חלון הראווה של זארה

פייק וינזדוז: האמת מאחורי חלון הראווה של זארה שהסעיר את הרשת

חלון הראווה התלת ממדי של זארה במנהטן הבעיר את הרשתות החברתיות, אך התברר כיצירה דיגיטלית שלא קיימת במציאות. הסטודנט לעיצוב גרפי שאחראי ליצירה, הנפיש חלונות ראווה נוספים גם ללואי ויטון, תוך שימוש בטכנולוגיית העיצוב שמבקשת להשתלט על עתיד עולם הפרסום

פורסם:
סרטון ויראלי שרץ ברחבי הרשת מתאר מיצב מרהיב, ענק ויוצא דופן של אנימציה בשלושה ממדים שמוצג בחלון הראווה של רשת האופנה זארה, בחנות הדגל בת ה-4,400 מטרים הרבועים של המותג, הממוקמת ברובע סוהו האופנתי והמתוייר במנהטן. בסרטון, שפורסם על ידי רשת זארה בטיקטוק, ניתן לראות בחלון הראווה אינספור כדורים צבעוניים שנעים כמו בתוך חלל לבן, מתעופפים באוויר, ומייצרים בינם לבין עצמם אנימציה של צורות אבסטרקטיות מהפנטות.


מאז שעלה לאוויר, הסרטון זכה ללמעלה ממיליון לייקים בטיקטוק, נצפה עשרות מיליוני פעמים, שותף בטירוף וסוקר בכלי תקשורת ברחבי העולם. אלא שצופים נחושים שעזבו את המסכים ויצאו החוצה בכדי לראות את המיצב בחלון הראווה שבעולם האמתי, זכו להפתעה: היצירה, שהוזמנה על ידי המותג ממעצב תלת-ממד צעיר יליד סין בשם שיין פו – אינה קיימת כלל במציאות. לא קצת, לא טיפה – כלום.

הווידאו שפורסם הוא יצירה דיגיטלית בלבד, שנוצרה עבור מערך השיווק של זארה ברשתות החברתיות, על מנת לתעתע בצופים ולגרות אותם כדי להגיע לסניף. הסרטון של פו לזארה היה כה משכנע, שצופים רבים הגיבו תחתיו ושיתפו את חוויית ההגעה שלהם עצמם לחנות, רק כדי לגלות שבמרחב הפיזי האמיתי, אין למיצב הזה שום זכר.
3 צפייה בגלריה
חלון הראווה של זארה
חלון הראווה של זארה
חלון הראווה של זארה
(צילום מסך מעמוד האינסטגרם shanef3d)

עתיד חלונות הראווה?

מאז פרסום הסרטון של זארה, עלה לרשת וידאו נוסף שעיצב שיין פו ומשטה בצופים. בסרטון הנוסף, מופיע מיצב דיגיטלי שמולבש באופן מלאכותי במחשב על חלון ראווה אחר, נחשב לא פחות – של מותג העל לואי ויטון, בחנות שנמצאת בשדרה החמישית בניו יורק. גם סרטון זה, כמו רבים מהסרטונים של שיין פו, הוא אשליה בלבד, וגם במקרה זה, הזמין המותג את פו לתת פרשנות מפתיעה ומתעתעת ולצרף אותה באופן וירטואלי אל חזית החנות.
3 צפייה בגלריה
חלון הראווה של לואי ויטון במנהטן
חלון הראווה של לואי ויטון במנהטן
חלון הראווה של לואי ויטון במנהטן
(צילום מסך מעמוד האינסטגרם shanef3d)
שיין פו הוא מעצב תלת-ממד ויוצר וידאו צעיר שמתמחה בטכנולוגיות של motion design, ורבות מעבודותיו משלבות מקומות מציאותיים יחד עם אנימציה דיגיטלית בתלת-ממד שמתאימה את הנראות והפיזיקליות שלה לסביבה המקורית בצורה מושלמת. הוא יליד ווהאן שבסין - כן, מחוז הקורונה הידוע לשמצה - וחי כיום בארצות הברית, וסיים את התואר הראשון שלו במחלקה לעיצוב גרפי באוניברסיטת בוסטון – תואר שבאופן מרשים למדי הוא סיים רק לפני כשנתיים, עובדה שאולי שופכת אור על החשיבה היצירתית והחדשנית של עבודות האנימציה שלו.
כיום, חי פו ופועל בעיר ניו יורק, ומתחזק עמוד אינסטגרם תחת הכינוי shanef3d, אשר מונה 282 אלף עוקבות ועוקבים. לצורך הכנת הסרטונים, משתמש פו בתמונות מהסביבה לתוכה הוא משתיל את יצירותיו, ומנתח את התאורה שקיימת בה, כך שהוא מחקה באנימציה שהוא יוצר את התנאים במרחב עצמו באופן הנאמן ביותר למציאות.

שלטי החוצות התלת ממדיים של אסיה

המגיבים והמסקרים שהבינו שמדובר באשליה בלבד, עברו לתהות האם מדובר בהצצה חתרנית אל עבר העתיד העולמי של תחום עיצוב חלונות הראווה ושלטי החוצות. היצירה של פו מעלה שאלות בנוגע לפוטנציאל המסקרן של השילוב בין טכנולוגיה פורצת דרך יחד עם עיצוב חלונות ראווה ופרסומות. בכך, מצטרף הסרטון המדומיין של פו וזארה לשלט חוצות אחר, שהושק במציאות באמצע חודש יולי האחרון, והתפוצץ ברשת.
שלט החוצות (האמיתי הפעם) ממוקם ביציאה המזרחית מתחנת הרכבת שינג'וקו שבטוקיו, יפן. נראית בו חתולה טריקולורית שמנמנה ועצומה בשלושה ממדים. הסרטון ההיפר-ריאליסטי עושה שימוש בטכנולוגיה של מסך LED ענק ומעוקל ברזולוציה של 4k. בווידאו ההיפר-ריאליסטי מתרוצצת לה החתולה ומייללת למטה על הולכי הרגל והמכוניות בין שעות הבוקר והצהריים, כאשר בשאר שעות היום, היא ישנה בין שלטי הפרסומת שמוצבים לידה. היצירה אורגנה על ידי עסקים מקומיים, שרצו ליצור "קמע" לאזור המסחרי המפורסם, ולבדר את העוברים והשבים בתקופת הקורונה המורכבת. למעלה מ-190 אלף איש ואישה עוברים ליד שלטי החוצות של תחנת הרכבת שינג'וקו מדי יום.
3 צפייה בגלריה
החתולה בטוקיו
החתולה בטוקיו
חתולה מייללת על העוברים והשבים בטוקיו
(צילום מסך מערוץ היוטיוב Reuters)
שלטי חוצות תלת-ממדיים עדיין נדירים בעולם. הם נחשבים לטכנולוגיה בחיתוליה, והאמתיים שבהם הוצגו עד כה רק בערים בודדות ברחבי אסיה. שלט תלת-ממדי ענק נוסף הוצב בחודש מאי 2020 בבניין SMTown COEX שבשכונת היוקרה גנגנאם בסיאול שבדרום קוריאה על גבי מסך בגודל 20 על 80 מטרים, ששימש לפני כן כשלט חוצות פרסומי עבור חברות טכנולוגיות בעיקר, דוגמת סמסונג ו-LG. המיצב, שנקרא בפשטות "הגל", פעל למשך דקה אחת כל שעה, והוצגה בו סימולציה של גל מים עצום שלכוד בתוך המבנה. "הגל" נוצר על ידי חברת d'strict, אשר מתמחה בשימוש בטכנולוגיה עבור אמנות חוצות, ויצירתו ארכה כארבעה חודשים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button