שער נגרר

שערי חניה חשמליים: הכל מתחיל במנוע

מחפשים שער חשמלי לבית? אחרי שבחרתם את הסוג ואת סגנון השער – חשוב לבחור גם במנוע איכותי ואמין. מה חדש בתחום השערים הממונעים, ואיך תדעו שבחרתם את המנוע המתאים?

מוגש מטעם סומפי
פורסם:
בשנים האחרונות שערי החניה החשמליים הפכו למוצר מבוקש בבתים פרטיים רבים בישראל. תודות להתפתחויות הטכנולוגיות ואינספור הדגמים והסגנונות, שערי החניה מעניקים היום לא רק ביטחון ופרטיות מרביים, אלא גם יוקרה ואמירה עיצובית.
אז החלטתם להתקין שער חניה חשמלי בבית, בחרתם את סוג השער וגם את הסגנון העיצובי, שישתלב באופן מושלם עם הפנים ועם החוץ. אבל האם חשבתם על מה שמניע את השער? אם אתם מחפשים מוצר שיחזיק מעמד למשך שנים רבות ללא תקלות, רצוי לדרוש מבעל המקצוע שמתקין את השער מנוע איכותי ואמין.
3 צפייה בגלריה
שער נגרר
שער נגרר
שער נגרר
(צילום: somfy)
איך בוחרים מנוע וכיצד יודעים שהמנוע שהתקין איש המקצוע הוא הטוב ביותר? אלו הקריטריונים המרכזיים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים שער חניה לבית.

איזו טכנולוגיה שולטת בשער החשמלי?

המנגנון הבסיסי לשליטה בשער החשמלי מבוסס על הפעלה באמצעות שלט רחוק. אבל יש היום דרכים הרבה יותר משוכללות וחכמות לתפעל את שערי הכניסה והחניה לבית. בין הבולטות שמפתחות מערכות שליטה מתקדמות היא החברה הצרפתית הוותיקה סומפי.
החברה החלוצית, שעשתה מהפכה בשנות ה-60 עם התריסים החשמליים הראשונים שהיא פיתחה, היא היחידה שמתמחה היום בהתאמת מנועים לכל פתחי הבית – שערים, תריסים, וילונות וסוככים. בחירה במנועים של סומפי מאפשרת שליטה קלה בכל פתחי הבית החשמליים על ידי שלטים או עם אפליקציית בית חכם בטכנולוגיית הרדיו (RTS).
האפליקציה מאפשרת לתפעל את פתחי הבית באמצעות הסמארטפון. עם אפליקציית הבית החכם ניתן לבצע לא רק פעולות של פתיחה וסגירה, אלא גם לתכנת תרחישים מותאמים. אחת התכונות המשוכללות באפליקציה, היא האפשרות לזהות את הרכב הפרטי באמצעות GPS המותקן בו. וכך, כשהרכב נמצא במרחק של 100 מטרים מהבית, השער נפתח באופן אוטומטי, ללא לחיצה על שלט.
3 צפייה בגלריה
שער כנפיים
שער כנפיים
שער כנפיים
(צילום: somfy)
מוצר ייחודי נוסף של סומפי הוא הווידיאו פון. זוהי מערכת אינטרקום חכמה משולבת עם מצלמה, המותקנת בתוך הבית ומסייעת לנו לנהל אינטראקציה עם הנכנסים בשער. היא מאפשרת לשלוט לא רק על שער הכניסה לבית, אלא גם על שאר הפתחים החשמליים בבית כמו התריסים, הווילונות והסוככים.

שנה אחריות? לא מספיק

שערי הכניסה והחניה לבית הם מוצר שאנחנו משקיעים בו לשנים ארוכות, ולכן תקופת האחריות על המנוע, שהוא לב ליבו של השער, היא קריטריון חשוב מאוד. רוב יצרני המנועים מעניקים אחריות של כשנה על המנועים, אך למרבה הצער - זה לא מספיק.
מנוע השער חשוף לגשם, שמש, אבק ומזיקים, ולכן רצוי לבקש מאיש המקצוע שמתקין את השער, מנוע עם תקופת אחריות רחבה יותר, כמו למשל במקרה של סומפי שמעניקה 3 עד 5 שנים אחריות על המנוע, תלוי בדגם.

מנוע בטיחותי – יש דבר כזה

השער החשמלי הסטנדרטי מגיע עם עיניות ונורה מהבהבת, שמתריעות בעת פתיחה וסגירה של השער. אבל זה ממש לא מספיק כדי למנוע תאונות ותקלות. מנועים חכמים עם תכונות בטיחותיות הן הצעקה האחרונה בתחום השערים החשמליים. כיום ניתן למצוא מנועי 24 וולט במתח נמוך שמונעים התחשמלות, וכן מנגנונים חכמים שעוצרים את תנועת השער בעת היתקלות במכשול.
3 צפייה בגלריה
שלט קיגו
שלט קיגו
שלט קיגו
(צילום: somfy)

איך מתקינים בצורה נכונה את המנוע?

בין אם החלפתם מנוע ובין אם התקנתם שער חדש בבית, להתקנה נכונה ומקצועית של המנוע יש חשיבות רבה בתקינותו של השער. אם מדובר במתקין מקצועי, הוא כמובן יידע לעשות את העבודה, אבל גם הוא אינו חף מטעויות. לכן חשוב לבחור במנוע שמגיע מכוון ומכויל, שיש לו חיבורים נשלפים ופשוטים, שלא מצריכים חיווטי חשמל מסובכים שעלולים לסרבל את ההתקנה. סומפי מצאו פתרון גם לעניין אבחון קל ופשוט לתקלות ופיתחו מנועים בעלי צג דיגיטלי, שבמקרה של תקלה מציגים את מספרה. כך ניתן לזהות בקלות את סוג התקלה ולפתור אותה במהירות וביעילות.
מלבד המנועים המתקדמים שלה, סומפי ישראל מספקת גם שירות תמיכה והדרכה למתקינים על מנת להבטיח התקנה מקצועית בבית הלקוח. החברה מעניקה גם שירותי מעבדה לבדיקה ותיקון המנועים, או אספקת מוצר חדש חלופי בתקופת האחריות.
לא יודעים מאיפה להתחיל את החיפוש אחר שער חשמלי? באתר סומפי ניתן למצוא רשת של מומחים (אקספרטים) לשערי כניסה ולשאר סוגי הפתרונות החשמליים לבית. האקספרטים של סומפי עברו הכשרות מקצועיות על ידי החברה, הם יודעים להתאים את סוג המנוע הדרוש לשערי החניה, וגם לבצע התקנה ותחזוקה בטיחותיים, מקצועיים ונכונים.
לכל פתרונות הבית החכם של סומפי, היכנסו לאתר >>
או התייעצו עם צוות השירות של סומפי בטלפון: 073-3266756
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button