אמבט קרח עם מים ב-4 מעלות

טרנד אמבט הקרח מגיע לבסיסים ולבתים

סדנאות טבילה קפואות הגיעו גם לחיילים בבסיסים ובשטחי הכינוס, ומתברר שגם בחצר או במרפסת אפשר לטבול במי קרח

רינת טל
פורסם:
טרנד אמבטיות הקרח כבר די תפס בארץ (ועוד לפני כן בעולם), בעיקר כחלק מריטריט גוף ונפש מחוץ לבית, אך בתקופה האחרונה רבים בוחרים לשלב את התענוג גם בחצר או במרפסת הביתית. ומהבתים נדד הטרנד הניו-אייג'י גם לבסיסים ולשטחי כינוס, לא מעט בזכות הפופולריות של השיטה בקרב החיילים, שמתחברים לשיטת וים הוף.
מיזם אמבטיות הקרח נודד ברחבי הבסיסים עם סדנאות טבילה קפואות ובעזרתם חוו חיילים וחיילות חוויה מעצימה הכוללת גם תרגול נשימות ועוד שורה של יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים.

לטבול בקרח, גם בחורף

הטרנד הלוהט, או הקפוא ליתר דיוק, של אמבטיות קרח בא מעולמות הבריאות והחוסן, וכבר רכש לו אוהדים רבים ברחבי העולם, והם מיישמים את הטכניקה בכל עונה בשנה ובכל מקום בעולם. כן, גם בחורף.
אם אתם חושקים להטמיע את הטרנד בבית, תוכלו לעשות זאת בקלות. אם יש לכם מכל גדול המיועד לתנאי חוץ, אטום לחלוטין ומוגן מפני חלודה - הוא יכול לשמש כאמבט חוץ וכך תוכלו להפוך את המרפסת או הגינה לספא פרטי ולפינת מרגוע. זו יכולה להיות אדנית ענקית ממתכת, אמבטיה ישנה מאמייל או אקריליק או אפילו בריכה מתנפחת המתקפלת בסיום הטבילה.
חשוב לדאוג לחור ניקוז עם פקק כדי שתוכלו למלא ולרוקן את האמבט. במקרה של אמבט במרפסת תצטרכו לוודא עם קונסטרוקטור או עם מהנדס אם היא יכולה לשאת את המשקל של האמבט המלא במים, מכיוון שמדובר במשקל של כמה טון.
9 צפייה בגלריה
אורבן רטרו גארדן
אורבן רטרו גארדן
חשוב לבדוק אם המרפסת יכולה לשאת את המשקל של המכל והמים. מדובר בכמה טון
(צילום: אלון גרגו)

חברת "אורבן רטרו גארדן" המתמחה בעציצים בקנה מידה גדול מוכרת מכלים המיוצרים בארצות הברית ומשמשים שם שוקת להאכלת בעלי חיים. הם מייבאים אותם לארץ ומוכרים אותם אחרי הסבה לשימוש של אדנית עבור צמחייה או לטובת אמבט חוץ לבתים או לבתי מלון.
קרן פורטה ואמיר ליפשיץ ליפשיץ מ״אורבן רטרו גארדן״ ממליצים על מכל באורך 94 או 126 ס"מ (רוחב 65 ס"מ) לשימוש ביתי. אם מדובר על חדר כושר, סדנאות או מקומות ציבוריים הם ממליצים לבחור באמבט גדול יותר - באורך 156 או 186 ס"מ (רוחב 56 ס"מ). "כדי להשתמש במכלים שלנו כאמבט קרח, מומלץ לחבר לפתח הניקוז ברז גינה ולחבר אליו צינור גינה פשוט. כך אפשר לנקז את המים בסיום השימוש לגינה או לצמחים במרפסת", הם מסבירים, "את המים לשימוש באמבט אפשר לקרר באמצעות משאבת חום \ קור, מה שמצריך שימוש במשאבה דורש הכנת תשתית של פילטר ומשאבת ניקוי, וכן יש עלויות חשמל שוטפות. דרך אחרת לקרר את המים היא באמצעות קוביות קרח ענקיות: קונים מקפיא קטן וממלאים אותו בקופסאות אוכל של ארבעה ליטרים. כך אפשר להשתמש שוב ושוב בקוביות הקרח ולהקפיא אותן כל פעם מחדש. טיפ חשוב - מומלץ להמיס את הקוביות כחצי שעה לפני הטבילה".
9 צפייה בגלריה
אורבן רטרו גארדן
אורבן רטרו גארדן
מכל לשימוש ביתי, עם או בלי משאבה
(צילום: אלון גרגו)

9 צפייה בגלריה
אורבן רטרו גארדן
אורבן רטרו גארדן
עם משאבה של חום \ קור אפשר להשתמש גם כהוט טאב
(צילום: אלון גרגו)

חברת Therapy zone israel מציעה לחובבי הז'אנר אמבטיית קרח מדגם CHILLPOD - אמבטיית קרח מתקפלת וניידת שאפשר לקחת לשטח. תמורת כ-600 שקל תוכלו לקבל אמבטיה מתקפלת וניידת, בעלת שלוש שכבות, כשהשכבה האמצעית מבודדת קור. ויש להם גם טיפים חשובים לתחזוקה: מומלץ להוסיף למים מי חמצן או מלח אפסום כדי שהם יישארו נקיים ליותר זמן, וכן מומלץ להחליף ולנקות את האמבטיה פעם בכמה שבועות, בהתאם לכמות המשתמשים ותכיפות השימוש.
9 צפייה בגלריה
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
(צילום: THERAPY ZONE)

9 צפייה בגלריה
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
CHILLPOD, אמבטיית קרח מתקפלת וניידת
(צילום: THERAPY ZONE)

חברת intex המתמחה בבריכות שחייה ומתנפחים מציעה כמה בריכות בצורה שיכולה לשמש כאמבטיית קרח, תוך היתרון של קיפול בתום השימוש. המתנפחים של אינטקס דורשים ניפוח מהיר ומגיעים בגדלים שונים וצורות שונות והם העשויים מ-PVC חזק, ובמחיר של 49-499 שקל.
9 צפייה בגלריה
בריכות קטנות מתנפחות
בריכות קטנות מתנפחות
בריכה קטנה מתנפחת יכולה לשמש כאמבט קרח. היתרון - מתקפלת בסיום השימוש
(צילום: INTEX)

9 צפייה בגלריה
בריכות קטנות מתנפחות
בריכות קטנות מתנפחות
PVC חזק שיעמוד באתגר הקור
(צילום: INTEX)

השיטה שסלבס וספורטאים אוהבים

וים הוף הוא הולנדי בשנות ה-60 לחייו, שהחל לשחות במים קפואים כבר בגיל 17. עם השנים הוא התמיד והאריך את זמן השהות במי הקרח (ובקרח באופן כללי) ופיתח את השיטה הכוללת טבילה הדרגתית למים קפואים בטמפרטורה של ארבע מעלות (ומינימום למשך שתי דקות) לצד מדיטציה וטכניקות נשימה. המחקרים הראו שהשיטה מסייעת בשורה של פרמטרים כמו הפחתת חרדה, שיקום שרירים, הפחתת מדדי דלקת ועוד. ספורטאים וסלבס מיהרו לאמץ את השיטה החדשה, ודור של מאמנים בשיטת וים הוף החל להתפשט בעולם - במזרח כמו גם במערב. עם זאת, חשוב לחדד: השיטה מיועדת רק לאנשים בריאים ויש לתרגל אותה אחרי ייעוץ רפואי.
9 צפייה בגלריה
אורבן רטרו גארדן
אורבן רטרו גארדן
יציאה מבוקרת מאזור הנוחות מתפעלת מנגנוני חוסן והתפתחות
(צילום: אלון גרגו)

ההשראה מגיעה מעולם הביולוגיה. הורמזיס הוא מונח המתאר את התופעה שבה לכמות קטנה של רעלנים יש אפקט ביולוגי מיטיב. זה נכון לגבי צמחים אבל גם לגבינו כשאנו אוכלים ירקות המכילים רעלנים (המצויים בהם כדי להגן על הצמח מפני מזיקים). לאחר מכך הושאל המונח הורמזיס לתאר תופעות נרחבות יותר במערכת העצבית והחיסונית של בני אדם ושל בעלי חיים. כך התפתחו פרקטיקות שנועדו להסב לתאי גופנו עקה מכוונת ומתונה במטרה לחזק את החוסן שלנו, נפוצות יותר – כמו פעילות ספורטיבית, ונפוצות פחות – כמו צום או עצירת נשימה. פרקטיקה נוספת היא שינויי טמפרטורה.
דן קוגן, מטפל ומאמן מנטלי המתמחה בחשיפה לקור ועבודה מטיבה עם מערכת העצבים, מסביר: "בהשאלה מעולם הביולוגיה, הרעיון של אמבטיות הקרח הוא שהוצאה מכוונת ומבוקרת מאזור הנוחות מתפעלת מנגנוני חוסן והתפתחות. ממש כמו שלפעמים נרצה לייבש בכוונה צמח כדי ששורשיו יתפתחו ויחפשו מים כך גם גוף האדם והמנגנונים המנטליים שלנו זקוקים לשפעול מכונן שכזה. ואת זה נוכל לעשות על ידי חשיפה לקור". קוגן מדגיש כי אמבטיות הקרח אינן מומלצות לכל אדם, יש לעשותן בצורה מבוקרת ואחראית תחת הדרכה מקצועית בלבד.
רינת טל מסוקולינה היא פְלנְט סטיילרית - מעצבת חללים עם צמחים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button