מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי, הזוכה במקום הראשון, מטבחי רגבה

המטבח הכפרי: איך להוסיף טאץ' של סטייל לחלל שלך

כשמטבחי רגבה הממוקמים בחוד החנית החדשנית של העיצוב הישראלי יצאו בקול קורא לתחרות Kitchen challenge by regba, מעצבים רבים נענו לאתגר. הפרמטרים היו אכן מאתגרים, והמעצבים נדרשו להפגין חדשנות, עכשוויות, ופונקציונליות – בקטגוריות שונות. ביקשנו משלוש הזוכות באתגר, בקטגוריית המטבח הכפרי, לחלוק את התובנות הכי חשובות שלהן לעיצוב מטבח כפרי נוח וחם

מיה אור וכרמל קרמן בשיתוף חברת רגבה
פורסם:
חומרים כעץ מלא, בריקים או ברזל במופע גולמי ושילובים צבעוניים, הם ממאפייני הסגנון שמקורו באירופה ובארצות הברית בעידן שלפני פרוץ המודרניזם. לעומת הניקיון המינימליסטי של הסגנון המודרני, הסגנון הכפרי אינו נרתע מריבוי ומאקלקטיות, ומהווה שם נרדף לביתיות חמימה ועוטפת. העושר הוויזואלי משלב פיתוחים דקורטיביים בפריטי ריהוט ובחזיתות, אלמנטים, טקסטורות מגוונות וקווי עיצוב משתנים, צבעוניות חמה והנכחת אביזרי נוי וחפצים אהובים ובמטבח אפילו כלי בישול וסירים. ואלו העצות הטובות של המעצבות הזוכות בקטגוריית המטבח הכפרי של Kitchen challenge by regba:

הזוכה במקום הראשון בקטגוריית המטבח הכפרי:


11 צפייה בגלריה
אודליה ברזילי
אודליה ברזילי
אודליה ברזילי
(צילום: הילית כדורי)

אודליה ברזילי, תכנון עיצוב ואדריכלות פנים

"מטבח כפרי הוא תכשיט. מטבח עשיר בפרטים וחומרים. זהו מטבח שיש בו אמירה אישית, מטבח שמשדר חמימות ומעיד על אופי האנשים אשר מתגוררים בו", אומרת ברזילי (בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים B.Design ). "המטבח שלפניכם הינו מטבח כשר, פעיל מאוד. האנשים שחיים בבית אוהבים מאוד לבשל ולארח. הוא מורכב משני משטחי עבודה מקבילים וחזית נוספת של ארונות גבוהים. אזור העבודה העיקרי פונה לחלון ובו ממוקמים הכיור והכיריים בגוון בהיר עם משטח דקטון בהיר עם גידים בגוון אפור.

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
כיור על משטח עץ, כן זה אפשרי. עיצוב אודליה ברזילי, מטבחי רגבה
(צילום: עינת דקל)
"האי בגוון אפור ויש בו משטח עץ ובו כיור ואזור ישיבה. לשאלה שתמיד שואלים אותי: כיור על משטח עץ? התשובה היא שברוב המקרים אני לא ממליצה, אבל איתם לא היה לי כל חשש, ידעתי שזה מתאים להתנהלות הביתית שלהם".

העצות של אודליה ברזילי:

1. סוף מעשה בחשיבה תחילה
תכנון נכון של מטבח דורש תשומת לב רבה הן מבחינה פרקטית והן מבחינה עיצובית. אזורי עבודה מספקים, מרחקים נכונים לעבודה במטבח, משטחי עבודה, מקומות אחסון, מקומות ישיבה, חומרים וצבעים, דורשים חשיבה רבה ובעיקר הרבה נשמה.

2. ידיות, יאללה להשתגע!
המטבח הכפרי מאופיין בידיות חיצוניות. תכניסו עניין למטבח. הוסיפו ידיות מעניינות, ניתן לשלב ידיות שונות בצבעים שונים. לבחירת ידית מתאימה בחרו בידית נוחה לשימוש (שהמאחז בה נוח), נוחה לניקוי (בכל זאת מטבח) ובצבע מנוגד לצבע החזית. ידית כהה על דלת בהירה, ידית פליז או חרסינה לבנה על דלת כהה.

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
מטבח כפרי בעיצוב אודליה ברזילי
משחקי צבעים וידיות. עיצוב אודליה ברזילי. מטבחי רגבה.
(צילום: עינת דקל)
3. צבעים? לא רק שמנת
לבחירת גוון נכון למטבח הגיעו לרגבה עם דוגמת הריצוף שבחרתם. ליצירת עניין ודיוק בגוון, העמידו את הגוון שבחרתם למטבח על דוגמת האריח או הפרקט ומעל הוסיפו דוגמה של בחירת השיש הרצוי. זו העמדה שתיתן לכם אומדן נכון לשילוב בין החומרים השונים לבחירת החומרים, הגוונים והצבעים של המטבח. ניתן לשלב כמה גוונים במטבח (לא חייבים להישאר עם מטבח כפרי בצבע שמנת). הוסיפו עניין גם בצבעים, כמו שילוב של שני גוונים או גוון אחד שונה ומעניין.

4. כך תדייקו את התאורה
לתאורה במטבח יש משמעות גדולה. המטבח הוא אזור עבודה שדורש תאורה נכונה. הוסיפו תאורה טכנית לקבלת אור חזק אחיד ורציף באזור העבודה ושלבו זאת עם תאורה דקורטיבית באזור הישיבה, שמאפיינת את הסגנון הכפרי ומכניסה חמימות ואופי למטבח.
5. איך לשלב בין שיש לעץ
משטחי עבודה – כחלק מבחירת ועיצוב המטבח נבחר גם את חיפוי משטח המטבח. מבחר הדגמים והצבעים גם כאן הוא אינסופי. מעבר למראה, נביא כמובן בחשבון את נושא עמידות החומר, הניקיון וגם את המחיר. במטבח הכפרי שילוב של משטח עבודה נוח ופרקטי יחד עם שילוב משטח עץ יוסיפו חמימות למטבח.
כמו כן, נעים יותר לאכול על משטח עץ ופחות נעים על משטח שיש. נסו גם כאן לשלב חומרים. אזור עבודה פרקטי ונוח במשטח שיש ואזור ישיבה במשטח עץ.

אודליה ברזילי
טלפון: 0522301678


הזוכות במקום השני:

אורלי רגב, תכנון ועיצוב פנים ונועה דבש, ביזנס סטיילינג

11 צפייה בגלריה
אורלי רגב
אורלי רגב
אורלי רגב
(צילום: אלעד גונן)

11 צפייה בגלריה
נועה דבש
נועה דבש
נועה דבש
(צילום: גלי פלג)
"מטבחים כפריים מבקשים להעניק לנו תחושה חמימה, משפחתית ונינוחה, כמפלט וכניגוד לאווירה האורבנית הסואנת ולאורח החיים המודרני", אומרות רגב (בוגרת לימודי עיצוב פנים במכללת אולטימה של מרכז הבנייה, בהצטיינות ולימודי הום סטיילינג בשנקר) ודבש (בעלת תואר ראשון בעיצוב ממכללת שנקר, בוגרת לימודי הום סטיילינג). "העיצוב הכפרי מזכיר לנו את האווירה בכפר, בטבע ואת החומרים והגוונים שנמצאים מחוץ לאזור העירוני".

העצות של אורלי רגב ונועה דבש:

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב אורלי רגב ונגה דבש
מטבח כפרי בעיצוב אורלי רגב ונגה דבש
שחקו עם הצבעים. עיצוב אורלי רגב ונגה דבש, מטבחי רגבה.
(צילום: גלי פלג)
1. השתמשו בחומרים טבעיים
אחד המאפיינים הבולטים בעיצוב מטבחים כפריים: שילוב של חומרים טבעיים וגולמיים. חומרים כגון עץ בגוניו הטבעיים, אבן במשטח העבודה או בחיפוי הקיר, קרמיקה לסוגיה, טרקוטה, ברזל ופליז. קורות עץ חשופות בתקרה מוגבהת או תחת תקרה קיימת מוסיפות אף הן לתחושה הכפרית החמימה.

2. כך תהפכו כל מטבח לכפרי
גם במטבח קיים, בדירה שרכשנו או שאנו שוכרים, ניתן להכניס אלמנטים אשר יוסיפו נופך כפרי. המפתח הוא בבחירת פריטים העשויים מחומרים טבעיים ובבחירת פריטי וינטג' התורמים לתחושת הנוסטלגיה ובונים את הסיפור הייחודי של המטבח. פריטים כגון סלסלות קש, קרשי חיתוך המוצגים על השיש, מטחנת בשר או משקל ישנים, סט צלחות וינטג' המוצג לראווה, כדי חרס בגדלים שונים, כלי בישול ישנים מנחושת או מאמייל, סלסילת ירקות מברזל, סבונייה או מעמד סכו"ם וינטג' וכדומה. בנוסף, טקסטיל המשלב פרחים ודימויים מעולם הטבע יחזק אף הוא את האווירה המבוקשת. כל אלה יכולים להיות מוצגים על מדפי עץ פתוחים, תלויים על ווים או מונחים בצורה אלגנטית יותר בתוך ויטרינת זכוכית "מפעם". במטבח שלנו שילבנו אי ובו אפשרות לתליית כלי בישול בצורה מודולרית, לצד תליית עציצים וכן כלי חרסינה עדינים בדוגמה פרחונית כחולה עדינה, המשתלבת היטב עם גון המטבח.

3. צו השעה: עציצים
מטבח כפרי ועציצים שלובים זה בזה בעצם הגדרת הסגנון המבקש להכניס את יופי הטבע הביתה. ניתן למקם את העציצים על אדן החלון, להניחם על מדפים פתוחים, מעל ארונות גבוהים ואפילו לתלותם. שילוב צמחי תבלין כגון בזיליקום, נענע ורוזמרין יוסיף קסם כפרי ואפשרות פרקטית לשילוב התבלינים בבישול. עציצים גדולים ניתן ומומלץ להניח בתוך כדי חמר או בסלסילות קש. זר פרחים טריים מהשדה ואפילו מקבץ של פרחים יבשים יוסיפו אף הם לאווירה המבוקשת. חשוב להתאים את הצמחים לגידול בבית מבחינת תאורה ולחות. צמחים כגון סנסיווריה, פותוס צהוב, ספטיפיליום ואגלאונמה ירוקה הם עמידים, ירוקי עד ואינם דורשים טיפול רב.

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב אורלי רגב ונגה דבש
מטבח כפרי בעיצוב אורלי רגב ונגה דבש
כחול מעושן. עיצוב אורלי רגב ונגה דבש, מטבחי רגבה
(צילום: גלי פלג)
4. תנו צ'אנס לגוונים מעושנים
מקובל לחשוב שצבעי הקרם והשמנת החמימים הם המפתח לעיצוב מטבח כפרי. הם מכניסים אור, אווריריות וקלילות, משתלבים היטב עם חומרים טבעיים כמו עץ וברזל ומהווים בסיס מצוין לשילוב עם צבעים אחרים. אך שימוש בצבעי פסטל מעושנים כגון לבנדר עדין, כחול חיוור וירוק מרווה יוסיפו רוך ואופי שיכול להשתלב בעיצוב של החלל הציבורי והבית כולו. אמיצים יותר יכולים לבחור בגוונים מעושנים כהים יותר כגון כחול מעושן, ירוק בקבוק וצהוב חרדל, שיעצימו את החיבור לגוני הטבע. ככלל, גוונים מעושנים – כאלו שבפיגמנט מעורבב הגוון האפור, הם שקטים, ניטרליים ורלוונטיים יותר לאורך זמן, מאשר גוונים נקיים ובוהקים. גם במקרה זה ניתן לשלב יותר מגוון וחומר אחד: במטבח שלנו שילבנו חזיתות MDF צבועות בגוון כחול עמוק מעושן עם חזיתות ברזל מושחרות וכוורת מידוף עץ אלון פתוחה.

5. אור גדול יהיה פה
במטבח כפרי מומלץ לשלב גופי תאורה וינטג' או רטרו, העשויים פליז, ברונזה או ברזל.
גופי תאורה מתאימים הם גופים תלויים כגון נברשות בסגנון עתיק, נורות תליון, גופי פנס או פמוטי קיר. בחירות אלו תורמות לקסם הכפרי הכולל ומומלץ לשלב ביניהם, על מנת לוודא שתהיה תאורה מספקת לכל פעילות במטבח – הכנה, בישול, ישיבה לצד אי המטבח וכדומה. שימוש בכמה גופי תאורה שונים יאפשר גם שילובי הדלקות שונות בו זמנית. גון האור במטבח כפרי יהיה לבן חמים' כך שיעצים ויבליט את הטקסטורות של החומרים והפריטים במטבח. ניתן אף לשלב נורות פחם או לד דמוי פחם.

אורלי רגב - סטודיו אורלי רגב לתכנון ולעיצוב פנים
נייד: 0507634620
טיקטוק: orlyregevstudio

נועה דבש - ביזנס סטיילינג
נייד: 0522611733

הזוכה במקום השלישי:

יעל רביב, Simple Style

11 צפייה בגלריה
יעל רביב
יעל רביב
יעל רביב
(צילום: אורית ארנון)
"עיצוב המטבח נוצר מתוך תכנון קשוב ללקוחות כבר בשלב התכנון. התבקשתי לתכנן מטבח שיכיל שני תנורים, כיור גדול, כיריים בעלות חמש להבות ואי לחמישה מקומות, כמספר הנפשות בבית", אומרת רביב (בעלת תואר ראשון בעיצוב פנים B.Design ,Interior של המסלול האקדמי במכללה למינהל). "בחרנו בסגנון כפרי לייט מתוך כמיהה לאווירה ביתית, אינטימית ונעימה מלאת קסם, המשתלבת בחלל בהיר ופתוח ומאפשרת אירוח. לאחר מכן בחרנו את חומרי הגמר: חזיתות, ידיות, משטח עבודה וחיפוי קיר, בעלי גוונים בהירים וחמים המשלבים עץ בשילוב תאורה פונקציונלית ודקורטיבית המחזקת את הסגנון העיצובי. ומשם בעצם המשכנו את העיצוב בכל הבית".

העצות של יעל רביב:

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב יעל רביב
מטבח כפרי בעיצוב יעל רביב
אקססוריז מחממיים את האווירה. עיצוב יעל רביב, מטבחי רגבה.
(צילום: אורית ארנון)
1. שחקו עם חללים פתוחים וסגורים
המטבח הכפרי מאופיין באלמנטים רבים ולרוב משלב יחידות אחסון סגורות ופתוחות. כבר בשלב תכנון ״משולש הזהב״, נשמור על מרחקים ארגונומיים נכונים ונוחים לעבודה ובהתאם נמקם את המקרר, הכיור, התנור והכיריים. לאחר קביעת המיקומים השונים, אני ממליצה לשלב יחידות אחסון פתוחות פונקציונליות ודקורטיביות. יחידות פתוחות פונקציונליות יכולות לבוא לידי ביטוי באחסון של בצל ותפוחי אדמה, על מנת לא לתפוס מקום על משטח העבודה. יחידות אחסון פתוחות פונקציונליות נוספות ישמשו לצנצנות, ספלים וספרי בישול, שם גם נשלב דקורציה ופריטי נוי שיחזקו את הסגנון הכפרי, מצד אחד הם יקלו על המשתמש במטבח מבחינת נגישות ומצד שני, יעשירו את המטבח.

2. פתחו דלת לשינוי
אחד המאפיינים הבולטים ביותר במטבח הכפרי הוא בחירת החזיתות של הארונות והמגירות. אני תמיד אעדיף חזיתות בעלות עומק ושכבתיות, שמוסיפות עניין ואופי למטבח. על מנת לחזק את אופיו של המטבח אשלב כמה חזיתות שונות. חלקן יהיו חלקות, חלקן בעלות מסגרת וחלקן בעלות מסגרת עם חריטה לאורך ולעתים אף בשילוב זכוכית. השילוב בין החזיתות השונות מעשיר את המטבח.

3. איך לבחור נכון את הגוונים השונים
בחרו את הכיוון הכללי הרצוי ולפיו בחרו כמה גוונים ובקשו מאיש המקצוע דוגמת צבע. שימו לב, גון הצבע במניפת הצבעים עלול לעתים להטעות. גוונים של לבן, למשל, אני בוחנת בהשוואה לדף לבן על מנת לראות את הסטיות השונות.
בבחירת הגוון הרצוי יש להתחשב בגון האלומיניום בביתכם, גון הקיר העתידי וגוני הריצוף או הפרקט. המלצה שלי: הביאו איתכם לפגישה דוגמת צבע של הקיר ואריח של הריצוף או הפרקט. כשהמטבח מותקן, המפגש בין גון הנגרות לקיר ולרצפה עלול להפתיע. לכן, תתכוננו לזה. במטבחים המתוכננים עם אי ו/או ארונות עליונים, כדאי לשקול שילוב גוון נוסף. זאת ועוד: הוסיפו משטחים מעץ ו/ או רהיטים מעץ. עץ מאפיין מאוד את המטבח הכפרי, מוסיף חום ותחושה ביתית וטבעית.

11 צפייה בגלריה
מטבח כפרי בעיצוב יעל רביב
מטבח כפרי בעיצוב יעל רביב
חללים פתוחים עם סלסלות. עיצוב יעל רביב, מטבחי רגבה.
(צילום: אורית ארנון)
4. הסוד הוא בידית
הידיות הן התכשיט שישלים את המראה הסופי של המטבח. אני ממליצה לשלב כמה ידיות שונות, על מנת להעשיר ולחזק את הסגנון הכפרי. הידיות הבולטות שמאפיינות סגנון כפרי הן כפתור וקונכייה, לצד ידיות במגוון רחב בעלות מרקמים, גוונים וטקסטורות ייחודיות ושונות. גון הידית ייבחר בהתאם לסגנון המדויק שנבחר בהתאמה לגון החזיתות, משטח השיש ושאר הגוונים בחלל. לרוב נבחר בידית בגוון פליז ונשלב בהתאמה את התאורה בגוון זהה לצד פריטי נוי שונים, כמעמד לכלי ששת בסמוך לכיריים, תמונות, צמחים ופרחים.

5. גם פרקטי וגם יפה
חשוב לבחור משטח עבודה פרקטי מבחינת ניקיון ועמידות. כיום ישנן אופציות רבות ומגוונות למשטחים פרקטיים ולא פחות חשוב, יפים. נבחן אופציות שונות למשטח בהתאמה לגון החזיתות שנבחרו, בשילוב הריצוף והידיות. בנוסף, נחליט אם לחפות את הקיר בחומר זהה למשטח העבודה או לשלב אריחים (קרמיקה או בריקים). ניתן לשלב גם משטח שיש ואריח, תלוי בתכנון המטבח ובפתחי החלונות הקיימים. במטבח כפרי לייט, לרוב נבחר לחפות את הקיר בחומר זהה למשטח העבודה. נבחר את עובי הקנט תוך התחשבות בסוג הכיריים ובגובה הסופי של המטבח. אני תמיד מעדיפה קנט ישר וקלאסי ובעובי דומיננטי בהתאמה למראה הכללי.

טלפון: 054-2240840
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button