית שלי". 
את בן סימון הכירה פרנקו בנסיבות מקצועיות כשהשתתפו יחד ביום צילום. הקליק, הן מספרות, היה מיידי. "רשמית למדתי עיצוב פנים, אבל זה בערך הדבר היחיד שאני לא עוסקת בו", מספרת בן סימון. "התחלתי כמעצבת תפאורה, עיצבתי חלונות ראווה ובהמשך החיים התגלגלתי לעיצוב רהיטים". 
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
מימין: איקו פרנקו ואורלי בן סימון
(צילום: שמרית שבתאי)
פרנקו פנתה לבן סימון עם רעיון לְאתר שמציע פריטים מעוצבים בקפידה להלבשת הבית במחירים נגישים ובמקום אחד. "התחלנו לדבר על האתר ממש בתחילת תקופת הקורונה", מספרת בן סימון. "זו הייתה תקופה מאוד מפחידה. בתור בעלת עסק ומעצבת בעצמי, ניסיתי להבין איך אני שורדת את התקופה, והרעיון של איקו הגיע בדיוק בזמן. הוא ענה על צורך גובר, כי ברור שהשנה הזאת הגדילה את הפתיחות והרצון לקנות אונליין, גם כשזה מגיע לעיצוב הבית".
"המציאות הוכיחה שגם בקורונה החיים ממשיכים" מוסיפה פרנקו. "חלל המגורים יכול להפוך לחלל העבודה, לבית הקולנוע, למסעדה, לחלל הבילוי. הבית מקבל משמעות חדשה". 
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
מינימליסטי ומונוכרומטי: הקולקציה של NERD
(צילום: שמרית שבתאי)
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
השתיים צילמו "הצעות הגשה" באתר, כדי לסייע ללקוחות שקונים בלי ליווי של מעצבת
(צילום: שמרית שבתאי)
ב-NERD מציעות השתיים פריטים המעוצבים בסגנון מינימליסטי ומונוכרומטי, ביניהם מדפים, מתלים, ארוניות, שולחנות ואקססוריז. הרהיטים, המיוצרים בישראל, עשויים בעיקר מברזל וזכוכית, ומחירם נע בין 89 ל-4,800 שקל, בעוד האקססוריז מיובאים ומחיריהם נעים בין 15 ל-3,800 שקל. באתר שילבו השתיים את הידע המוקדם שהגיעו איתו: עיצוב הפנים של בן סימון והעין הרגישה לצילום של פרנקו התאחדו לקטלוג מעוצב שמשתמש בכל הפריטים המופיעים באתר. "החלטנו להדגיש מאוד את הנושא של 'שופ דה לוק'", מסבירה בן סימון. "זו בעצם הצעת הגשה. צילום של פינה בבית עם סטיילינג שמאפשר לקנות כל אחד מהפריטים שמופיעים בו, ונועד לסייע ללקוחות שקונים בלי ליווי של מעצבת וזקוקים להכוונה מבחינת סידור ומיקום של הפריט ושל אביזרים משלימים.
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
"רוצות להנגיש סטיילינג לאנשים"
(צילום: שמרית שבתאי)
"הבנו שיותר מרק ליצור רהיטים, אנחנו רוצות להנגיש סטיילינג לאנשים שמתקשים לעשות את זה. גם אנשים שיש להם טעם טוב לא תמיד יודעים לשים את הפריט במקום הנכון עם הקומפוזיציה הנכונה, אם מדובר בעיצוב חדר העבודה או אם מדובר בשילוב של ארונית עם שולחן". על הבחירה בברזל כחומר הגלם הדומיננטי אמרו השתיים כי "מדובר בחומר שאפשר לשחק איתו, לדקק אותו, להשתמש בחיתוכי לייזר ולעבוד איתו בהמון צורות, כך שהוא הופך להרבה יותר אלגנטי ועדין".

"אנחנו נראות קוליות, אבל שתינו חנוניות"

"בילינו לא מעט זמן ביחד בשנה האחרונה", מספרת פרנקו על תהליך ההקמה של NERD. "זה מתחיל בסיעור מוחות, ברעיונות, שרטוטים ושעות של יצירה. שתינו באות מעולם העיצוב, ולשתינו יש תשוקה מאוד גדולה לסטיילינג ואופנה, ולעבוד ביחד הייתה חוויה מיוחדת". 
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
"רצינו לייצר רהיט שניתן לשלח בלי מובילים ובלי הרכבה, ועדיין לתת לו אופי"
(צילום: שמרית שבתאי)
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
המותג קם דווקא בקורונה: "זו הייתה תקופה מאוד מפחידה"
(צילום: שמרית שבתאי)
בן סימון, בעלת עסק לעיצוב רהיטים בהתאמה אישית, מוסיפה כי עיצוב קולקציה לקהל לקוחות רחב היה אחד מהאתגרים המרכזיים ביותר שהתמודדו עמו השתיים. "אני אוהבת לעשות דברים גדולים ועשירים, עם הרבה פרטים והמון נוכחות, וכאן היה צריך לצמצם. זה היה צורך ברמה העיצובית, כי רצינו ליצור קו נקי שיתאים לקהל לקוחות רחב. כשאת יוצרת פריט עם אופי ואישיות מאוד בולטים, הוא לא מתאים לכולם, וזה נכון גם מבחינת המחיר - רצינו ליצור פריטים במחירים נגישים יותר. את הקולקציה באתר רצינו להנגיש לאנשים שעוברים דירה ורוצים שולחן או ארונית יפה במחיר סביר. רצינו לייצר משהו קטן, שיהיה אפשר לשלוח אותו בקלות, בלי מובילים ובלי הרכבה, ועדיין לתת לו אופי". 
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
דןוקא ברזל: "חומר שאפשר לשחק איתו, כך שהוא הופך לאלגנטי ועדין"
(צילום: שמרית שבתאי)
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
האקססוריז מיובאים, הרהיטים מקומיים
(צילום: שמרית שבתאי)
למה קראתן למותג NERD?  בן סימון: "רצינו שזה יהיה שם עם קריצה והומור, אבל רצינו גם לשקף את המנעד שמאפיין את שתינו: אנחנו אולי נראות כמו מעצבות קוליות מבחוץ, אבל בתוכנו שתינו מאוד חנוניות, אוהבות את הבית ואת השקט. חוץ מזה, בסופו של דבר החנונים היום מובילים את העולם". 
העובדה שהמשק חזר לשגרה משנה משהו מבחינתכן? פרנקו: "בהחלט יש נקודות דאגה, אבל אני כל כך מאמינה ברעיון הזה ובעיצובים שלנו - שאני לא מודאגת".
בן סימון: "יש לנו מחשבה שאולי אנשים ירצו להגיע למקום ולראות פיזית את המוצרים, אבל אנחנו מאמינות שהסטיילינג המושקע של האתר יסייע למי שרוצה לקנות מרחוק ולהבין איך להציב את הדברים בצורה הכי טובה בבית".
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
מתוך קולקציית רהיטי הברזל של NERD
(צילום: שמרית שבתאי)
18 צפייה בגלריה
NERD
NERD
הצעת הגשה: אתר המותג "מציב" את המוצרים בחלל
(צילום: שמרית שבתאי)
יש לכן טיפים למי שרוצות ורוצים לצאת לעצמאות אבל מפחדות ומפחדים? פרנקו: "אני חושבת שפחד זה דבר מצוין, כי הוא מאוד שומר עלינו, אבל מצד שני אסור לתת לו להשתלט לנו על החיים. צריך לנהל את הפחד במקום שהוא ינהל אותנו. ברגע שמבינים את זה, השמיים הם הגבול. מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? חשוב לסמוך על האינטואיציות שלכן ולקחת הכל בפרופורציות". 
בן סימון: "בתור מישהי שהיא עצמאית כבר הרבה שנים אני חושבת שצריך שני דברים: האחד הוא שחייבים לקפוץ למים ולשחות תוך כדי תנועה, והשני הוא לתת לזה זמן. בזמן ההתפתחות של עסק עצמאי כל יום הוא שיעור".

עוד שלושה עסקי עיצוב שנפתחו דווקא בקורונה

כלי הקירמיקה של קרן טיבי
18 צפייה בגלריה
קרן טיבי
קרן טיבי
(צילום: אדם פרידמן)
קרן טיבי עובדת כקדרית וכקרמיקאית כבר 15 שנה, אבל דווקא במרץ 2020 בחרה לפתוח לראשונה חנות פיזית משלה בקיבוץ נען ולשווק את הכלים שלה לקהל הרחב. "החנות פועלת בחלל שהוא גם הסטודיו שלי, כך שלא עלתה האפשרות של לסגור אותה במהלך התקופה – אני הרי בכל מקרה שם", היא מספרת. kerentibi.com
מועדון הכותנה של רונה וטלי מוצאפי
18 צפייה בגלריה
מועדון הכותנה
מועדון הכותנה
(צילום: גאיה פלד ודרור )
האחיות רונה וטלי מוצאפי עובדות כבר שנים בעסק המשפחתי המתמחה בייצור מקומי ובמכירה של טקסטיל לבתי מלון ולשוק הציבורי. עם פרוץ הקורונה ועצירת המשק בכלל ותחום המלונאות בפרט החליטו השתיים לפתוח אתר חדש שיאפשר קנייה של המוצרים בידי לקוחות פרטיים. בניגוד למקובל בתחום, מוצרי החברה מיוצרים בארץ, בקיבוץ משמרות ובמתפרה הסמוכה לו. cottonclub.co.il
WildFloweTlv
18 צפייה בגלריה
wildflowertlv
wildflowertlv
(צילום: wildflowertlv)
בערך המילוני "מולטי טאסקינג" אפשר וכדאי לשבץ את תמונתה של עינת טקו, סטודנטית לרפואה שהפכה בחסות הקורונה את התחביב שלה – שזירת פרחים – לעסק שאותו היא מתחזקת במקביל ללימודים המאתגרים. באתר שלה או בחנות הפיזית שברחוב אחד העם בתל־אביב ניתן לקנות לא רק סידורי פרחים אלא גם כלים ואגרטלים מעוצבים. wildflowertlv.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button