בזמן שרכישת דירה בישראל הפכה לחלום רחוק, יש מי שיכולים להרשות לעצמם לגור כמו כוכבי הוליווד - כאן בארץ. אם במקרה זכיתם בלוטו לאחרונה, אז כדאי שתדעו שבימים אלה עומדת למכירה בקיסריה אחוזה מפוארת במיוחד, שזכתה לכינוי "בית האינסוף". מדובר באחד הנכסים היוקרתיים ביותר בישראל: וילה רחבת ידיים המתפרשת על דונם, עם שטח בנוי של כ־750 מ"ר, הנמצאת בקו ראשון מול מגרש הגולף בקיסריה ולא רחוק מחוף הים, עם גינה אינסופית שמתחברת למגרשי הגולף ולאגמים. לבית יש כמה יחידות דיור ענקיות ובהן מטבחים. הבית מציע לבעליו העתידיים פרטיות כמעט מוחלטת - יש לו שכן אחד בלבד, ובחצר המרשימה שלו תמצאו בריכת אינסוף מרהיבה שבה אפשר לשחות מול אגם עם ברווזים. בפנים מחכים שבעה חדרי שינה, תשעה חדרי רחצה, מטבח מאובזר עם משטחי גרניט טבעיים, חדר קולנוע ביתי מרווח וחדר כושר. כל הפינוק הזה מוצע כעת למכירה בסכום של כ־50 מיליון שקל, בכפוף למו"מ.
מה עוד יש בו? מלבד הגודל והמיקום האטרקטיבי, הבית משלב באופן הרמוני בין אלמנטים טבעיים למודרניים, עם רצפת עץ בגוון קוניאק חמים וקירות אבן שמוסיפים חמימות וטקסטורה. הריהוט שמשובץ בו מאופיין בקווים נקיים ובגוונים בהירים. הבית מוצף אור ואווירה מזמינה ופתוחה אל הנוף הירוק שמסביב. אגב, גם את הריהוט אפשר לכלול בעסקה, בכפוף למו"מ כמובן.
בית בכ-50 מיליון שקל בקיסריה העומד למכירה
(צילום: Amir Davidson, Davidson Real Estate)
"זה נכס שקשה להאמין שקיים בישראל. זה כמו יהלום נדיר. קיסריה היא העיר היחידה בישראל שמנוהלת על ידי חברה פרטית – קרן רוטשילד, שדואגת לאבטחה של הבתים ולטיפוח של העיר. זאת הסיבה שזה אחד האזורים המבוקשים ביותר בישראל על ידי העשירון והאלפיון העליון, לצד הרצליה פיתוח, סביון, תל אביב וירושלים", מסביר אמיר דוידסון, בעלים של חברת תיווך הנדל"ן Davidson Real Estate ומי שמשווק את הנכס הזה, לצד עוד עשרות נכסים יוקרתיים, כולל אחד דיסקרטי ב־140 מיליון שקל שמחכה לקונה המתאים.
מיחידת 8200 לנדל"ן יוקרתי
בגיל 27 בלבד עומד דוידסון בראש חברת נדל"ן המתמחה במכירת פרויקטים יוקרתיים ברחבי הארץ. הוא יהודי שנולד וגדל בארצות הברית ועלה לישראל לפני 14 שנים. דוידסון הגיע לתחום בעקבות ליאורה דוידסון אמו, מתווכת ואשת נדל"ן במקצועה, ואחרי שירות צבאי ביחידת 8200 ולימודי מנהל עסקים ויזמות במרכז הבינתחומי הרצליה (כיום אוניברסיטת רייכמן). "אמא שלי הקימה את הסוכנות ואני החלטתי להפוך את החברה המשפחתית שלנו לסטרט־אפ", הוא מספר, "לפני שלוש שנים התחלתי פרויקט של תיעוד ושיווק נכסי היוקרה של ישראל. זה הפך לסנסציה עולמית, בעיקר בקרב קהילות יהודיות בעולם. פתאום אנשים הבינו שאפשר לחיות בארץ בלייף־סטייל שהם מכירים מניו יורק, מיאמי או לוס אנג'לס. הכנסתי טכנולוגיה, מיתוג, שיווק דיגיטלי. היום יש לנו מעל 150 אלף עוקבים ברשתות החברתיות ויותר מ־5 מיליון צפיות בחודש. הכול אורגני.
"כתוצאה מהשיווק הדיגיטלי החזק הגיע זרם של מתעניינים מחו"ל ואיתם נסגרה העסקה היקרה ביותר בישראל בשנת 2025, שנה שהתאפיינה במלחמה ובחוסר יציבות. "מכרנו וילה בקיסריה בשווי 22 מיליון דולר - כ־77 מיליון שקל, לפי שער הדולר באותו זמן", הוא מספר. "זה נכס בקו ראשון לים, שישה דונם, שנקנה על ידי לקוח מחו"ל שהגיע אלינו דרך הסושיאל מדיה שלנו".
מי באמת הלקוחות שלכם?
"בערך 90% מהלקוחות שלנו מגיעים מחוץ לארץ - מארצות הברית, קנדה, צרפת, דרום אמריקה ואוסטרליה. אנחנו מדברים על האחוזון העליון של העולם היהודי. אנשי עסקים, משקיעים, אנשי הייטק וטייקונים מתעשיית התרופות ומתחום הנדל"ן וגם כמה אוליגרכים רוסים".
למה בעצם יהודים מחו"ל קונים כאן נכס?
"יש שני סוגים של לקוחות. יש כאלה שקונים כי הם שוקלים לעשות עלייה לישראל ורוצים נכס קבוע למשפחה, בסביבה שמתאימה להם, עם פרטיות, בריכה, בית כנסת קרוב. ויש כאלה שקונים נכס לנופש – פנטהאוז מול הים בתל אביב או מול הכותל בירושלים, והם מגיעים אליו מדי קיץ, לחופשה. במקרה הזה, זה לא נכס להשקעה. הם משתמשים בו רק כשהם כאן, ובשאר הזמן הם לא משכירים אותו והוא נשאר סגור ושומם".
אז הבית שלהם עומד ריק רוב השנה? איך שומרים עליו?
"בשביל זה הקמנו גם חברת ניהול נכסים, שמטפלת בכול - מהניקיון ועד למילוי המקרר לפני שהם נוחתים בארץ. אם הם רוצים לשנות ריהוט או לעצב מחדש, אנחנו מטפלים גם בזה וגם דואגים להם לשפים פרטיים ולאטרקציות כשהם מגיעים לכאן. בסוף, מי שקונה נכס בעשרות מיליוני דולרים הם אנשים שרגילים לסטנדרטים הכי גבוהים, במיוחד כשהם מגיעים לנופש".
ומה לגבי ישראלים?
"יש גם ישראלים, בעיקר בצד של המוכרים. אבל הקונים, רובם באים מחו"ל. זה שוק נפרד לגמרי, עם קצב אחר וסטנדרטים אחרים".
בקרוב: נכס סביב מיליארד שקל
הנכסים שמציע דוידסון רחוקים מהדירות הסטנדרטיות בשוק. "אנחנו משווקים נכסים שנעים בין 10 מיליון שקל ובין מאות מיליונים", הוא אומר. "יש לנו גם דירות להשכרה, אבל אלה נכסים של 50 אלף שקל לחודש ומעלה. בקרוב, אנחנו הולכים לשווק נכס סביב מיליארד שקל שאני עדיין לא יכול להרחיב לגביו".
מותר לשאול כמה אתה מרוויח על עסקאות כאלו?
"על כל עסקה אני גובה עמלה של שני אחוזים פלוס מע"מ. אנחנו עובדים קשה".
אז מה חשוב לעשירים כשהם מחפשים בית?
"לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. המיקום זה הדבר הראשון. אבל כל אחד מחפש משהו אחר. אחד רוצה קו ראשון לים בתל אביב, אחר וילה שקטה בקיסריה, ויש מי שרוצה להיות קרוב לכותל המערבי בירושלים. בשכונת רחביה שבירושלים, למשל, המחירים מגיעים גם ל־20 מיליון דולר לנכס כי יש לו היסטוריה".
מה חשוב שיהיה בבית, מלבד המיקום שלו?
"אלה לרוב אנשים עם משפחות גדולות, אז הם רוצים חדרים גדולים וגם פרטיות, ובגלל שהם יהודים ששומרים כשרות, אז חשוב להם מטבח כשר, עם שני כיורים. פעם אחת, אחד הלקוחות שלנו התעניין בנכס ובגלל שבמטבח היה רק כיור אחד - בנינו לו כיור כפול לבקשתו. גם קרבה לבית הכנסת זו דרישה שחוזרת על עצמה כמעט בכל עסקה".
לצד הרווחים הגבוהים, דוידסון רואה במכירות לא רק הצלחה עסקית אלא גם שליחות: "אין מצווה גדולה יותר מלחבר בין יהדות התפוצות לישראל. אם אני מצליח להביא לכאן עוד משפחה יהודית אחת - עשיתי את שלי".
איך המלחמה השפיעה על השוק הזה?
"דווקא לטובה. השוק הזה מתנהל אחרת מהשוק הרגיל. במקומות אחרים ראינו ירידות, אבל בנכסי היוקרה המחירים דווקא עלו. יהודים מהעולם רצו להביע תמיכה בישראל וגם חיפשו מקום בטוח בגלל העלייה החדה באנטישמיות. זה יצר גל רכישות. בנוסף, הדולר היה חזק, כמעט ארבעה שקלים לדולר, אז זו הייתה הזדמנות טובה מבחינתם. בהיסטוריה של ישראל, אחרי כל מלחמה, השוק מתאושש מהר, ואפילו מזנק".



















