מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד

בן 19 על הספקטרום יוצר אגרטלים בתלת-ממד: "רוצה לשנות דעות נגד אוטיזם דרך העיצוב"

יחיאל לבנפלד שמאובחן על הרצף האוטיסטי מייצר באמצעות 6 המדפסות שבביתו שלל מוצרי עיצוב צבעוניים בסגנון מודרני או בהזמנה אישית. "לעצב אקססוריז במחשב ואז להחזיק אותו ביד - זו ההרגשה הכי טובה שהרגשתי, הוא אומר

פורסם:
יחיאל לבנפלד בן ה-19 מרחובות עוסק בהדפסות תלת-ממד של פריטי עיצוב מודרניים וצבעוניים לבית, בהם אגרטלים, מזוזות, גופי תאורה, עציצים, מדפונים, פסלים דקורטיביים, מחזיקי ספרים ועוד, ואותם הוא מוכר און-ליין באתר שלו. אך מה שמעניין לא פחות מהעיצובים הוא הסיפור האישי של לבנפלד, שמדבר על האהבה העצומה שלו לטכנולוגיה ולאמנות תוך כדי שהוא מתמודד עם אוטיזם בתפקוד גבוה ועם הקשיים הכרוכים בזה.
"לעצב אקססוריז במחשב ואז להחזיק אותו ביד - זו ההרגשה הכי טובה שהרגשתי", הוא אומר, "הדבר הראשון שהדפסתי היה מחזיק מפתחות. בהמשך הדפסתי פסלים של דמויות מסרטי אנימציה, עד שמצאתי את הנישה שלי, שהיא הדפסה של מוצרים בתחום עיצוב הבית. ההשראה שלי מגיעה מהמקום לתרום של לעיצוב הבית החדש והמודרני ולתת פתרונות למוצרים רגילים, בצורה מיוחדת ויוצאת דופן יותר ממה שאנו מכירים".
כיום, בגיל 19, יש לו עסק משלו בבית, בסטודיו הפרטי שלו, לעיצוב המודלים המגוונים שהוא מדפיס הגיע דרך חברת קיובי 3d, שמתמחה בעיצוב ובמכירה של מוצרים מודפסים. לבנפלד מוכר את המוצרים הצבעוניים היפים שהוא מדפיס באופן רשמי תחת הרישיון שהחברה מספקת ליוצרים בכל העולם.
7 צפייה בגלריה
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
אגרטלים מחומר ממוחזר שנקרא PLA, עמילן תירס ידידותי לסביבה
(צילומים: CREASERRA, TIMON TIMON)

7 צפייה בגלריה
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
אגרטלים מודפסים עם טקסטורות, עמידים למים
(צילום: CREASERRA)

"תמיד ניסיתי לשווק ולמכור דברים. זה משהו שבער בי מאז שאני זוכר את עצמי, להתעסק בתחום המכירות. ההורים שלי תמיד מזכירים לי שכשהייתי קטן חשבתי על תחום המכירות ואיך עסקים עובדים, מה נמכר יותר ולמה חנות אחת נסגרת והאחרת לא, וכדומה. אני חושב שזה עיסוק יוצא דופן שנובע מכך שאני מאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. תמיד היה לי קושי לקיים אינטראקציות חברתיות מסוימות. לצערי, הרבה אנשים תופסים אוטיזם בצורה שלילית והמטרה שלי היא לשנות את התפיסה שלהם דרך המוצרים שאני מייצר ודרך הסיפור יוצא הדופן שלי".
יחיאל לבנפלדיחיאל לבנפלדצילום באדיבות המצולם

מדפיס ב-6 מדפסות מוצר אקולוגי ועמיד

בין המוצרים שאותם הוא מדפיס ומוכר אפשר למצוא אגרטלים מגוונים בסגנונות שונים, עציצים, גופי תאורה משני צבעים, מדפים המעוצבים בצורה של פטריות אקזוטיות, אביזרים למשרד, מגנטים ועוד. כל המוצרים מאופיינים בטקסטורות מיוחדות, חלקן מדמות את הטבע כמו במקרה של מדפוני הפטריות או עציץ בטקסטורת גזע עץ, וחלקן חומרים כמו צמר. המוצר האחרון שהדפיס לאור המלחמה הוא חדשני גם בעולם – בית מזוזה עם דגל ישראל והכיתוב שד"י (שאותה הוא מוכר במחיר מוזל של 60 שקל, מהם מעביר 20% לתרומה). בנוסף, הוא גם מדפיס מוצרים בהזמנה אישית, למשל מחזיקי מפתחות עם לוגו, שם או עיצוב מותאם אישית, ומוצרים נוספים – כיד הדמיון הטובה של הלקוחות. "המטרה שלי היא בעצם להכין הכל מאפס. אני עובד עם הרבה מעצבים ברחבי העולם וגם בארץ ומייצר עבורם פריטים לבקשתם", הוא מספר.

המוצרים שאותם הוא מדפיס ומוכר עמידים מאוד בזכות החומר שמהם הם מופקים. מדובר בחומר ממוחזר שנקרא PLA, הנחשב ידידותי לסביבה. הוא עשוי מעמילן תירס שמקורו בצומח ולא בתוצר של נפט מזהם.
את הייעוד מצא כשגילה את עולם מדפסות תלת-ממד והבין כי זה בדיוק מה שחיפש - טכנולוגיה ואמנות. הוא נחשף אליהן בכיתה ו', כשבאותה תקופה הוא התנסה לתחום במסגרת של חוגים, והחליט לרכוש את המדפסת הראשונה שלו. "אחרי שלמדתי קצת איך להתנהל בתחום, קניתי מדפסת שנייה, שלישית ובקיצור, כיום יש לי שש מדפסות אצלי בסטודיו", מספר לבנפלד.
7 צפייה בגלריה
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מוצרי עיצוב בהדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מדפונים בצורת פטריות ופסלים דקורטייבים
(צילומים: 3D SHOOK, GAZZALADRA)

"למדתי לקבל את האוטיזם שלי, ולדבר על זה"

לבנפלד אובחן בגיל חמש באוטיזם, אך הגילוי וההבנה האמיתית לשונות הייתה כשהוא עלה לכיתה ז' בחטיבת הביניים. הוא מספר כי הבין אז שהוא חווה קושי גדול יותר בהשוואה לבני נוער אחרים בגילו. "ההתמודדות עם האוטיזם במהלך השנים הייתה קשה עבורי תמיד, אבל הקושי האמיתי שזכור לי,היה בעיקר לקבל את האוטיזם בכיתה ז' כי הדחקתי את זה הרבה זמן", הוא אומר, "המעבר מהיסודי, שם למדתי בכיתה רגילה, לכיתת תקשורת בחטיבה היה מעבר קשה. באופן כללי, מעברים קשים באוטיזם. זה נע מהמקום של מעבר מלהיות 'רגיל' למעבר שהוא יותר עוטף ויותר מוזר לאוטיסטים בתפקוד גבוה. אבל אני חושב, שככל שמתבגרים, אנשים מבינים ומודעים יותר לעצמנו, מקבלים את האוטיזם ביותר הבנה ושלמות. למדתי בעיקר לקבל את עצמי ולקבל את האוטיזם שלי, ולדבר על זה. במעבר לתיכון הייתי כבר שלם עם זה והמעבר היה הרבה יותר קל עבורי, ולכן, גם היה לי חשוב להפיץ את המודעות לאוטיזם. כנער העברתי הרצאות ביחד עם הכיתה שלי לכיתות אחרות בבית הספר בכדי להעלות את המודעות לנושא. היה לי חשוב לנפץ שמועות על אוטיסטים, כי הרבה אנשים לא מודעים למשמעות האמיתית של אוטיזם ודי נרתעים מהמילה הזו".
7 צפייה בגלריה
גוף תאורה במדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
גוף תאורה במדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
גוף תאורה במדפסת תלת-ממד, יחיאל לבנפלד
(צילום: KOWAFATCOMPANY)

7 צפייה בגלריה
פסלים דקורטיביים במדפסת תלת-ממד
פסלים דקורטיביים במדפסת תלת-ממד
פסלים דקורטיביים במדפסת תלת-ממד
(צילום: TIMON TIMON)

7 צפייה בגלריה
מדפוני פטריות, הדפסה בתלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מדפוני פטריות, הדפסה בתלת-ממד, יחיאל לבנפלד
מדפוני פטריות לתלייה על הקיר
(צילום: GAZZALADRA)

לבנפלד דואג להפיץ את המסר שלו לחיים עם אוטיזם: "תהיו שלמים עם עצמכם ועם האבחון שלכם. תראו מודעות לסובבים אתכם כדי שיבינו אתכם. זה חשוב לכולם ובעיקר לכם".
בשלב מסוים החל לבנפלד את לימודיו בפנימייה, שם קיבל כלים שעוזרים לו להתמודד ולהגשים את המטרות והחלומות שלו, בהן גם המטרות העיצוביות. "בפנימייה היו הרבה אנשים שעזרו לי ותמכו בי. מתי שהיה צריך שמו לי גבולות שסייעו לי, ובכך למעשה, תקופת הפנימייה הייתה תקופה שבנתה אותי בחיים למי שאני היום. בנוסף, גם אמא שלי תמיד תמכה בי ועזרה לי המון", הוא מספר. משם המשיך לבנפלד את לימודיו בכיתת תקשורת בקריית החינוך דה שליט ברחובות - כיתה של חינוך מיוחד בבית ספר רגיל. בה הוא הרחיב את לימודיו באומנות חזותית ואף סיים בהצטיינות.
כיום לומד לבנפלד במכינה קדם צבאית והוא שואף להתגייס לצבא כמתנדב. זה חלום שמלווה אותו, לדבריו, מגיל צעיר. "השאיפה שלי היא לעסוק גם בצבא בתחום העיצוב, כמו שאני עושה היום. תמיד אהבתי מחשבים וטכנולוגיה, זה תחום שתמיד סיקרן אותי, ביחד עם תחום האומנות. תמיד חלמתי לנסות לשלב ביניהם", הוא מספר.
מה החלום שלך?
"החלום האידאלי שלי הוא להפוך את העסק שלי, 3dmylev (שבו הוא מכנה את עצמו יחיאל לב - עס"ט), למותג שכולם יכירו ויקנו ממנו גם בחנויות פיזיות, ולמעשה, לנהל עסק שאני אוכל להתפרנס ממנו בעתיד, יותר מעכשיו. אני מעוניין להפוך את ההדפסה בתלת-ממד לנגישה לכמה יותר לאנשים בעתיד הקרוב", אומר לבנפלד לסיום ומוסיף כי האתגרים עולים עם הזמן וכעת הוא מתמקד בלנסות להדפיס קרן-יער שיהיה אפשר לנגן בה ודמות ממלחמת הכוכבים בגודל של כחצי מטר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button