170 מטר מחוברים בגשר: מגדלי הצעירים

גשר בין שני גורדי שחקים: ביקרנו בדירה מרחפת בשמי תל-אביב

נוף של 360 מעלות לגוש דן, 120 מטר מעל הקרקע: השטח הנדל"ני יוצא הדופן הזה נמצא באוויר. שלחנו את אסף קמר לבקר בדירות התל-אביביות שנמצאת בין שני מגדלים בני 40 ו-46 קומות, המחוברים ביניהם בגשר עתידני. אם אתם סובלים מפחד גבהים - זה לא בשבילכם

פורסם:
אחרי פשיטות רגל, העברת בעלויות ותביעות, הפרויקט "מגדלי הצעירים" בתל-אביב, אחד מהפרויקטים הארכיטקטוניים המדוברים ביותר בגוש דן שהחל ב-2012, זכה גם בתואר המפוקפק של אחד מתהליכי הבנייה הארוכים בישראל. מדובר בזוג מגדלים בני 40 ו-46 קומות המתנשאים לגובה של 170 מטר, ומחוברים ביניהם בגשר ייחודי בקווים מעוגלים ועתידניים. על תכנון המגדלים אמון משרד האדריכלים "יסקי מור סיון".
4 צפייה בגלריה
מגדלי הצעירים
מגדלי הצעירים
170 מטר מחוברים בגשר: מגדלי הצעירים
(צילום: רמי חכם)
בפרויקט היוקרה בלב ליבה של תל-אביב קמו 486 יחידות בנות 2 עד 5 חדרים, פנטהאוזים ודירות פאר מיוחדות, ואפילו מנהרת תנועה ייעודית מנתיבי איילון ישירות לחניון המגדל, מרכז מסחרי ומרכז ספורט וספא. בניית המגדלים נמצאת לקראת סיום ורגע לפני קבלת טופס 4, אך הסיבה בגללה הגענו היא "דירות הגשר" הייחודיות שמרחפות בקו הרקיע של העיר.
אנחנו נפגשים עם מיכאל טחן, מנהל פרויקטים בכיר בחברת הבנייה "דניה סיבוס" שאחראית על "מגדלי הצעירים" עוד משנת 2016, במשרדו שבקומת הקרקע. אנחנו מקבלים קסדות ושכפ"צים זוהרים ומצטרפים לטיסה במעלית מהירה במיוחד לקומה 35, אל מרפסת רחבת ידיים של דירת גשר - שהיא למעשה תוספת שטח נד"לני בנקודת החיבור שבין שני המגדלים. במרפסת המרשימה תצפית ודו-כיוונית לקו החוף של תל-אביב וצפונה, ובצד השני מזרחה אל רמת גן ודרומה.
4 צפייה בגלריה
מגדלי הצעירים
מגדלי הצעירים
אחד מתהליכי הבנייה הארוכים בישראל, שהחל בשנת 2012
(צילום: רמי חכם)
"מתחת לרגליים שלנו יש תהום של 120 מטר, אנחנו בעצם עומדים פה באוויר", אומר טחן. "חיברנו את שני המגדלים לשלוש קומות - שתיים סגורות וקומת מרפסת. אלו דירות הרבה יותר גדולות מדירות אחרות בפרויקט עם נוף מרהיב וייחודי שלא ניתן לקבל בכל הקומות האחרות של הבניין".
טחן מסביר כי גשר הדירות בין שני הבניינים היה מאתגר במיוחד להקמה. "מורכבות הבנייה של הגשר הייתה מבצע בפני עצמו. לפני יציקת הגשר, תהליך הבנייה אילץ אותנו להרכיב קודם את כל הקומות מתחת לגשר ואת כל האלמנטים מקומה 35 ומטה. זה יצר אתגר ודרש תכנון יסודי ומדוקדק כדי לעמוד בלוחות הזמנים".
4 צפייה בגלריה
מגדלי הצעירים
מגדלי הצעירים
הגשר המעוגל של דירות הגשר במגדלי הצעירים
(צילום: אסף קמר)
לפני כעשור התאגדה קבוצת רכישה לקניית דירות במגדלים דרך חברת "אור סיטי נדל"ן" בבעלותה של ענבל אור, שמאז, כידוע, פשטה את הרגל. זוהי גם הסיבה לעיכוב המשמעותי של בניית המגדלים. "אחרי שהחברה של ענבל אור הגיעה לאן שהגיעה, קבוצת הרכישה נכנסה לניהול של חברת האחים חג'ג'", מספר טחן, ומשתף בסבל של המשקיעים שהיו אמורים לקבל את המפתחות לדירה לפני שנים רבות.
4 צפייה בגלריה
מגדלי הצעירים
מגדלי הצעירים
הנוף הנשקף מדירת הגשר ממזרח
(צילום: אסף קמר)
מה מחירי הדירות במגדל? "דירות במגדל עולות בסביבות שניים וחצי מיליון שקל לדירת שני חדרים, דירת שלושה חדרים תעלה שלושה מיליון שקל וצפונה, תלוי בקומה. דירות הגשר עולות כחמישה מיליון שקל לדירה".
מדוע דירה בגשר עולה יותר מדירה "רגילה" במגדל? "גם בגלל הגובה, קומה 35 עד קומה 37, ובגלל כיווני האוויר. רק בדירת גשר יש שני כיווני אוויר מערבה לים ומזרחה, עם נוף של כמעט 360 מעלות לתל-אביב. אני מאמין שבעתיד נראה דירות גשר נוספות בעיר, מדובר בתכנון שמוסיף שטחי בנייה ומוסיף ערך ליזמים השונים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button