מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי

המטבחים הזוכים בתחרות המטבח הישראלי של רגבה. זהירות: הצפייה עושה חשק לבשל

גאווה ישראלית כחול לבן: כשמטבחי רגבה, חוד החנית החדשנית של העיצוב הישראלי, יצאו בקול קורא לתחרות Kitchen challenge של רגבה, מעצבים רבים נענו לאתגר. הפרמטרים היו אכן מאתגרים, והמעצבים נדרשו להפגין חדשנות, עכשוויות, פונקציונליות ושימוש חכם בטכנולוגיה – בקטגוריות שונות. אל קו הסיום הגיעו שלוש מעצבות שהפגינו מקצועניות וגישה עיצובית יוצאת דופן. הרי לכם סיפורן:

בשיתוף חברת רגבה מטבחים
פורסם:
צפו בוידאו.
( צילום: רני מונצ'ז)
אודליה ברזילי, הזוכה בקטגוריה של המטבח כפרי, העשיר בפרטים וחומרים
וזה מה שאודליה אומרת על המטבח המנצח בתחום העיצוב הכפרי: "מטבח כפרי הוא תכשיט. מטבח עשיר בפרטים וחומרים. זהו מטבח שיש בו אמירה אישית, מטבח שמשדר חמימות ומעיד על אופי האנשים אשר מתגוררים בו", אומרת אודליה ברזילי העוסקת בתכנון עיצוב ואדריכלות פנים (בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים B.Design). "המטבח שעיצבתי הינו מטבח כשר, ופעיל מאוד. האנשים שחיים בבית אוהבים מאוד לבשל ולארח. הוא מורכב משני משטחי עבודה מקבילים וחזית נוספת של ארונות גבוהים. אזור העבודה העיקרי פונה לחלון ובו ממוקמים הכיור והכיריים בגוון בהיר עם משטח דקטון בהיר עם גידים בגוון אפור.
"האי בגוון אפור ויש בו משטח עץ ובו כיור ואזור ישיבה. לשאלה שתמיד שואלים אותי: כיור על משטח עץ? התשובה היא שברוב המקרים אני לא ממליצה, אבל איתם לא היה לי כל חשש, ידעתי שזה מתאים להתנהלות הביתית שלהם".
3 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
(צילום: עינת דקל)

טיפ של מקצוענית: ידיות, יאללה להשתגע!

המטבח הכפרי מאופיין בידיות חיצוניות. תכניסו עניין למטבח. הוסיפו ידיות מעניינות, ניתן לשלב ידיות שונות בצבעים שונים. לבחירת ידית מתאימה בחרו בידית נוחה לשימוש (שהמאחז בה נוח), נוחה לניקוי (בכל זאת מטבח) ובצבע מנוגד לצבע החזית. ידית כהה על דלת בהירה, ידית פליז או חרסינה לבנה על דלת כהה.

מיטל עמוס הזוכה בקטגוריה המטבח המודרני, הנקי והמדויק

"מטבח מודרני הוא מטבח בעל עיצוב נקי, מדויק ונעים למראה המייצר תחושה קלאסית וביתית. הגימור של המטבח נקי ככל הניתן מאביזרים וממכשירים", אומרת עמוס, מעצבת פנים ורואת חשבון (בוגרת קורס עיצוב פנים במכללת 6b). "
3 צפייה בגלריה
מיטל עמוס
מיטל עמוס
מטבח מודרני בעיצוב מיטל עמוס
(צילום: אורן עמוס)
המטבח הוא לב הבית. זוג הלקוחות אוהבים לבשל ביחד, במיוחד בשישי בבוקר, על כן תוכנן מטבח גדול המשתרע על 7 מטרים ובנוי מקיר ארונות המגיעים בגובהם לתקרה. בקיר ארונות זה מוסתרים המקרר, דלת הסתרים לחדר הכביסה, מזווה ענק, גומחה גדולה ואי בגודל של 3.2 מטרים, עליו מותקנים הכיריים והכיור במשטח עבודה גדול עשוי דקטון. הקונספט של הפרויקט הוא מודרני. אפקט הבטון דומיננטי מאוד בדירה, הן בחיפוי הקיר המרכזי בסלון הן בריצוף הדירה, לכן היה לנו ברור כי צריך לשלב במטבח צבע גרפיט ועץ. לחזיתות בחרנו בציפוי נאנו הנחשב עמיד מאוד ויוקרתי במראהו. את מעטפת האי מצידו החיצוני חיפינו בעץ אגוז מחורץ המשתלב באלמנטים נוספים בחלל ומשרה אווירת חמימות".

טיפ של מקצוענית: תנו דעתכם על התאורה

"שילוב של תאורה טכנית ודקורטיבית במטבח הוא חשוב מאד הן מבחינה פונקציונלית הן מבחינת נראות המטבח", אומרת עמוס. "אני מציעה למעוניינים במראה מינימליסטי ומאופק לשלב תאורה דקורטיבית עם תאורה שקועה או צמודת תקרה. שילוב זה יוסיף נופך מעניין למטבח. בפרויקט זה גופי התאורה הטכנית שקועים בתקרה. מעל האי הוספנו שני גופים תלויים אשר נצבעו במיוחד בצבע גרפיט כצבעו הדומיננטי של המטבח, ושולבו בעץ".

אפרת וינרב, הזוכה בקטגוריה המטבח הסקנדינבי השקט והמרשים

"המטבח שעיצבתי, מעבר להיותו יפה ומרשים מבחינת שילובי החומרים, המבנה שלו והאלמנטים הייחודיים שבחרנו לשלב בו, הוא קודם כול מאוד פרקטי ונוח לעבודה", אומרת האדריכלית אפרת וינרב, בעלים של סטודיו WE ARCHITECTS"".
3 צפייה בגלריה
המטבח הזוכה של האדריכלית אפרת וינרב
המטבח הזוכה של האדריכלית אפרת וינרב
המטבח הסקנדינבי של האדריכלית אפרת וינרב
(צילום: איתי בנית)
"אחד מבני הזוג הוא שף בהכשרתו והיו לו דגשים ספציפיים לתכנון מבחינת משטחי העבודה, כמויות האחסון וכו'. אחד מעמודי התווך בתכנון היה היותו של הבית בית מארח - גם ברמה היומיומית וגם ברמה של ארוחות שישי וחג, ועל כן המטבח שהוא חלק מהחלל המרכזי יכול להכיל כמה אנשים שעובדים בו במקביל".

טיפ של מקצוענית: נסו לא לבחור את הצבע ששולט היום בפינטרסט

"אם כבר יש המון מטבחים כאלה בפינטרסט, כנראה שהטרנד הזה כבר לקראת הסוף שלו ועוד כמה שנים הוא כבר ייראה לכם מיושן. נסו לבחור גוון ניטרלי באופן יחסי. כשאני אומרת ניטרלי, אני ממש לא מתכוונת למטבח לבן/ אפור או שחור... הכוונה שלי היא למשהו שיעבוד היטב עם שאר הגוונים שבחרתם לעיצוב החלל ושעובדים ביחד בצורה הרמונית. במטבח הזה נבחר גוון ירקרק מעושן עם תתי גוונים אפורים, שעובדים טוב עם הפרקט, עם השיש הדרמטי ועם שלל החומרים בדירה. המטבח הוא מצד אחד חלק אינטגרלי מכלל הקו העיצובי מצד שני, יש בו נגיעות של דרמה כמו משטח השיש הפראי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button