תמונה משנת 1974, ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימפסון

בשורה לחובבי "הכתר": מהקיץ הבא יהיה אפשר לבקר בביתם הצרפתי של אדוארד השמיני וואליס סימפסון

וילה ווינדזור ליד פריז תיפתח כמוזיאון חינמי בקיץ 2024, במקביל לאולימפיאדת פריז. פאר העבר המלכותי יעבור שיקום ושימור כדי לספק לקהל הרחב הצצה לחייהם המרתקים של מלך בריטניה לשעבר ואשתו

פורסם:
ביתם הצרפתי של וואליס סימפסון ואדוארד השמיני, מי שהיה אמור להמשיך ולהיות מלך בריטניה אך ויתר על הכתר לטובת אחיו הצעיר, יהפוך למוזיאון וייפתח לציבור הרחב. וילה ווינדזור ב-Bois de Boulogne ליד פריז צפויה להיפתח לקהל בקיץ 2024. בינתיים אפשר להתנחם בתמונות מעברו המפואר של הבית של בני הזוג.
6 צפייה בגלריה
ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימפסון
ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימפסון
ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימפסון ביער בולון
(צילום: GettyImages)

הווילה הצרפתית שבה התגורר המלך הבריטי לשעבר, אדוארד השמיני, עם אשתו האמריקאית והגרושה, וואליס סימפסון, יפתח לציבור לראשונה בעוד כשנה וכמה חודשים. וילה וינדזור נמצאת ביער בולון שבמערב פריז והיא צפויה להיפתח כמוזיאון בשנה הבאה, במקביל לאולימפיאדת פריז, לאחר שיפוץ של מיליוני יורו, שכן הבית הוזנח בשנים האחרונות. כרגע מושכרת הווילה הנמצאת בבעלות עיריית פריז, למשך 32 שנים לארגון הצדקה Fondation Mansart והוא זה שישקם את הבית ויהפוך אותו למוזיאון בחינם.
6 צפייה בגלריה
ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימסון
ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימסון
עבר מופאר, ביתם של אדוארד השמיני וואליס סימסון
(צילום: GettyImages)

הידיעה הזו התפרסמה כמה ימים לפני שהמלך צ'ארלס השלישי ובת זוגו קמילה, אמורים לערוך את ביקורם הממלכתי הראשון בצרפת. כדי לוודא שייעשה במקום שימור אמיתי חייבה מועצת העיר פריז את בעלי הווילה להצטרף לקרן צדקה המחויבת לשימור ולקידום המורשת הצרפתית.
6 צפייה בגלריה
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
(צילום: GettyImages)

הווילה שהציתה את דמיונם של צופי הכתר

האחוזה בת 14 החדרים, השוכנת בגנים המשתרעים על פני 1.5 דונמים, הייתה המקום שבו חי המלך הבריטי לשעבר, שהרעיד את כל בריטניה לאחר שהתפטר ב-1936, מכיוון שבחר לשאת לאישה את סימפסון, הגרושה. השניים המשיכו לשאת את התארים הדוכס והדוכסית מווינדזור גם כשחיו בגלות – בווילה שלהם ב-4 route du Champ d'Entraînement, בשולי פריז. בווילה יש חדר אוכל מרווח, אולם אירועים, חדר עבודה, ספרייה וחללים נוספים.

בין החללים המפוארים אירחו השניים אורחים מפורסמים, בהם אליזבת טיילור, מרלן דיטריך ואריסטו אונאסיס. בני הזוג חיו שם עד שמתו - הדוכס בשנת 1972 והדוכסית בשנת 1986. בימים שלפני מותו ביקרה הדוכס על ידי אחייניתו, המלכה אליזבת השנייה, שהלכה לעולמה לפני כמה חודשים. גם בנה, אז הנסיך צ'ארלס, ביקר בעבר בווילה, מפגש שבהשראתו הופיעה סצינה בעונה השלישית של הסדרה "הכתר" הפופולרית ששודרה בנטפליקס.
6 צפייה בגלריה
הסדרה הכתר, נטפליקס
הסדרה הכתר, נטפליקס
הסדרה הכתר, נטפליקס
(צילום: Shutterstock)

אומנם צופי "הכתר" ראו שחזור של הווילה בסדרה, אבל אף אחד מהפרקים לא צולם בלוקיישן האמיתי בפריז. עם זאת, לאורך השנים הקפידו בני הזוג להצטלם ברחבי ביתם.

הבית נבנה בשנת 1928 כבית קיץ למתכנן הערים המפורסם של פריז, ז'ורז'-יוגן האוסמן. מאז ומתמיד הייתה הווילה בבעלות העיר פריז. ב-1944 הווילה פתחה את שעריה לגנרל הגולה שארל דה גול, שעבר לגור עם משפחתו לאחר שחרור פריז למשך שנתיים. חלק מהחוקים של צרפת נחתמו בווילה, כולל החוק המעניק לנשים בצרפת זכות בחירה. ב-1952 נכנסו לגור בבית המלך לשעבר ורעייתו. בשנת 1935 הכיר אדוארד השמיני, מלך בריטניה דאז, את סימפסון. בשנת 1936 ויתר אדוארד השמיני על כתר המלכות כדי שיוכל להתחתן עם סימפסון.
הדוכסית עיצבה את הבית לפי טעמה בעזרתו של מעצב הפנים המפורסם סטפן בודין, שגם נשכר בהמשך לעצב לג'קי קנדי ולנשיא ארצות הברית ג'ון קנדי כמה חדרים בבית הלבן. בווילה ווינדזור יצר בודין שילוב אקלקטי של סגנונות אצולה צרפתיים ואנגליים. בבית שולבו חיפויים מהמאה ה-18 ואלמנטים עיצוביים בצבע "כחול וואליס", גוון שהומצא ב-1937 כדי להתאים לשמלת הכלה של הדוכסית ולעיניה. בין הפריטים בצבע כחול וואליס שולחן רוקוקו ונציאני ומסך יפני. סימפסון, שסיפרה פעם ש"החזקת דברים יפים מרגשת אותי", הוסיפה נגיעות עיצוביות משלה, כולל רישומים רבים, צילומים ודיוקנאות של כלבי הפאג הרבים שלה.

לאחר מותה של סימפסון, הדוכסית מווינדזור, חוזה השכירות הועבר לידי מוחמד אל פאייד, איש העסקים והמיליארדר המצרי שמתגורר בלונדון, ושבנו דודי נהרג יחד עם הנסיכה דיאנה בתאונת הדרכים הטרגית בפריז בשנת 1997. לפי ההערכות, אל פאייד תכנן שהווילה תשמש בית עבור בנו דודי ואף תכנן שם מסיבת אירוסין עבור דודי ודיאנה. מסיבה שכאמור לא התקיימה לעולם, שכן השניים נהרגו בתאונה באוגוסט 1997. אחרי שהשקיע בשיפוץ כ-12 מיליון דולר השיב אל פאייד את הווילה לבעלות עיריית פריז לפני כמה שנים.
6 צפייה בגלריה
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
אדוארד השמיני וואליס סימפסון
(צילום: KATHY WILLENS, AP)
בשנים האחרונות הווילה הוזנחה וזוהרה עומעם. כעת מתחילים לעבוד על שיפוץ החללים, שימורם ושיקומם, תהליך שצפוי להימשך יותר משנה. במסגרת השיפוצים יותקנו מערכת חימום חדשה וכן אמצעים כדי להבטיח שהיא עומדת בתקני הבריאות והבטיחות של המאה ה-21. במוזיאון החדש יפעלו בית קפה ומסעדה קטנה, והכי חשוב - הכניסה למוזיאון תהיה חופשית.
בנוסף למוזיאון עם תערוכת קבע המפרטת את ההיסטוריה שלה ושל דייריה המפורסמים, הווילה תשמש גם לאירועים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button