הדמיית נוכחות באמצעות תאורה ושליטה בפתחים מרחוק

נופש בראש שקט: כך תשמרו על הבית שלכם בזמן החופשה

בחגים המתקרבים, רובנו מתכננים לצאת מהבית, מי לטיול ומי לחופשה קצרה. אז איך נוודא שהבית שלנו שמור? איך נדאג שלא יהיו הפתעות שאנחנו לא רוצים לגלות אחרי שנחזור? הכירו את המערכת החכמה שתשמור לכם על הבית

מוגש מטעם סומפי
פורסם:
תקופת החגים היא הזדמנות נהדרת לצאת לחופשה מפנקת. לקחת קצת פסק זמן לעצמכם, לראות עולם ולהירגע מהעומס והלחץ היומיומי. עם זאת, כאשר יוצאים לחופשה, אנחנו רוצים לבלות בשקט נפשי ללא חששות העלולים להעיב על החופשה שלנו – מה יקרה אם מישהו ינסה לפרוץ לבית בזמן ההיעדרות שלנו או שחלילה תפרוץ שריפה? מה עם נחזור מהחופשה ונגלה שהבית כולו מוצף? בקיצור, לא היינו רוצים להיות מוטרדים בזמן חופשה רומנטית וקסומה או משפחתית ורועשת, אך קסומה לא פחות.
מי שנותנת לכך מענה היא חברת סומפי. המותג הצרפתי הוותיק מציע מערכת בית חכם המעניקה שקט נפשי, נוחות ופשטות תפעול. המערכת מסייעת באבטחת הבית באמצעות אזעקה שקטה, חיישן הצפה, גלאי עשן, חיישני מגנט וחיישני תנועה פנימית או חיצונית. זאת לצד שליטה מרחוק בכל מוצרי החשמל בבית, החל מהתאורה, הווילונות והתריסים, דרך המזגנים ומערכת ההשקיה ועד המחשבים. בכך המערכת מאפשרת לכם ליהנות מחופשה ללא דאגות. עדי צור, חשמלאי ראשי מ"אלקטריק פרו", עוסק כבר שנים רבות בהתקנת מערכות בית חכם של סומפי. לכבוד החגים עדי מסביר כיצד מערכת הבית החכם של סומפי תאפשר לכם לצאת לחופשה בראש שקט.

6 צפייה בגלריה
גבר ואשה במהלך חופשה על כסאות נוח מול השקיעה
גבר ואשה במהלך חופשה על כסאות נוח מול השקיעה
ליהנות מחופשה ללא דאגות
(צילום: shutterstock)

אזעקה שקטה

פריצה לבתים פרטיים ולדירות בזמן חופשה היא נפוצה מאוד. כדי להגן על ביתכם ניתן להפוך את מערכת הבית החכם למערכת אזעקה שקטה ללא שום התקנה מסובכת. כאשר חיישני התנועה של המערכת יזהו תנועה חשודה המגיעה מהתריסים, הווילונות, השערים, הדלתות, או פשוט תנועה בכל מרחב שתבחרו בין אם זה בתוך הבית ו/או מחוצה לו, היא תשלח לכם התראה באפליקציה ו/או במייל. המערכת גם מתחברת לחיישנים מגנטיים המזהים פעולת פתיחה של דלת, תריס, חנייה ושער. המערכת תפעל על פי סט הוראות מוגדרות על ידכם מראש, ותשלח התראה לפי ההגדרות האישיות שלכם (אם קורה X בשעה Y והחיישן המגלה הוא Z).

הדמיית נוכחות

ידוע שפורצים יעדיפו לפרוץ לבית שלא נראית בו כל תנועה – שהחשמל והאורות בו כבויים או לחלופין דולקים קבוע ללא שינוי. לכן, כאשר יוצאים לחופשה חשוב ליצור אשליה של נוכחות בבית. מערכת הבית החכם של סומפי מאפשרת ליצור הדמיית נוכחות באמצעות שליטה מרחוק במוצרי החשמל – ניתן להדליק ולכבות את האורות ואת המזגנים, לפתוח ולסגור את התריסים החשמליים בהתאם לזמנים שאתם מגדירים מראש. אפשר ליצור עד 40 תרחישים של פעולות אוטומטיות המוגדרות מראש. לדוגמה, תוכלו להגדיר כי רק התאורה בסלון תידלק בשעות הערב, או שהתריסים ייפתחו רק בשעות היום. בית שנדמה שהוא חי ופועל, ירחיק פורצים מהמקום והם יעברו למקום שבו הם יודעים בוודאות שאין אף אחד בבית. חכם הוא זה שמונע את הבעיה עוד לפני שהתעוררה, אז כאן למעשה הבית שלנו הופך לחכם ומגן על עצמו מפני פריצה.

6 צפייה בגלריה
יד מחזיקה טלפון חכם על רקע סלון בית
יד מחזיקה טלפון חכם על רקע סלון בית
הבית מגן על עצמו מפני פריצה באמצעות המערכת החכמה
(צילום: shutterstock)

ניטור תנועה בחדרים מסוימים

אנשים רבים שיוצאים לחופשה מזמינים מנקה שתנקה את הבית בהיעדרם. אחרי הכל, אין כמו לחזור מחופשה לבית נקי ומצוחצח. ניקיון זה כיף, אבל כשאנחנו בחופשה אנחנו לא ממש בשליטה, אז אם ברצונכם למנוע מהמנקה להיכנס לחדרים מסוימים כמו חדר העבודה, תוכלו להיעזר במערכת הבית החכם של סומפי. ניתן להגדיר את המערכת לשלושה אזורי גילוי והתראה בשעות שונות, ובכך לאפשר לעוזרת להיכנס בשעות העבודה לנקות את הבית. חלל המשרד יישאר דרוך, בעוד ששאר הבית יידרך רק לאחר שהעוזרת תעזוב את הבית.

התראה על שריפה

אחת הסכנות העלולות להתרחש כשאנחנו לא בבית היא שריפה. גלאי עשן רגילים מפעילים אזעקה אך לא שולחים על כך התראה מרחוק, כך שאם אינכם נמצאים בבית אתם לא תדעו כלל על השריפה, והתוצאה תהיה הרת אסון. בניגוד לגלאי עשן רגילים, חיישני העשן, המתחברים למערכת הבית החכם של סומפי, שולחים התראה מיידית על הימצאות עשן בבית. זאת באמצעות האפליקציה או שליחת הודעה למייל שלכם, כך שמיד עם קבלת ההתראה תוכלו להזעיק כוחות כיבוי אש.

6 צפייה בגלריה
אישה בחופשה על ערסל מסתכלת בטלפון הנייד
אישה בחופשה על ערסל מסתכלת בטלפון הנייד
שליטה מרחוק, גם בזמן חופשה
(צילום: shutterstock)

שליטה במערכת ההשקיה

אם יש לכם גינה, אתם בוודאי מבינים את החשיבות של השקיית הצמחים והפרחים בזמנים קבועים. רבים מאיתנו נאלצים לבקש טובה משכן, חבר או קרוב משפחה שיגיע להשקות את העציצים. עם מערכת הבית החכם של סומפי אין צורך למנות מש"ק ממטרות. המערכת מאפשרת לכם לשלוט מרחוק במערכת ההשקיה. תוכלו להגדיר את זמני ההשקיה מראש, לעצור את ההשקיה ולהפעיל אותה מחדש, והכל באמצעות האפליקציה. כך שגם כאשר אתם נמצאים בחופשה, תוכלו להבטיח שהצמחים והפרחים שלכם לא ינבלו, ותוכלו לחזור לגינה פורחת, ריחנית ומטופחת.

מניעת הצפה בבית

כאשר יוצאים לחופשה יש חשש מהתפוצצות של צינור בבית אשר תוביל להצפה. הדרך למנוע זאת היא באמצעות חיבור חיישני הצפה למערכת הבית החכם של סומפי. חיישנים אלו מותקנים במקומות שבהם יש חשש להצפה, כמו בחדר הכביסה, במקלחת או מתחת לכיור המטבח. כאשר המערכת מזהה כי יש נזילה, היא שולחת התראה על כך ישירות לאפליקציה. נוסף על כך, כאשר יש הצפה, המערכת סוגרת באופן אוטומטי את ברז המים הראשי לבית ומונעת עוגמת נפש ונזק גדול.

6 צפייה בגלריה
גבר מסתכל בטאבלט
גבר מסתכל בטאבלט
מקבלים התראות דרך אפליקציה או מייל
(צילום: באדיבות סומפי)

שליטה במשאבת הבריכה

בבתים פרטיים שבהם יש בריכת שחייה, יש צורך להפעיל את משאבת הניקוי באופן קבוע. באמצעות מערכת הבית החכם ניתן לנקות את הבריכה גם כשאתם בחופשה. ניתן לשלוט מרחוק במשאבה ולהגדיר כמה זמן היא תפעל ובאילו שעות.

שליטה על מתקן התמי 4

למתקן לטיהור המים תמי 4 יש מנגנון אוטומטי של חימום וקירור המים. בזמן החופשה, כשאינכם משתמשים במתקן, ניתן לשלוט על מנגנון החימום והקירור לפי זמנים מסוימים וכך לחסוך בחשמל.

6 צפייה בגלריה
מכשיר חכם בית חכם
מכשיר חכם בית חכם
באמצעות המערכת של סומפי ניתן למנוע נזק גדול
(צילום: באדיבות סומפי)

להנעים את הזמן לילדים ולבעלי החיים בבית

אם הגעתם לגיל שבו אתם יכולים להרשות לעצמכם לצאת לחופשה ולהשאיר את המתבגרים בבית, או שאתם משאירים את הכלב או החתול בבית, אז בייביסיטר או דוגיסיטר אין לנו להציע לכם, אבל מערכת הבית החכם של סומפי מציעה פתרון של שליטה על התאורה ועל המיזוג בבית. כך תוכלו ליצור אווירה נעימה עבור בני המשפחה או בעלי החיים, וגם לחסוך בצריכת החשמל.

שליטה מרחוק במסכים

יש לכם ילדים קטנים שנשארים בבית עם סבא וסבתא בזמן שאתם בחופשה? אתם בוודאי חוששים מזמן השימוש שלהם במסכים. אין צורך בוויכוחים מיותרים עם הסבים והסבתות שמקדישים מזמנם לשמור על הילדים. עם הבית החכם של סומפי ניתן להגדיר מראש את הזמנים שבהם המחשב יפעל. כך תוכלו לשלוט בזמן המסכים של ילדיכם גם כשאתם בחופשה, ובאותה נשימה לשמור גם על השפיות והרוגע של הסבים והסבתות כדי שהם אולי יסכימו לשמור על הנכדים גם בחופשה הבאה שלכם.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button