Circular Sun House של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט

הגשמת חלום: לישון בבית שתכנן האדריכל המפורסם פרנק לויד רייט

בכל רגע נתון אפשר לשכור ללילה או לשהות קצרה של כמה לילות את אחד הבתים שתכנן האדריכל האגדי פרנק לויד רייט ברחבי ארצות הברית. לישון ביצירה אדריכלית של אדריכלות מודרנית אורגנית

פורסם:
חלמת פעם לנפוש בבית שתכנן ועיצב האדריכל האמריקאי הנחשב פרנק לויד רייט? ובכן, זה לגמרי אפשרי. בכל רגע נתון אפשר למצוא באתרים המתמחים בבתים להשכרה לטווח זמן קצר, בהם Booking.com, Airbnb, Vrbo ואחרים בית שנחשב פנינת אדריכלות היסטורית. באתרים האלו רשומים כשבעה בתים מתוך יותר מ-300 המבנים שתכנן האדריכל האמריקאי הדגול שהלך לעולמו בשנת 1959.
למרבה הצער, חלק מהבתים שתכנן נהרסו, אחרים עברו שימור ונפתחו לציבור, אך הרוב המכריע נמצא בידי בעלים פרטיים, וחלק קטן מהם משכירים מעת לעת את הנכסים לשהות קצרה. בתיו של רייט נחשבים קשים לתחזוקה בשל המורכבות האדריכלית שלהם, אך הם לגמרי עונים על ההגדרה של אטרקציה תיירותית, בטח ובטח לחובבי אדריכלות המודרנית האורגנית – תחום שפיתח רייט ביצירותיו. הנה שבעה בתים שזמינים ללינה לכמה לילות:
4 צפייה בגלריה
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
עדיין לא מוצע להשכרה. הבית על האשד של רייט נחשב לאחת מיצירות המופת האדריכליות
(צילום: Shutterstock)

Circular Sun House

אגב, לפחות בית איקוני אחד שלו עומד למכירה כעת: the Circular Sun House בפניקס, אריזונה, עומד למכירה עם תג מחיר של 8.95 מיליון דולר. יש לבית המעוגל הנראה כמו מבצר בטון גם בריכה מעוגלת וחללי פנים מרהיבים ששומרו היטב. בזמן שבעליו מנסים למכור אותו, הוא מושכר לתקופות שהייה קצרות ולמטרות נופש ואירועים קטנים. הבית, ידוע גם בכינוי Norman Lykes House, הוא היצירה האחרונה של האדריכל לפני מותו ואחד מ-14 בתים עגולים בלבד שהוא תכנן. הבית העתידני נחשב מרשים במיוחד הודות למבנה הייחודי ולהשתלבות שלו בנוף הדרמטי הנשקף מהחלונות של הבית שבו שלושה חדרי שינה, שלושה חדרי רחצה, משרד ביתי, ספרייה וחללים ציבוריים כמו סלון רחב ידיים ומטבח עם אי מעוגל. והמחיר? מ-1,495 דולר ללילה.
4 צפייה בגלריה
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
הווילה המעוגלת עומדת למכירה אבל גם להשכרה קצרה
(צילום: Shutterstock)



The Eppstein House

בית אפשטיין בגלסבורג, מישיגן, הוא עוד בית שרייט תכנן. זה היה אמור להיות חלק מפרויקט שיכון רחב יותר עבור קבוצת חברים מדענים שעבדו כולם ביחד, אך בסוף נבנו רק ארבעה בתים, אחד מהם הוא בית אפשטיין. הבית נבנה בשנת 1953 עבור סמואל ודורותי אפשטיין ויש בו שלושה חדרי שינה. כמו שלושת הבתים האחרים בפרויקט, הבית משתלב בנוף המקומי – סימן ההיכר של רייט – והוא בנוי במפלסים. הבית היה מוזנח כ-20 שנה אך נרכש על ידי זוג שהשקיע רבות בשיקום שלו. בשנת 2017 הם פתחו את הבית להשכרה קצרת טווח ועל הדרך הוא נרשם במרשם הלאומי של מקומות היסטוריים. בבית נמצאים חלק מהפריטים המקוריים, כולל אוסף תקליטי ויניל ונגן תקליטים. את הבית אפשר לשכור ללילה מ-550 דולר.

Still Bend / Schwartz House

בית שוורץ או בשמו הנוסף סטיל באנד נמצא בוויסקונסין, מדינת המוצא של רייט, שבה בילה את ילדותו והושפע מהטבע שלה. בשנת 1938 תכנן רייט בית חלומות עבור גיליון של מגזין לייף, שהיה אמור להיבנות עבור משפחת בלקבורן ממיניאפוליס. עם זאת, הבית מעולם לא נבנה עקב סדרה של סיבוכים. עם זאת, האדריכל הצליח להתאים את העיצוב שתכנן עבור בית החלומות בבית הזה שנבנה בשנת 1940 עבור ברנרד שוורץ ומשפחתו. הבית ניצב כשלוש שעות נסיעה מביתו של רייט עצמו, Taliesin. כפי שניתן לראות בסדרהNetflix's The World's Most Amazing Vacations Rentals, הוא מכונה Still Bend ו-Bernard and Fern Schwartz House, והוא נמצא במרשם הלאומי של מקומות היסטוריים. הסלון הארוך כולל קיר של חלונות, בתוספת אח מהרצפה עד התקרה וספרייה מובנית. הבעלים העכשווי של הבית אבזר אותו ברוח התקופה שבה נבנה, ממש עד כלי הזכוכית שעל הבר, והוא מוצע להשכרה קצת מועד ולנופש מ-כ-600 דולר ללילה.


Palmer House

בית פאלמר במישיגן הוא בית עם שלושה חדרי שינה שעוצב מלבנים אדמדמות ומפנים מחופה עץ והוא מבוסס על עיצוב משולש שווה צלעות. בניית הבית השולמה בשנת 1950 עבור וויליאם ומרי פאלמר, שהתגוררו בבית עד 2009, הוא כולל את הגג הארוך של רייט בבתיו, שנמתח כמו שלוחה גם מעל המרפסת. השהייה בבית הזה היא חוויה אמיתית בעולמו של רייט, שכן רהיטים רבים בבית הם בעיצובו, בהם ארבעה מכיסאות האוריגמי שלו. יש אפילו מכונת כתיבה באחד מחדרי השינה לסופר שזקוק לה ולשקט שמשרה הבית כדי לכתוב רומן אמריקאי. הבית זמין מ-736 דולר ללילה.
4 צפייה בגלריה
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
בתים של האדריכל האמריקאי פרנק לויד רייט
בית אמיל באך בשיקגו, בתכנונו של פרנק לויד רייט
(צילום: Shutterstock)

Emil Bach House

בית אמיל באך בשיקגו נבנה עבור מעריץ גדול של רייט בשנת 1915. הבית, שנבנה בסגנון דחיסה ושחרור של רייט, החליף מאז באך עוד 10 בעלים ונעשו בו לא מעט שינויים ושיפוצים, הסרה של חלונות הוויטראז' המקוריים, שאחד מהם נמצא באוסף של המכון לאמנות של שיקגו. אבל הבעלים הנוכחי החזיר לבית את המראה המקורי שלו ופתח אותו להשכרה לראשונה בשנת 2014. תוספת אחרונה היא בית התה בסגנון יפני, שנוסף בחצר האחורית. הודות למרפסת שיש מכל חדר שינה, הנוף היפה הזה נשקף מכל עבר. הבית נמצא רק בלוק אחד ממערב לאגם מישיגן כך שהאורחים יכולים לבלות בו בקיץ החם. כשהבית לא מושכר, נערכים בו סיורים על ידי מדריכים מקרן פרנק לויד רייט. המחיר ללילה הוא כ-580 דולר.

Elam House

בית אלם באוסטין בדרום מינסוטה, נקרא על שם הבעלים המקורי, S.P. Elam והושלם בשנת 1951. הוא אחד מבתיו הגדולים ביותר של רייט, ובדומה לביתו של רייט עצמו, Taliesin East בוויסקונסין, בית Elam כולל תקרות גבוהות, מרפסת שלוחה בולטת ושלושה קמינים מהרצפה עד התקרה. האורחים יכולים להזמין שניים מתוך חמשת חדרי השינה של הבית לשהייה של שני לילות.



Waimea, Hawaii Cornwell House

רייט עיצב את בית הנופש המרהיב קורנוול בהוואי עם שלושה חדרי שינה עבור משפחת קורנוול. זה הפרויקט היחידי שהאדריכל עשה אי פעם בהוואי, וכל המאפיינים של הבית - ג'קוזי לבה חיצוני המשקיף על האוקיינוס, נופים פנורמיים של הרי הגעש של האי הגדול ועיצוב חצי גלגל סולארי - מדגישים את מיקומו הייחודי. הבית מאופיין בקווים מעוגלים, הן במבנה והן בריהוט ובתכנון חללי הפנים. רייט שהקפיד לעצב ותכנן בהתאם לסביבה שבה הבית ניצב עשה זאת גם הפעם כך שהבית הזה שונה מבתים אחרים שלו במיקומים אחרים. וזו אולי מהות האדריכלות האורגנית שאותה פיתח לפני יותר מ-100 שנים. לינה בבית קונוול עולה מ-950 דולר ללילה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button