הטכנולגיה מאפשרת לייצר חומרים עמידים ויפהפיים בלי לפגוע בכדור הארץ ובלי לקרוע את הכיס. חומר פורצלני שמדמה אבן אמיתית במטבח רגבה מדגם בארי. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

זאת מתכת או זכוכית? החומרים ששוברים מוסכמות בעיצוב מטבח

פורמייקה שמדמה שיש, חומרים פלסטיים במרקם של עץ וזכוכית שנראית כמו מתכת: טכנולוגיות מתקדמות מציעות מגוון חומרים שיאפשר לכם להיות הרבה יותר יצירתיים

נעם פרל בשיתוף רגבה
פורסם:
אנחנו כבר יודעים שהמטבח הוא החלל החשוב ביותר בבית, שבו כולנו כנראה שוהים בו יותר מבכל חלל אחר, ולכן הבחירות שנעשות בנוגע לעיצוב שלו הן כל כך משמעותיות עבורנו. בעבר עיצוב המטבח הסתכם במספר מצומצם של אפשרויות בחירה, שבדרך כלל היו בין כה וכה תלויות תקציב. יכולתם לבחור פחות או יותר בין עץ לצבע או פורמייקה, ככל שידנו הייתה משגת.
הטכנולוגיה, שהתקדמה בשנים האחרונות בקצב מסחרר, הפכה את כל זה לסיפור אחר לגמרי. היום, בבואכם לבחור איך המטבח שלכם ייראה ואיזו תחושה הוא ישרה, אתם מתמודדים מול סדר גודל אחר לגמרי של אפשרויות, וכל אחת מהן יותר מרהיבה מהשנייה. במקביל, אמצעי הייצור המתקדמים וחופש הפעולה היצירתי של היצרנים הפכו את החומרים לעמידים יותר, זולים יותר, ירוקים יותר ועם הרבה יותר אפשרויות עיצוב.
תנו לדמיון שלכם להשתולל וקבלו כמה מהחומרים החדשים שמהם עשויים המטבחים הכי יפים שיש.
הירוקים
נתחיל בחומרים שמקדשים נושא חשוב שהעולם הולך לקראתו - קיימות. מדובר על העתקי חומרים שנמצאים בסכנת הכחדה, כמו למשל אבן טבעית או עץ, בעזרת טכנולוגיות חדשות ומרתקות.

פורמייקה סינכרונייז

סינכורנייז הוא ליין מוצרים שמדמים מוצרי עץ טבעיים. באמצעות סריקה מיוחדת של הנייר עם 240 מצלמות תלת מימד ושלוש שכבות נייר, נקבל את המראה הטבעי של העץ הכולל טקסטורות עמוקות. יתרונות בולטים של החומר הזה הם דרגת שחיקה גבוהה מאוד, לעומת פורניר, שכל שריטה קטנה בו אינה ניתנת לתיקון, וצבע עמיד שאינו דוהה או מצהיב.

7 צפייה בגלריה
פורמייקה סינכרונייז על מטבח רגבה מדגם סינרגיה
פורמייקה סינכרונייז על מטבח רגבה מדגם סינרגיה
מדמה עץ באופן מושלם. פורמייקה סינכרונייז על מטבח רגבה מדגם סינרגיה
(צילום: יח"צ)

פורמייקות המדמות אבן ושיש בשיטות עיבוד חדשות

זוהי סדרת פורמייקות המתבססת על העתקה מוקפדת של חומרי גלם טבעיים, ייחודיים ואקזוטיים כמו גרניט, בטון ושיש בתצורתם הטובה ביותר. לאחר בחירת החומרים מתבצעת סריקה דיגיטלית שלהם בטכנולוגיית הדפסה והטבעה שמאפשרת העתקה מושלמת של חומר הגלם הטבעי הנבחר ותורמת ליצירת למינציה מעולם אחר. זאת, תוך שמירה על הטבעיות והדרמטיות שיש לחומרים הללו להציע. החומר קל לתחזוק, קל לניקוי, היגייני ועמיד בפני שחיקה.
היוקרתיים
אם אתם מחפשים מטבח במראה יוקרתי, הכירו את החומרים שמהווים העתק איכותי לחומרי גלם יקרים במחיר שפוי:

פורמייקות מתכתיות ולוחות בציפוי המדמה מראה מתכתי אמיתי

פורמייקה מתכתית מורכבת מכמה שכבות נייר המונחות זו על גבי זו כשהן ספוגות בדבק. צידה החיצוני של הפורמייקה הוא רדיד אלומיניום, נירוסטה או נחושת אמיתי. לאחר שהשכבות עוברות תהליך של כבישה בחום ובלחץ, מתקבל מוצר הומוגני וקשיח אך גם ניתן לעיצוב ולכיפוף. הפורמייקה המתכתית מקנה מראה תעשייתי ועשיר למטבח בגימור מוברש, מבריק או מט במחירים שפויים ובעמידות גבוהה יותר מהמקור. קיימות גם פורמייקות מתכתיות שבתהליך יצירתן מניחים מגנט בחלק הפנימי וכך מתקבל לוח פורמייקה שהוא גם מגנטי.
בשיטה דומה ניתן למצוא בשוק לוחות בציפוי המדמה מראה מתכתי אמיתי במגוון גימורים כשתהליך הגמר הינו פטנט המספק עמידות גבוהה, ללא טביעות אצבע וסימנים והוא אטום להפליא בגימור מט רך או מראה משומש.

7 צפייה בגלריה
מראה יוקרתי במחיר אטרקטיבי. מטבח רגבה בדגם מטאלי GOLD בשילוב אי ומדפים בדגם קליף
מראה יוקרתי במחיר אטרקטיבי. מטבח רגבה בדגם מטאלי GOLD בשילוב אי ומדפים בדגם קליף
מראה יוקרתי במחיר אטרקטיבי. מטבח רגבה בדגם מטאלי GOLD בשילוב אי ומדפים בדגם קליף
(צילום: יח"צ)

זכוכיות מודפסות דמויות מתכות ועצים

זכוכית מט שהתחפשה לבטון, זכוכית מבריקה בדמוי אוניקס ואבן בהתאמה מושלמת הן רק כמה דוגמאות לחומרים שיוצרו בדמוי חומרים טבעיים, אותם ניתן ליישם כחיפוי ומשטחים במטבח. החומרים מאפשרים שליטה על הגוונים והקומפוזיציה בעזרת שימוש בגרפיקה איכותית המדמה את החומרים הטבעיים ומודפסת על גבי הזכוכית. העיצוב הגרפי מודפס על הצד האחורי של הזכוכית ולכן איננו דוהה, נשרט, או נמחק, מה שמסייע לשמור על מראה חדש גם לאחר שנים רבות ומעניק מוצר עמיד.

7 צפייה בגלריה
חיפוי זכוכית משי-מט בדגם ג'ינס מקולקציית natural splash של טיפא ארטס
חיפוי זכוכית משי-מט בדגם ג'ינס מקולקציית natural splash של טיפא ארטס
חיפוי זכוכית משי-מט בדגם ג'ינס מקולקציית natural splash של טיפא ארטס. זכוכית שמדמה בטון עם חלודה
(צילום: יח"צ)

העמידים
קבוצת החומרים הבאה כוללת חומרים שבעזרת שיפורים טכנולוגיים, מותאמים לסביבת העבודה של מטבח ומאפשרים תחזוקה ועמידות. בקבוצה זאת ניתן למצוא את חומרי הנאנו למיניהם והפורצלנים.

נאנו למניעת טביעות אצבע ולניקיון בקלות

לוחות דקורטיביים בגימור סופר מט המיועדים לשולחנות, כיסאות, חזיתות למטבחים וארונות, משטחים והרשימה עוד ארוכה. הייחוד של הלוח בא לידי ביטוי במבנה הציפוי העליון שלו, המבוסס על שרפים הכוללים חלקיקים המכונים נאנומטרים, שקוטרם קטן מקוטר של שערות ראש אדם. השימוש בחלקיקים הללו ודחיסותם הרבה ליחידת שטח מאפשרים להקנות לפני השטח תכונות ייחודיות כמו עמידות לשריטות, דחיית מים ולכלוך, תכונות אנטי בקטריאליות למגע עם מזון, עוצמת צבע גבוהה, יציבות ממדית בשינויי טמפרטורה קיצוניים, תכונות אנטי סטטיות למניעת הצטברות אבק, ועוד.

7 צפייה בגלריה
מטבח בצפוי פורמייקה, מטבחי רגבה. עיצוב פנים: סטודיו דולו
מטבח בצפוי פורמייקה, מטבחי רגבה. עיצוב פנים: סטודיו דולו
פורמייקה נאנו בגימור סופרמט נגד טביעות אצבע. מטבח רגבה מדגם רקפת. עיצוב פנים: סטודיו דולו - עדי קליין ותמר הרדוף
(צילום: עוזי פורת)

פורצלן דק לחזיתות לעמידות וניקיון קלים במיוחד

לוחות לחזית המטבח במראה אבן טבעית המיוצרים באמצעות טכנולוגיה תעשייתית המדמה גרסה מזורזת של תהליכים המתרחשים בטבע בטמפרטורות גבוהות ותחת לחץ גבוה, ונמשכים אלפי שנים עד שבסופם מתקבלת אבן טבעית. המשטחים מיוצרים מתערובת מתקדמת של חומרי הגלם המשמשים לייצור זכוכית, אריחי חרסינה חדשניים ומשטחי קוורץ. התוצאה היא משטחים בעלי מראה עשיר, מודרני, המצליחים לדמות חומרים מכל סוג שהוא ברמת דיוק גבוהה ביותר. ללוחות עמידות מכנית גבוהה, הם מיוצרים מחומר חסין אש ועמידים במיוחד בפני שריטות.

7 צפייה בגלריה
מטבחי רגבה לשימוש הפרויקט
מטבחי רגבה לשימוש הפרויקט
חומר פורצלני שמדמה אבן אמיתית. מטבח רגבה מדגם בארי. עיצוב פנים: יפעת מנטש
(צילום: אלעד גונן)

7 צפייה בגלריה
מטבח רגבה, דגם בארי. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ
מטבח רגבה, דגם בארי. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ
הליך שמדמה את התהליך הטבעי שנוצר במעמקי האדמה. פורצלן שמדמה אבן. עיצוב פנים: ניצן הורוביץ
(צילום: עודד סמדר)

כל מה שנשאר עכשיו זה לבחור

מבחר החומרים והמגוון שלהם, כאמור, מסחררים. לחשוב, להתייעץ, למשש, לגעת, לראות ולהתרשם - תהליכי עיצוב פנים ושיפוץ הבית בכלל, והמטבח בפרט, הם המקום שלנו להיות יצירתיים, לצאת מהקופסה ולחשוב על חומרים חדשים שלא הכרנו. ההנאה מובטחת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button