שני בר

עורכת הדין שהפכה את חנות הפיצוחים המשפחתית למעצמת עיצוב ולייף סטייל

עם יותר מ-100 אלף עוקבים באינסטגרם, חנות מצליחה לעיצוב הבית ורזומה בהלבשת בתים של סלבס, שני בר היא אחד מהשמות החמים בסצנת העיצוב המקומית. בריאיון היא מספרת על הדרך רצופת המהמורות שעברה מעורכת דין למשפיענית לייף-סטייל במשרה מלאה, על הכוח שבחשיפה המוחלטת ברשתות החברתיות ועל הפרק החדש של המותג "מלח הארץ"

פורסם:
מי שהגיעו לחוף הים בצפון תל אביב בשעת בוקר מוקדמת בתחילת חודש מאי, יכולים היו לחזות במראה יוצא דופן: אישה צעירה, שערה בלונד גולש, רוקדת על מיטה לבנה באמצע החוף. זאת הייתה שני בר, משפיענית רשת ובעלת חנות העיצוב "מלח הארץ", מצלמת את קמפיין ההשקה של סט מצעים חדש שעיצבה. וכמו תמיד, היא רוצה לעשות את זה בגדול. "זה היה קטע משוגע", היא משחזרת. "החלטתי שאני רוצה לצלם את הקולקציה החדשה על החוף, אז קניתי מיטה לבנה, לקחתי את המצעים החדשים, ונסעתי בשלוש בבוקר עם צוות צילום לחוף הים".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
שני בר
(צילום: מישל פישמן)
המצעים של בר הם הבייבי שלה, מסורת שהתחילה בקורונה, להשיק פעמיים בשנה סטים חדשים, בראש השנה ובפסח. הלהיט הקודם היה מצעי בוהו שיק עם פרנזים. המטרה: לחגוג את החיים. "זה התחיל לפני שנתיים וחצי כשזיהיתי טרנד של עין כחולה. עיצבתי מצעים עם הדפס של עין כזו. המצעים האלה נהיו טירוף, וכולם, אחריי, העתיקו את הטרנד. המצעים החדשים הם יותר אלגנטיים ופיין, עם גימור בשחור וזהב, אולי גם כי אני קצת התבגרתי".
"אנשים מחכים לזה״, היא מחייכת, "אני מייצרת 1,200 סטים, וביום אחד הכל נמכר. במכירה הקודמת לקוחה התעקשה לקנות למרות שהכל אזל, אז הבאתי לה את הסט מהמיטה הפרטית שלי, אחרי שישנתי עליו".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
הכל בגדול: צילומים בחוף הים לסט המצעים של שני בר
(צילום: מישל פישמן)
למה דווקא מצעים? "אי אפשר להיות משפיעה בלי להביא ערך מוסף לעוקבות שלי. זיהיתי שאין בשוק מספיק מצעים אופנתיים, שהם 'פאשן'. זו לא חוכמה לקנות ממותגים שנמצאים בקניון. אין פה אמירה. נשים רוצות סטייל גם בחדר המיטות ובמחיר נגיש. סט מטורף לא צריך לעלות יותר מ-400 שקל, ואני עושה ללקוחות שלי קרנבל. רק אני מדגמנת את המצעים. אין דוגמניות בעסק שלי. זו אני, אני, אני".

חנות במקום יהלום

זו שעת צהריים בדירת הגן הצפון תל אביבית של שני ויובל בר, והבית מתוקתק. נרות, כריות, הדומים בהדפס מיסוני וריהוט בגוונים שקטים הופכים את הבית שלה לקטלוג חי של כל הטרנדים החדשים בעיצוב. "בקורונה אנשים ראו את הבית שלי וקיבלו השראה", היא אומרת. "היום אני עושה הום סטיילינג לבתים בסגנון המודרני הזה ומלבישה אותם מריהוט ועד מגבות".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
החלל הציבורי בביתה של בר: "אנחנו חיים את החלום"
(צילום: מישל פישמן)
תקציר הפרקים הקודמים: בר, בת 36, נשואה ליובל, איש עסקים שהתגורר שנים בלונדון, אמא לאיימי (6), נואל (4) ואיידן (חצי שנה). "אנחנו הורים נהנתנים שחיים עיצוב ולייף-סטייל וכן, אנחנו חיים את החלום", היא מודה.
בר היא אחת מארבעת ילדיו של קבלן חשמל אמיד. לפני שהתחילה את מסעה בעולם העיצוב, הייתה עורכת דין, בוגרת אוניברסיטת רייכמן. לפני עשר שנים היא הכירה את בעלה, שבבעלותו הייתה אז חנות פיצוחים ותבלינים ששמה "מלח הארץ" ברמת השרון. "הכרנו על בר בתל אביב וקבענו לצאת, אבל הוא הבריז לי מדייט", היא נזכרת. "הוא ביקש עוד צ׳אנס, הסכמתי, ואחרי שנתיים התחתנו".
מתי התחלתם לעבוד ביחד? "כבר בתחילת הקשר הוא ביקש שאבוא לעזור לו בעסק. הייתה לו אז חנות שגודלה 50 מ"ר לפיצוחים ופירות יבשים, והוא רצה להתרחב, להפוך לחנות של דליקטסים ומטעמים. הוא ביקש שאבוא לעזור לו לבחור כלים ומלחיות יפות. תוך כמה חודשים להיכרותנו עזבתי את העבודה בעריכת דין והצטרפתי אליו. מכרתי זיתים במשקל, צנצנות להחמצה, ואהבתי את זה פי כמה מאשר לשבת במשרד עם אור פלורוסנט לבן.
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
"אהבתי את זה פי כמה מאשר לשבת במשרד עם אור פלורסנט לבן"
(צילום: ראלה ביודו)
"אחרי זמן קצר הוא הציע שנכניס לקטלוג גם סירים למכירה. התקשרתי לכל מיני אנשים לחפש סירים, היו רשתות גדולות של כלי אוכל, אף אחד לא ספר אותי, ילדה קטנה שמחפשת כלים לחנות קטנה עוד יותר ברמת השרון. בסוף מצאתי יבואנים והבאתי סירים עם ידיות זהב, נחושת ורוזגולד. נשות רמת השרון השתגעו. לאט לאט התחלתי לקפל את המחלקה של הקטניות ולהביא מעמדים לעוגה. כל פעם ביטלתי עוד מחלקה של אוכל והחלפתי אותה בכלים מעוצבים. יום אחד הבאתי לחנות סלון למכירה ונגמר הסיפור של מכירת אוכל. פתחנו חנות מזון אחרת ברמת־השרון ומכרנו רק כלים בחנות הזו".
בשנת 2015, שנה לאחר נישואיהם ורגע לאחר שנולד בנה הבכור, קיבלה בר מתנה מקורית. "בעלי הציע לקנות לי יהלום, ואני ביקשתי חנות. כך פתחתי את חנות חיי, 300 מ"ר מול קניון רמת אביב. משכנתי את החיים שלי ושילמתי שכירות גבוהה, אבל הבנתי שיש במקום תנועה מטורפת, ידעתי שזה יהיה שווה את זה".
כיום "מלח הארץ" היא מקדש לעיצוב הבית, חנות שמכילה נרות של "באובב", ספרי עיצוב, ריהוט פנים וחוץ, פסלי כלבים מצוירים בגודל אמיתי, כלים, מה לא. לא עבר הרבה זמן לפני שבר החלה לעסוק גם בהום סטיילינג והלבישה בתים של ידועניות דוגמת מירי כהן (אמא של אלין), עדי בוזגלו, נופר מור ומיכל הקטנה ("עשיתי לה את הספרייה המפורסמת עם החלוקה לצבעים. זה יצא מהמם").
"הוצאתי לילדה שלי דרכון כי התחלתי לחשוב שאם המצב הזה ימשיך, לא נעמוד בחובות וניאלץ לברוח מהארץ. עשיתי קופה של 700 שקל ליום. העובדים לא עשו כלום. כאב לי הלב"
אך ההצלחה לא דפקה על דלתה של בר. כמה שבועות לאחר פתיחת החנות הדברים השתבשו. "טרקטורים הרסו את כל מה שהיה מולנו. הקימו שם חניון סגור, ואף אחד לא אמר לנו כלום. הטרקטורים סגרו לנו את הגישה לחנות ואף אחד לא היה יכול לראות אותי. לא היה לי אינסטגרם אז, הייתי גמורה. לא ידעתי מה לעשות. הוצאתי לילדה שלי דרכון כי התחלתי לחשוב שאם המצב הזה ימשיך, לא נעמוד בחובות וניאלץ לברוח מהארץ. עשיתי קופה של 700 שקל ליום. העובדים לא עשו כלום. כאב לי הלב. החנויות ברמת השרון איזנו אותנו באותה תקופה (אחת נמכרה מאז ואחת נסגרה, אמ״ר), אבל זו הייתה שנה קשה. החנות שלנו ו"רולדין" היו היחידות ששרדו בכל המתחם״.
איך שרדתם? "בזמנו זו גם הייתה חנות של מזון ואוכל, ולא רק חנות ריהוט ועיצוב כמו היום. החלטתי להביא שף לחנות בכל שבוע בכדי למשוך לקוחות. עשיתי השקה עם ג׳קי אזולאי שבישלה שם קוסקוס וברקע הייתה מוזיקה מרוקאית. שם גם גיליתי את האינסטגרם, שאני בין החלוצות שלו. בהדרגה החנות הפכה להיות בית לעיצוב, ריהוט וסגנון חיים. היום בפגישות מיתוג מבקשים שנשנה את השם 'מלח הארץ'. אנחנו לא מוכנים, זו הברכה שלנו".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
"אני מאתיים קמ"ש והוא גר עיראקי עם גישה לעסקים". שני בר ובן זוגה יובל
(צילום: עדי אדרי)
איך זה לעבוד עם בן הזוג? "קשה ומאתגר מאוד, ולפעמים זה גם בלתי אפשרי. השגרה שוחקת, אנחנו פיזית באותו מקום – גם בחנות וגם במחסנים – וצריך לשמר את זה. אם כל יום תראי את בעלך, לא תתגעגעי. אנחנו יחד מהבוקר עד הערב, וגם בחופשות, בכל השיחות מדברים על עבודה. לאן נגיע? הוא יותר שקט ושלו, יכול להכיל אותי, אני מאתיים קמ״ש, והוא גבר עיראקי עם גישה לעסקים".

בוקר טוב בסטורי

עם הזמן גילתה בר שגם לה יש ראש עסקי וחושי מכירה חדים. היא הייתה מהישראליות הראשונות שגייסו את האינסטגרם כדי לקדם את העסק. הכריזמה, השיזוף והבלונד השתלבו טוב בנוף המפולטר והיו טובים לעסקים. היום לחשבון האינסטגרם שלה יש מאה אלף עוקבים ועוקבות. ״טיפחתי את האינסטגרם שלי בצורה מטורפת״, היא מגלה. "בשנת 2016, הרבה לפני שלהיות משפיענית היה דבר, זיהיתי את היכולות של הפלטפורמה הזאת ומינפתי אותה לעסק. הדבר הכי חכם שעשיתי היה לשלב את חיי האישיים בתוך הדיבור על עיצוב, כי כמה תוכלי לראות רק ואזות? הייתי מדברת על פח אשפה מעוצב עבור 50 העוקבים שהיו לי, ומסבירה להם למה הפח הזה הוא בדיוק מה שהם צריכים. זה הוכיח את עצמו והם הגיעו לחנות.
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
"באינסטגרם הכל בלוף, ואני לא"
(צילום: עדי אדרי)
"היום אני שגרירה של מותגים, עובדת עם החברות הכי גדולות ומייצגת גופים גדולים, וזה כסף טוב. לאחרונה עשיתי קמפיין עם עזריאלי, ומראש הם אמרו לי, 'אנחנו יודעים שלא תעשי את H&M Home’, וזה נכון. מה שלא מייצג אותי אני לא אעשה. לא הסכמתי לשיתוף פעולה עם חברת מיקסרים גדולה, כי אני לא מבשלת. באינסטגרם הכל בלוף, ואני לא. אגב, את יודעת מה הדבר הבא? אפליקציית 'בי ריל', את חייבת להוריד את זה. כשאת מקבלת התראה מהאפליקציה, את חייבת לצלם את עצמך באותו רגע ממש, וגם את מה שמולך ומאחורייך. אנשים מצטלמים שם עם חתול על הראש. זה מצחיק״.
"הדבר הכי חכם שעשיתי היה לשלב את חיי האישיים בתוך הדיבור על עיצוב, כי כמה תוכלי לראות רק ואזות? הייתי מדברת על פח אשפה מעוצב עבור 50 העוקבים שהיו לי, ומסבירה להם למה הפח הזה הוא בדיוק מה שהם צריכים"
מתי רשמת את פריצת הדרך העסקית שלך? "בשנת 2017. הבאתי צנצנות אחסון אקריליות עם מכסה, ונשים השתגעו עליהן, הזמינו 16 קופסאות כל אחת. הייתה ממש סחרחורת. באותו רגע חיברתי את כל העובדות של החנות לאינסטגרם. ראיתי מהר שמשהו כאן עובד. הבנתי שיש כוח לאינסטגרם ושמדובר בתקשורת יומיומית שבה יש קשר ביני ובין הלקוחות והעוקבות שלי. כל בוקר אני צריכה להגיד להן בוקר טוב בסטורי. גרמתי להן להתאהב בי מבעד לפלטפורמה".
איך? "אני מדברת הרבה על המוצרים אבל משתפת גם בחיי האישיים מאוד. שיתפתי על תסביך הקשר עם ההורים שלי, שאיתם אני לא מדברת כבר שנתיים וחצי. שיתפתי גם כשבעלי עשה בוטוקס וגם בלידה האחרונה שלי. יש לי עם העוקבות קשר מסוג אחר. קהל הלקוחות שלי מאמין בעיצוב שלי, אבל הוא מורכב במקביל מאנשים שאוהבים אותי אישית. אני נמצאת שם ב־12 בלילה עם נשים מיניקות. השיא היה בקורונה, שכולם ישבו בבית והיו סגורים. בסגר הראשון הרגשתי שאני עוזרת לאנשים דרך עיצוב הבית, לא הפסקנו להוציא משלוחים. היה כיף".

חלומות מפה עד החלל

בר לא מפסיקה להמציא דרכים חדשות למנף את הפתיחות ואת הקסם האישי שלה. כיום היא נוגעת גם בעיצוב הפריטים, ובהם פסלי חיות צבעוניים גדולי ממדים וכיסאות, והריגוש האחרון ברשימה שלה הוא בלוג יפהפה ומעוצב למשעי. היא מספרת שיהיו בבלוג המלצות לטיולים בעולם ("כבר היום קורה שאנשים יושבים בטיסה עם ההמלצות שלי"), המלצות סגנון חיים, עיצוב, ביוטי ואופנה, ויש לה לגביו תוכניות מרחיקות לכת. אם היא תהיה קיארה פראני הישראלית עוד מוקדם לדעת, אבל השאיפות ממוקמות בפסגות האלה.
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
חדר השינה הזוגי בביתה של בר
(צילום: מישל פישמן)
"הבלוג יהיה בעתיד גם באנגלית, ויש לי חלומות מפה ועד החלל", היא מכריזה. "עיצוב הבית כמובן ימשיך להיות דומיננטי, אבל אני מעמיקה את הפן האישי שלי עם אופציות של Shop My Look ו־Shop My Home לפי תמונות שאני מצלמת מחיי האישיים, לצד כתבות על איך להצליח בקריירה ובזוגיות ובנושאים אחרים. הצרכן רוצה ערך מוסף, איך להציג את זה נכון, איך זה יהיה אצלו בבית, ואני יצקתי תוכן שקשור לעיצוב הבית ולחיים שלי".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
החדר שעיצבה בר לבתה
(צילום: מישל פישמן)
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
מבט אל החלל הציבורי בביתה של בר
(צילום: מישל פישמן)
מי ההשראה שלך? "דניאל ברנסטיין מהבלוג We Wore What. היא ממש מביאה ערך מוסף, היא לא מסתפקת רק בסטוריז, אנשים רוצים היום לראות מעבר, והיא מביאה להם את הסחורה. החריצות שלה, איך שהיא מקימה את כל המערך, זה מעורר השראה. היא חשבה וחלמה בגדול, וכזאת אני".
ביום האישה הבינלאומי האחרון השיקה בר ספלים מעצימים לעוקבותיה. "יש לך אותך" היה הכיתוב, ו-10% מהמכירות הועברו אל מעון לנשים מוכות. בשידור החי שעשתה באינסטגרם למכירת הספלים אמרה, 'יש לך אותך, ובכל בוקר תזכרי את זה'. "סיפור החיים שלי הוכיח את המשפט הזה. יש לי הורים שהתעשרו וגרים בשנים האחרונות בסביון, ואני בחרתי לוותר על מותרות. הוריי לא נתנו לי שקל. עשיתי והשגתי הכל לבד".
10 צפייה בגלריה
שני בר
שני בר
"יש לך אותך, ובכל בוקר תזכרי את זה"
(צילום: עדי אדרי)
יש חלומות שעוד לא הספקת להגשים? "לעשות רילוקיישן למקום היסטרי, לכבוש יעדים ולעוף גבוה. הייתי גם רוצה סניף של 'מלח הארץ' בסוהו בניו ייורק. אני כל היום מקבלת הודעות מנשים בניו יורק, ׳שני, אין חנויות כמו שלך, בואי תפתחי גם פה׳. היהודיות והישראליות שחיות שם עושות ממני משלוחים, וההורים שלהן מביאים להן. אנשים לוקחים איתם כלבים מצוירים ענקיים שעיצבתי למטוס".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button