כמה יפה. ככה עמיד. קוריאן

עמיד, מעוצב וקל לניקוי: כך הפך הקוריאן לילד הפלא של המטבח

מצד אחד עמיד ועוצמתי, מצד שני גמיש ורך. הקוריאן, חומר במראה הייטקי נטול חיבורים שנולד כבסיס לעיצוב מעבדות ובתי חולים, חוגג 50 וכובש בסערה את המטבחים הביתיים

נעה חסלוביצר בשיתוף רגבה
פורסם:
ביקור במפעל הקוריאן של רגבה
( אורי דוידוביץ', ניצן דרור, שגב גינזבורג)
המצאת הקוריאן, משטח ייחודי שמצליח להיות קשיח וגמיש בו בזמן, מיוחסת לדונלד סלוקום - כימאי בחברת דופונט האמריקאית שרשמה פטנט על ההמצאה בשנת 1968. התכונות הייחודיות של הקוריאן - העמידות שלו לחום והאפשרות לעקר אותו - הפכו אותו לחומר מועדף בבתי חולים, בתי מרקחת ומעבדות.
אחרי שנים של שימוש בבתי חולים, גילה קהל האדריכלים את הקוריאן והבין את הפוטנציאל הטמון בו לשימוש גם בסביבה ביתית. למעשה בזכות האדריכלים, נכנס והתבסס החומר יותר ויותר בשוק הביתי", אומרת טלי ברהמס, מנהלת מפעל קוריאן רגבה.
הרכב החומרים הייחודי של הקוריאן - 70% אבן טבעית מינרלית ו-30% פולימר - הוא זה שהופך אותו לחומר עמיד וגמיש בו זמנית. "האבן המינרלית מקנה לו את החוזק והעמידות" מסביר עלי שאהין, מנהל הייצור במפעל קוריאן רגבה, "והרכיב הפולימרי מקנה לו את האלסטיות, יכולת התמרון והעיבוד בתהליך העבודה".

4 צפייה בגלריה
מטבח
מטבח
כמה יפה. ככה עמיד. קוריאן
(עיצוב פנים: עדי אדליס, צלם: טל ניסים)

שיפוץ המטבח או עיצוב מטבח חדש אינו אירוע יומיומי, כך שיש לדייק בבחירת החומרים הנכונים, התאמתם לטעם העיצובי האישי וכמובן למכלול הצרכים המשפחתיים.
תכונותיו המיוחדות של החומר, חוזקו ועמידותו לצד האלגנטיות והחום שהוא משדר הפכו את הקוריאן לחומר היצירתי המושלם עבור האדריכלים והמעצבים אשר חיבקו אותו בחום ושילבו אותו כחומר חיפוי ומשטח עבודה הן בבתים פרטיים, והן בסביבות מסחריות וציבוריות מכל הסוגים, גם לשימוש חיצוני.

4 צפייה בגלריה
קוריאן
קוריאן
חומר שממש אפשר לפסל בו בלי צורך בחיבורים. קוריאן
(צילום: אלעד גונן)

הקוריאן רק נראה יפיוף ועדין, אך למעשה מדובר בחומר עמיד ביותר" אומרת ברהמס. למרות המראה המעודן שלו, הקוריאן הוא משטח חזק ביותר. קשה מאד לסדוק אותו או לגרום לו נזק ותמיד ניתן לתקן אותו נקודתית, בלי צורך להחליף את כל המשטח", היא מוסיפה.
אחד היתרונות המרכזיים של קוריאן הוא הקלות בה ניתן לעצב אותו לכל צורה, כמו גם לייצר ממנו משטח עם כיור אינטגרלי בלי חיבורים נראים. הוא מגיע ב 100 גוונים ואינסוף אפשרויות, ואף ניתן להגיע איתו לדרגות שקיפות שונות. העובדה כי ניתן לחבר שני משטחים ללא חיבור הנראה לעין בתוספת לכך שאינו סופג נוזלים והוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות הפכו את הקוריאן לחותמת של איכות, סטייל ואסתטיקה.

חלום במטבח: חומר שלא סופג לכלוך

הצטברות של רטיבות ולכלוך בפינות נסתרות במטבחים הן לא עניין נדיר, והרווחים הזעירים שבין המשטחים לקירות, מהווים קרקע פורייה להופעתם. היתרון של הקוריאן בהיבט הזה הוא היותו עשוי מקשה אחת שלא מצריכה "לתפור" את חלקי החומר השונים זה לזה. מדובר בחומר סטרילי לחלוטין, שלא סופג אליו כלום ומונע התפתחות בקטריות ועובש וכן עומד בתקנים מחמירים.
"אנחנו ממש יוצרים המשכיות כך שזה נראה כמקשה אחת", מסבירה ברהמס, " הלכלוך לא נכנס, אין הצטברות של עובש, כמו שהרבה פעמים רואים במטבחים ואמבטיות".

4 צפייה בגלריה
תוכן שיווקי
תוכן שיווקי
אחידות ללא חיבורים. מטבח קוריאן
(צילום: עודד סמדר)

"אז קודם כל אין כתמים, וקל מאוד לנקות אותו, אבל גם במידה שיש לכלוך, ניתן לנקות אותו בכל חומר ניקוי שהוא. הקוריאן מתנקה בקלות, לא סופג או סופח כלום, כך שלא נפגע המראה שלו, והוא שומר על האסתטיות שלו לאורך שנים רבות".
"עבודה בקוריאן היא ממש אמנות. תהליך הייצור של הקוריאן אינו פשוט. בשלב הראשון אנחנו מקבלים את ההזמנה, ועם הגעת הפלטות למפעל הן נבדקות ועוברות אימות והתאמה לתוכנית., השלב הבא הוא החיתוך. משם המטבח עובר להדבקות, ואז מגיעים לשלב הליטוש והגימור, כל זאת בהתאמה לסטנדרטים של האיכות והתקנים המחמירים. בשלב האחרון, עובר המטבח להרכבה", מפרט שאהין.

גימור נקי והמשכיות עיצובית

המגמות העכשוויות בעיצוב פנים של חללי הבתים הפרטיים מתאפיינות בחללים פתוחים והמשכיים ובקווי מתאר נקיים וגימורים חלקים, שמגיעים בין השאר מעולמות ההייטק. גם המטבחים לא נפקדים מהמגמה הזו, והקוריאן מייצג אותה היטב.

4 צפייה בגלריה
מטבח
מטבח
גימור נקי וקווים מתאר ברורים - הקוריאן גם בחדר האמבטיה
(עיצוב פנים: ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר)
"במטבחים המודרניים של היום אנחנו רואים את מגמת העיצוב היותר הייטקי, היותר מעודן, היותר פרשי. מצד אחד מראה מאוד נקי ופתוח, ומצד שני המטבחים נהיו מאוד גדולים ובהתאמה גם משטחי העבודה, כשהאי במרכז המטבח מאוד גדול. כאן היתרון של הקוריאן מאוד בולט ומשמעותי - אין חיבורים וישנה המשכיות אסתטית של החומר. וכמובן בהיבט הניקיון - אין חיבורים, כך שאין הצטברות של לכלוך", מסכמת ברהמס.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button