בתי העץ של יובל סגל

מגשים החלומות של הילדים: האיש שבונה בתים מרהיבים על עצים

עם מגלשות, בלי מגלשות, בגני ילדים ובבתים פרטיים: אחרי שעסק 20 שנה בבניית דקים ופרגולות, בנה יובל סגל בית עץ לבתו, שהפך לאב הטיפוס לעשרות בתים נוספים. היום פרושים ברחבי הארץ למעלה מ-100 בתים בעיצובו: "ילדים מאוד מעריכים אסתטיקה ואת הפרטים הקטנים. זה לא עוד משחק או צעצוע לשנה-שנתיים"

פורסם:
חלל עשוי עץ טבעי, גדול ומואר, מקורה בגג רעפים אמנותי, ולו דלת וחלונות תואמים שנפתחים אל בלקון מהודר. נשמע כמו צימר יוקרתי או יחידת אירוח מוקפדת? הפעם, מדובר בבתי-עץ לילדים. תשכחו מהקרשים הרעועים המחוברים זה לזה בא-סימטריה – יובל סגל (42), אמן עץ המתגורר באזור השרון, מציג את הדור הבא: בתים שנבנים לפי הדרישות והפנטזיות הכי פרועות, משילוב צבעים נועז ועד למתקני אקסטרים.
כבר 20 שנה שהוא בונה בעץ, בעיקר דקים ופרגולות. את בתי העץ המרהיבים שלו סגל הפך לעסק לפני כ-8 שנים, עם הולדתה של בתו, שחר. "החלום של העבודה בעץ קיבל תפנית כשבניתי לילדה שלי בית-עץ. לי הוא היה סופר מיוחד, ואז החלטתי שאולי לשם אני צריך לקחת את האמנות שלי. מצאתי דרך להשאיר את עצמי ילד", הוא מספר.
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
"זה כמו בריכה בחצר, לא צעצוע לשנה-שנתיים"
(צילום: ירון שרון)
לאב הטיפוס שבנה לבתו הצטרפו במשך השנים עשרות בתים. כיום, קיימים בארץ, מצפון ועד דרום, למעלה ממאה בתי עץ מעוצבים לילדים בעיצובו. "לעשות פסל יפה זה כיף ומספק, אבל באיזשהו שלב זה נשאר באותו מקום, אף אחד לא משתמש בזה ואז זה מאבד עניין. כל ילד חולם שיהיה לו בית עץ וכל הורה חולם שלילד שלו יהיה בית עץ. מעבר לעובדה שזה שימושי ומנוצל לאורך זמן, גם ילדים מאוד מעריכים אסתטיקה ואת הפרטים הקטנים, שהכל פיין, צבוע יפה, שיש וילונות, אדנית ודלת עם מקוש. היום אני אדריכל של בתים לילדים".
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
"אדריכל של בתים לילדים"
(צילום: ירון שרון)
שנת הקורונה, ועמה הסגרים החוזרים, הביאו לביקוש שיא בדרכים להעסיק את הילדים וליצור להם מרחב אישי משלהם – מה שגרם גם לסגל להיות עסוק יותר מבדרך כלל. "זמן העבודה על כל בית נע בין שבועיים לחודש ימים. הקורונה הקפיצה את התחום הזה מאוד, ולפני כל סגר הייתי מפוצץ בפניות כי אנשים רצו בית למחר, אבל כל אחד ואחד מיוצר בהתאמה אישית. אין לי מלאי על המדף. כל בית אני מתחיל ומסיים, מקדיש את עצמי רק אליו. אני לא עושה כמה במקביל, כי זה יוכל לבלבל".
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
יובל סגל: "אין לי מלאי על המדף. הכל בהתאמה אישית"
(צילום: ירון שרון)
מה טווח המחירים של בתי עץ כאלה? "בדרך כלל בתי עץ מתחילים מ 15 אלף שקל. יש הרבה שרוצים תוספות, והיו לי גם בתים שעלו 100 אלף שקל. למשל בית שיושב על עץ הוא יותר יקר, בגלל הקונסטרוקציה שלו. לפעמים מתקשרים אלי ילדים, מספרים לי שראו בית עץ ושואלים כמה זה עולה ואז אני נבוך. אני יודע שבשבילם זה המון והם לא יבינו את הסכום, אז אומר להגיד להורים שיתקשרו אליי. ילד אחד התקשר לא מזמן ושאל מה המחיר וכשאמרתי לו הוא ניתק".
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
"לפעמים מתקשרים אליי ילדים לשאול כמה זה עולה"
(צילום פרטי)
מי קהל הלקוחות? "לרוב אלו הורים לילדים, לעיתים סבא וסבתא. זה לא זול, אבל בפירוש לא רק לעשירים בלבד. הייתה לי גם הזמנה ממלון דן קיסריה לבנייה אצלם בחצר. יש לקוחות שבניתי עבורם שהם ממש לא עשירון עליון, אלא הבינו את הצורך הזה של הילד למקום משלו, והיו כאלו שגייסו כמתנה גדולה מכל המשפחה.
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
בית עץ שעיצב ובנה יובל סגל
(צילום: ירון שרון)
"זה לא עוד משחק או צעצוע לשנה שנתיים, שאחר כך כבר לא רלוונטי. זה קישוט לגינה לתמיד. גם אם לא משתמשים, זה שובה את העין ומזמין, וכשהילדים עולים על זה – זה השיא. את הבית כמו שהוא אפשר גם להעביר, אם למשל אנשים מוכרים את הבית בו גרים, זה מעלה את הערך שלו. כמו כשיש בריכה בחצר".
איך נראה תהליך הבנייה של כל בית? "באתי מתחום העיצוב והאדריכלות אבל אני לא עושה תוכניות או סקיצות. הכל אצלי בתוך הראש. אני מקבל השראה מפינטרסט, מהלקוח ומהדימיון שלי. אחרי מפגש עם לקוח שאומר לי מה הוא רוצה, מכוון אותי בסגנון ובצבעוניות, אני בונה את השלד ושולח לקבלת פידבקים. גובה בית העץ נקבע לפי המגלשה הנבחרת, בדרך כלל מטר וחצי.
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
"השראה מפינטרסט, מהלקוח ומהדמיון שלי"
(צילום פרטי)
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
בית העץ מועבר במנוף לבית המזמינים
(צילום: ירון שרון)
"אני לא ממליץ בית עץ על הקרקע, כי לרוב זה לא מעניין את הילדים. ילד צריך לטפס כדי להגיע אליו, להתגלש, ליפול אפילו. אם הבית על הקרקע הוא הופך להיות מחסן. אני בונה אותם אצלי בסטודיו ממש כמו שבונים צימרים, מיציקות בטון ועצים חזקים, לפי תקנים מחמירים. אחרי זה מפרק ומרכיב מחדש בבית הלקוח או מעביר כיחידה שלמה עם מנוף".
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
"מצאתי דרך להשאיר את עצמי ילד"
(צילום: ירון שרון)
איזה עיצובים מיוחדים הזמינו ממך? "פעם הזמינו ממני בית ענק כמו של מכשפה, הסתבר שאין בכלל ילדים קטנים בבית וזו בכלל פנטזיה של המזמין. יש משפחה שעשיתי להם בית עץ עם מגלשה ישר לתוך בריכת השחייה הפרטית".
14 צפייה בגלריה
בתי עץ
בתי עץ
מבית העץ לבריכה
(צילום: ירון שרון)
איך התגובות בשטח אחרי ההקמה? "יש ילדים שמגיבים מאד חזק ומתחילים לבכות, ממש מתפרקים, בבכי והתרגשות. יש כאלו עם עיניים פעורות ונדהמות, כי לרוב הם בשוק. החלק שאני הכי מחכה לו הוא כשהמנוף מוריד את הבית לראות את הפנים שלהם, ואז כשהכל מוכן כששואלים: אפשר כבר לעלות?".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button