ההדמיה איך יראה הבניין לאחר השיפוץ והשימור

נמל בית: בית המינהל המנדטורי בנמל חיפה יהפוך למרכז תיירות חדש

בניין המינהל המנדטורי בנמל חיפה, שהוקם בשנות ה־30, הוא המקום שבו עולים חדשים רבים פגשו לראשונה בישראל. בשבוע שעבר החלו שיפוצים במבנה לקראת הפיכתו למרכז תיירות חדש, בתקווה שהישראלים – וגם תיירים מהעולם – יחזירו אותו לימיו השוקקים

פורסם:
107 שנים לאחר החלת המנדט הבריטי, וכ־76 שנים לאחר הסרתו, החלו בשבוע שעבר עבודות השיפוץ של בית המינהל המנדטורי בנמל חיפה והפיכתו למרכז תיירות חדש, בהשקעה של כ־15 מיליון שקל. בניין המינהל המנדטורי הוקם בשנות ה־30 של המאה ה־20 ושימש את היוצאים והבאים לנמל וממנו. ביוני 1948 הוסר הדגל הבריטי מעל המבנה, וראש הממשלה דוד בן־גוריון הגיע למקום כדי ליטול שליטה על הנמל הישראלי הראשון.
מרכז התיירות החדש, שיהיה בן שלוש קומות ובשטח כולל של 1,400 מ"ר, מהווה שלב ראשון בפרויקט חזית הים העירונית של חיפה, שיחזק את הקשר בין העיר לנמל. המרכז ישמש גם טרמינל ההגעה והיציאה של קו השיט בין נמל חיפה למרינה בעכו. משרד האדריכלים שיוביל את השימור והשיפוץ הוא י.י. גרנות אדריכלים, שנרתם למשימה לבקשת החברה הממשלתית לתיירות, זרוע הביצוע של משרד התיירות.
מדובר בפרויקט משותף למשרד התיירות ונמל חיפה. העבודות צפויות להסתיים ב־2025. מרכז התיירות המשודרג יכלול מסעדה על הגג שממנו נשקף נוף פנורמי לכל צפון הארץ, לנמל ולעיר חיפה, מרכז חווייתי עם אטרקציות, שוק אוכל ועוד. בתום עבודות הפרויקט מבנה ההנהלה המנדטורי, המוגדר כבניין לשימור, יחובר בגשר להולכי רגל לרחבת טרמינל הנוסעים של נמל חיפה.
4 צפייה בגלריה
דוד בן־גוריון בנמל חיפה
דוד בן־גוריון בנמל חיפה
דוד בן-גוריון בבית ההנהלה המנדטורי
(צילום הוגו מנדלסון, מתוך ארכיון נמל חיפה)

4 צפייה בגלריה
המבנה המנדטורי שקיבל את פני העולם בנמל חיפה, כיום
המבנה המנדטורי שקיבל את פני העולם בנמל חיפה, כיום
הבניין הנטוש היום, לפני תחילת השימור
(צילום: גיאודרונס צילום אוויר)

4 צפייה בגלריה
כך אמור להיראות המבנה המנדטורי בנמל חיפה. כיום בשליטת קבוצת אדאני-גדות
כך אמור להיראות המבנה המנדטורי בנמל חיפה. כיום בשליטת קבוצת אדאני-גדות
כך אמור להיראות המבנה המנדטורי בנמל חיפה, שכיום בשליטת קבוצת אדאני-גדות
(הדמיה: י.י. גרנות אדריכלים)

המבנה שימש כמקום נחיתה וקליטה לעולים הרבים שהגיעו לארץ בשנות ה־50, מה שהעניק לו ערך סנטימנטלי והיסטורי רב. לאחר שנים רבות הוא ננטש, וכעת מקבל חיים חדשים לטובת הציבור הישראלי ותיירים מרחבי העולם. ארז בהריר, מנהל חזית הים, נמל חיפה, אמר: "אנחנו מתרגשים מאוד להתחיל את עבודות השיפוץ של מבנה ההנהלה המנדטורי שיהפוך למרכז תיירות פתוח לקהל הרחב ויציע למבקרים אירועי תרבות ופנאי, הופעות ומסעדות. תוכנית חזית הים העירונית של חיפה תשנה את פני העיר ותציב אותה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם".
אלעד ארנפלד, ממלא מקום המנכ"ל, החברה הממשלתית לתיירות: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהקמתו של מרכז המבקרים בנמל חיפה. זהו אירוע מרגש ומשמעותי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button