ג'ף טולמן ז"ל

ג'ף טולמן, מייסד רשת העיצוב "טולמנ'ס", הלך לעולמו בגיל 89

ג'ף טולמן, שייסד יחד עם אשתו תמרה ז"ל את מותג העיצוב "טולמנ'ס", הלך לעולמו בגיל 89. את דרכו בעולם העיצוב התחיל בשנות ה-60 כעולה חדש מדרום אפריקה, והפך במהרה לשם המזוהה עם פריטי יוקרה ועיצוב בתי האלפיון העליון. "ג'ף ותמרה יירשמו לעד בדפי היסטוריית העיצוב כמביאי בשורת העיצוב לישראל"

ynet עיצוב
פורסם:
ג'ף טולמן, שייסד את מותג העיצוב היוקרתי "טולמנ'ס" יחד עם אשתו תמרה ז"ל, הלך לעולמו אתמול (ב') בגיל 89 בביתו בחיק המשפחה, שלוש שנים אחרי פטירתה של אשתו. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים - נדיה, ליאורה ומייקי מנישואיו הראשונים, וגבי וקרינה מנישואיו השניים.
5 צפייה בגלריה
ג'ף ותמרה טולמן
ג'ף ותמרה טולמן
ג'ף טולמן ז"ל
(צילום: תומי הרפז)
טולמן נולד בדרום אפריקה, שם נישא לראשונה, ועלה לישראל בשנת 1961. הוא הביא עימו את בשורת העיצוב הדני, ופתח את חנות הרהיטים "דניש אינטריורס" בתל אביב. החנות הקטנה הפכה במהרה לרשת בת עשרה סניפים, המונה למעלה מ-200 עובדים. בחנות הוא גם הכיר את מי שלימים הפכה להיות אשתו השנייה ושותפתו לעסק - תמרה, אז עולה חדשה מארגנטינה. היא הגיעה לריאיון עבודה בחברה, וב-1969, לאחר שהתגרש מאשתו הראשונה, נישא לה.
במשך שלושה עשורים עמלו השניים על ייבוא רהיטים ואקססוריז להלבשת הבית. היא הקימה את חנות חפצי הנוי לבית "דניש פלוס" בשנת 1973, והוא עסק בקניית רהיטים והבאתם ארצה. נייר העטיפה החום-אדמדם של "דניש" הפך לסימן ההיכר של מותג העיצוב הפופולרי, אך ב-1978, אחרי שהעסק נקלע לקשיים כלכליים, מכרו השניים את הרשת.
5 צפייה בגלריה
ג'ף ותמרה טולמן בשנות ה-60
ג'ף ותמרה טולמן בשנות ה-60
ג'ף ותמרה טולמן בשנות ה-60
(צילום באדיבות המשפחה)
ב-1986 קם לתחייה הגלגול הנוכחי של החזון העיצובי של הזוג בדמותה של רשת "טולמנ'ס" שהקימה תמרה, שלהבדיל מהחנות "דניש" התמקדה בעיצוב איטלקי. השניים ייבאו רהיטים וכלי נוי ממיטב בתי העיצוב בעולם לחנות בכיכר המדינה, והפכו במהרה למעצבי הדירות של האלפיון העליון בישראל.
5 צפייה בגלריה
טולמנ'ס
טולמנ'ס
טולמנ'ס
(צילום: עמית גירון)
בשנת 2005 מכרו השניים את מפעל חייהם ליזם שוקי שוורץ, שרכש את המותג יחד עם שותפיו, הפרסומאי יורם באומן והיבואן צבי גיור. בני הזוג מכרו באותה תקופה גם את הווילה המפוארת שלהם בכפר שמריהו, ועברו לדירה מעוצבת בתל אביב. בתקופה זו כתב טולמן את הספר "נחטף מהמוות", המגולל את סיפור התמודדותם שלו ושל תמרה עם גידולו של בנם גבי, שנולד עם מוגבלות שכלית התפתחותית. הסיפור האופטימי ומעורר ההשראה ליווה את חיי ההורות של השניים לצד טיפוח רשת העיצוב הגדולה.
5 צפייה בגלריה
טולמנ'ס
טולמנ'ס
מחנות קטנה למעצמת עיצוב: טולמנ'ס
(צילום: עמית גירון)

"חלום חייו היה להקים משפחה בישראל"

רשת "טולמנ'ס", כיום בת שמונה סניפים, שאחד מהם במילאנו ומתפקד בשיטת הפרסונל שופינג, מייצגת בישראל את עילית בתי העיצוב, ומייבאת פריטים של מותגים ומעצבי על ובהם שמות כמו פטרישיה אורקיולה, קארים ראשיד, פיליפ סטארק, טום דיקסון, האחים קמפאנה - ומשלנו, רון ארד ואריק לוי.
5 צפייה בגלריה
ג'ף ותמרה טולמן
ג'ף ותמרה טולמן
ג'ף ותמרה טולמן
(צילום: תומי הרפז)
"כולם מנחמים אותי, אבל זכיתי בשני הורים אגדיים", מספרת ל-ynet בתו הצעירה של טולמן, קרינה. "אבא שלי נפטר כשהוא כמעט בן 90, אין לי על מה להתלונן בכלל. חלום חייו היה להקים משפחה בישראל, והוא נפטר עם 18 נכדים וחמישה נינים. הוא היה מתפאר בזה בכל הזדמנות שהייתה לו. לא להרבה אנשים היו הורים מדהימים כמו שלי.
"שני ההורים שלי ידעו לגרום לאנשים להאמין בעצמם, ובניגוד להרבה מאוד אנשים או חברות, הם היו מאוד ערכיים לאורך כל הדרך. עובדים של 'דניש' ו-'טולמנ'ס' עובדים בחברה כל חייהם, כי התפישה שלהם את העובדים הייתה תמיד של משפחה. זה יוצא דופן. הם היו אנשים מדהימים שאהבו לתת. הלוואי שהיו עוד אנשים כמותם", היא מספרת.
מרשת טולמנ'ס נמסר: "ג'ף ותמרה אשתו ז"ל יירשמו לעד בדפי היסטוריית העיצוב כמביאי בשורת העיצוב לישראל, ולכולנו הייתה הערכה מיוחדת לפועלו ואישיותו של ג׳ף. עובדי ומנהלי רשת טולמנ'ס משתתפים בצער המשפחה. זו גאווה וכבוד גדול עבורנו להמשיך את מורשתם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button