המטבח הזוכה בעיצובה של מיטל עמוס, מטבחי רגבה

מטבח מודרני: איך להפוך את המטבח שלך למקום היפה והנוח ביותר בבית

האתגר שמטבחי רגבה הציבו בפני מעצבי פנים מכל הארץ: עצבו לנו מטבח מודרני, חדשני, עכשווי ופונקציונלי. שלוש מעצבות הפנים הבאות קטפו את המקומות הראשונים ב- Kitchen challenge by regba. ביקשנו מהן לחלוק אתנו את התובנות הכי חשובות שלהן לעיצוב מטבח נקי, פרקטי ויפהפה

מאיה אור וכרמל קרמן בשיתוף חברת רגבה
פורסם:
שאלתם את עצמכם פעם, מה זה בדיוק מטבח מודרני? הסגנון המודרני הוא צאצא ישיר של הסגנון הבינלאומי, שנולד והתפתח כסגנון אדריכלי ואמנותי בשלהי שנות העשרים- שנות השלושים באירופה. הסגנון נשען על האמירות המפורסמות ש"פחות הוא יותר" (שטבע האדריכל הגרמני מיס ואן דר רוהה), וש"צורה עוקבת פונקציה" (שטבע האדריכל האמריקני לואיס סליבן), וככזה הוא מאופיין במופע נקי ומינימליסטי, בפונקציונאליות, בצורניות גראפית , בצמצום חומרי ובהימנעות מקישוטיות. החומרים הנקשרים לסגנון המודרני הם בטון, זכוכית, מתכת, עורות ועץ, ופלטת הצבעים, המונוכרומאטית בעיקרה, מבוססת על גוונים כשחור, אפור ולבן. אף האלמנטים ופריטי הריהוט מעוצבים בקווים נקיים חפים ממוטיבים דקורטיביים, וחפצי נוי ואמנות משולבים בחלל באופן מדוד ומוקפד מאד, שאינו מפר את ניקיונו. ואלו העצות הטובות של המעצבות הזוכות בקטגוריית המטבח המודרני של Kitchen challenge by regba:

הזוכה במקום הראשון:

מיטל עמוס, מעצבת פנים

10 צפייה בגלריה
מיטל עמוס
מיטל עמוס
מיטל עמוס
(צילום: אורן עמוס)
"מטבח מודרני הוא מטבח בעל עיצוב נקי, מדויק ונעים למראה המייצר תחושה קלאסית וביתית. הגימור של המטבח נקי ככל הניתן מאביזרים וממכשירים", אומרת עמוס, רואת חשבון, בוגרת קורס עיצוב פנים במכללת 6b. "בפרויקט שבתמונות המטבח הוא לב הבית. זוג הלקוחות אוהבים לבשל ביחד, במיוחד בשישי בבוקר, על כן תוכנן מטבח גדול המשתרע על 7 מטרים ובנוי מקיר ארונות המגיעים בגובהם לתקרה. בקיר ארונות זה מוסתרים המקרר, דלת הסתרים לחדר הכביסה, מזווה ענק, גומחה גדולה ואי בגודל של 3.2 מטרים, עליו מותקנים הכיריים והכיור במשטח עבודה גדול עשוי דקטון".

ואלו העצות של מיטל עמוס:
1. מה שלא תעשו, תשמרו על פונקציונליות
המטבח הוא אחד המקומות המרכזיים בבית, לכן חשוב מאוד לתכנן אותו בקפדנות בהתאם לצרכים הנוכחיים והעתידיים שלכם. בזמן התכנון חשוב להתייחס לנקודות החשמל, לתאורה, ולאינסטלציה. מומלץ מאוד לאוהבי הבישול, האפייה והאירוח לתכנן אי גדול ורחב שבו ישולבו כיריים רחבות, כיור גדול ומקומות אחסון רבים שיסתירו את מוצרי החשמל. בנוסף אבחר משטח עבודה מדוקק עשוי מגרניט פורצלן או מאבן טבעית, שיהיה עמיד בחום ומפני שריטות ויתן מראה עדין ומינימליסטי. לאלו שפחות אוהבים לבלות שעות במטבח, לבשל ולאפות ניתן להגדיל את מקומות הישיבה באי ולצמצם את כמות מכשירי החשמל ואת גודל הכיור למען יצירת מראה קליל.

2. תנו דעתכם על התאורה
שילוב של תאורה טכנית ודקורטיבית במטבח הוא חשוב מאד הן מבחינה פונקציונלית הן מבחינת נראות המטבח. אני מציעה למעוניינים במראה מינימליסטי ומאופק לשלב תאורה דקורטיבית עם תאורה שקועה או צמודת תקרה. שילוב זה יוסיף נופך מעניין למטבח. בפרויקט זה גופי התאורה הטכנית שקועים בתקרה. מעל האי הוספנו שני גופים תלויים אשר נצבעו במיוחד בצבע גרפיט כצבעו הדומיננטי של המטבח, ושולבו בעץ.

10 צפייה בגלריה
מיטל עמוס
מיטל עמוס
מבט למטבח מהסלון, בעיצוב מיטל עמוס, מטבחי רגבה
(צילום: אורן עמוס)

3. שמרו על שפה עיצובית אחידה
חשוב מאוד להשתמש בפרויקטים באלמנטים עיצוביים זהים כדי לשלב בהרמוניה בין עיצוב הסלון, המטבח ופינת האוכל. בפרויקט זה ניתן להבחין בחיפוי סרגלי בטון אנכיים בקיר המרכזי בסלון, בארונות מטבח גבוהים המגיעים עד התקרה, בפסים אנכיים של חריצים בעץ, במעטפת החיצונית של האי ובגופי תאורה הנופלים מעל אי המטבח ומעל פינת האוכל.

4. מרווחים נכונים ב"משולש הזהב"
על מנת שהמטבח יהיה פונקציונלי, חשוב מאוד לשמור על מרווחים נכונים בין "משולש הזהב" - כיריים, כיור ומקרר, שבו משטח העבודה מנוצל מאוד, לבין הכיור והכיריים, הנמצאים לעיתים באותו המשטח. לאוהבי המטבח הפעיל מומלץ לייצר משטח עבודה גדול בין הכיריים לבין הכיור, אם הם ממוקמים זה לצד זה. אם האי משמש למקומם של הכיריים והכיור וגם לישיבה, חשוב ליצור אי עמוק מעבר למינימום עומק מקובל כדי להבטיח ישיבה נוחה ואפשרות לפעולה במטבח גם מצידו השני של האי.

10 צפייה בגלריה
מיטל עמוס
מיטל עמוס
לשמור על משולש הזהב. בעיצוב מיטל עמוס, מטבחי רגבה
(צילום: אורן עמוס)

5. עשו חושבים על הגבהים והמיקומים
במטבח מודרני שהכל מתיימר להיות נקי ומוקפד צריך לתת חשיבות לתכנון נכון ולנוחות במטבח. למשל מיקום של מקרר בפינה של המטבח לעיתים עלול להוות בעיה בפתיחה ועל כן, יש לדאוג לסרגלי נגרות מספיק רחבים בצד הקיר או שדואגים להעביר את המקרר למיקום אחר. בנוסף, אם קיים חלון בדיוק ליד המקרר או מאונך לו, חשוב לבדוק מראש את כיוון הפתיחה של המקרר והחלון. עוד דבר שחשוב לשים לב זה לגבהים של המיקרוגל והתנור, במידה ורוצים שיהיו נגישים לילדים רצוי למקם אותם אחד ליד השני ולא אחד מעל השני. בנוסף, עבור אנשים גבוהים מהממוצע כדאי לדאוג לבקש גובה מטבח גבוה יותר ב 2-3 ס"מ מהמטבח הסטנדרטי, שינוי קטן שממש מורגש.

הזוכה במקום השני:

מעצבת הפנים רותם בנאי-עוז

10 צפייה בגלריה
רותם בנאי-עוז
רותם בנאי-עוז
רותם בנאי-עוז
(צילום: אינגה אבשלום שיליאן ל Q Elite Beauty)

"אנחנו הישראלים עם חם שאוהב לבשל ולארח, ועבור רובנו המטבח הוא החלל החשוב ביותר בבית", אומרת מעצבת הפנים רותם בנאי-עוז, "המטבח הוא כבר מזמן לא חדר צדדי ונסתר, אלא חלל אירוח ומפגש משפחתי. אצל רבים, המטבח אף נמצא במרכז הבית פתוח לסלון והנראות שלו חשובה יותר מכל חדר אחר, ולכן חשוב לבחור חומרים וצבעים אשר ישתלבו עם שאר אזורי הבית".

10 צפייה בגלריה
רותם בנאי-עוז
רותם בנאי-עוז
מטבח "נקי", בעיצוב רותם בנאי-עוז, מטבחי רגבה
(צילום: נדב פקט)

ואלו העצות של רותם בנאי-עוז:
1. אל תוותרו על הכנה מעמיקה
הדבר הראשון והחשוב ביותר בעבורי הוא להכיר את הצרכים של הלקוחות שלי כדי לתכנן להם את המטבח הנכון והמתאים ביותר עבורם.
בשלב הראשון אני יושבת עם הלקוחות ולומדת להכיר את אופי בני הבית, מהי שגרת ההתנהלות הנוחה להם במטבח, מהי שגרת היום יום במטבח לעומת שגרת האירוח, מה נוח להם, וגם מה לא נוח להם, מה הם חלמו שיהיה להם במטבח, כמה מקומות ישיבה צריכים במטבח, האם זקוקים להרבה מקומות אחסון/משטחי עבודה, האם הם אנשים מסודרים, והאם הם רוצים שהמטבח יהיה פתוח לחלל הסלון או שמעדיפים חלל מטבח סגור ואינטימי, אילו מכשירי חשמל היו רוצים במטבח, איזה גודל וסוג מקרר הם צריכים, מה היכולת הכלכלית והתקציב שלהם,
כל אלו יוצרים בעבורי פרוגראמה ראשונית ובסיס לתכנון מטבח נוח ונכון עבורם. אל תוותרו על השלב הזה בהתהליך.

2. שימו לב, שיהיה גם פרקטי ולא רק יפה
כיום ישנן טכנולוגיות וחומרים מתקדמים אשר מאפשרים לנו לבחור למטבח חומרים חזקים ועמידים שיחזיקו מעמד שנים ולא יהרסו.מבבחירת חזיתות המטבח אני מעדיפה להשתמש בחומרים כמו פורמייקה נאנו, קריסטל לייזר או חזיתות פורצלן אשר נותנות חוזק ועמידות מרבית וקלות לתחזוקה וניקיון.
בבחירת משטחי העבודה אני מעדיפה להשתמש בחומרים חזקים ועמידים כגון הפורצלן אשר עמיד בפני שריטות, ספיגה וחום. במטבח הנבחר בחרתי חזיתות קריסטל לייזר מטאלי בגוון אפור אשר משנות את הגוון שלהם בהתאם לשעות והאור בבית. בחזיתות אלו שילבתי ידיות אינטגרליות אשר יוצרות שקט ומינימליסטיות. משטח העבודה הנבחר הינו משטח פורצלן של חברת Cosentino והוא ממשיך כפלטת שולחן האוכל הצמוד לאי.

10 צפייה בגלריה
רותם בנאי-עוז
רותם בנאי-עוז
מבט מקיף על המטבח והסלון. בעיצוב רותם בנאי-עוז, מטבחי רגבה
(צילום: נדב פקט)
3. התאימו את החומרים והצבעים לחלל הבית
כשאני מגיעה לפגישת תכנון מטבח אני מקפידה להביא איתי את כל דוגמאות החומרים והצבעים שבחרתי לכלל הבית כגון דוגמת ריצוף, דוגמת גוון אלומיניום, דוגמת גוון צבע קירות פנים ואותם אני מתאימה לחומרים ולצבעים של המטבח כדי ליצור סינרגיה מושלמת בין המטבח לבין שאר חללי הבית.

4. 50 גוונים של אפור
אנחנו מוקפים בהמון רעש סביבנו (רעש פוליטי, רעש מרשתות חברתיות, רעש מעומס ולחצים, רעש ממבחר אפשרויות בלתי נגמר וכו) ולכן בעיצובים שלי אני מקפידה לייצר לאנשים בבית שיהיה בסביבה שקטה, רגועה ונעימה.
עיצוב המטבח המודרני אשר מאופיין בקווים ישרים ונקיים, פלטות גדולות וחומרים אחידים בלי הרבה חיבורים וקישוטים יוצר לי את האיזון בין הרעש שיש בחוץ לבית השקט שאני רוצה לייצר ללקוחות בתוך הבית.
חשוב לי לבחור חומרים וצבעים "על זמניים", כאלו שיתאימו לכל סגנון ומראה, שלא יגבילו או יכתיבו קו מסוים.
במטבח הנבחר בחרתי בחזית קריסטל לייזר בגוון אפור מטאלי (וכמו שאתם יודעים יש 50 גוונים של אפור...)
מבחינתי הוא הגוון האופטימלי במטבח המודרני, זהו צבע מאוד אלגנטי, על זמני שמתאים לכל דבר ונותן לי פתרון מושלם.

5. הפטנט ליצירת סדר וניקיון
במטבחים פעילים משולבים מכשירי חשמל רבים וצריכים למצוא להם מקום של כבוד ולא להניח אותם על השיש (ובכך ליצור עומס ול"גנוב" לנו שטח של משטחי עבודה).
אני אוהבת ליצור קיר של ארונות גבוהים ובתוכו להסתיר את כל מוצרי החשמל ובכך לקבל חזית אחידה ונקיה.
במטבח הנבחר ישנה חזית ארונות גבוהים ארוכה שבה הסתרתי את כל מוצרי החשמל והאחסון: 2 מקררי בילד אין, 2 ארונות מזווה, תנור ומיקרוגל בילד-אין ובנוסף יצרתי דלת מעבר נסתרת שממנה ניתן לעבור לחלל אחסון וחניה.

הזוכה במקום השלישי

אתי אטיאס, בעלת סטודיו לעיצוב פנים, סטודיו A

10 צפייה בגלריה
אתי אטיאס, סטודיו A , מעצבת פנים
אתי אטיאס, סטודיו A , מעצבת פנים
אתי אטיאס
(צילום: הילה אטיאס)

"בעלי הבית הם זוג בשנות ה50 לחייהם + 3 ילדים מתבגרים", מספרת אטיאס. "המשפחה התגוררה שנים רבות באירופה הקרה. המעבר ממדינה קרה למדינה חמה משקף נאמנה את הסגנון העיצובי שנבחר בבית. הלקוחות חיפשו סביבה מודרנית חמימה, ביתית ומשפחתית. בכל אלמנט וחומר שנבחר בבית הייתה חשיבה ונאמנות לסגנון. המטרה הייתה להעביר רגש, תחושות, ואווירה. לשם כך, שילבתי במטבח פורמייקה בגוון שחור מט ופורניר אגוז, אשר יוצרים יחד את האווירה ואף משדרים יוקרה".

ואלו העצות של אתי אטיאס:
1. לכו על אסתטיקה מינימליסטית
בחרו בקווים נקיים, צורות פשוטות וסביבה נטולת עומס. שמרו על פלטת צבעים המזוהה עם יתר חללי הבית, כדי ליצור סביבה הרמונית וזורמת. אזנו את החומרים מבחינת המינון, כך שיצרו תחושה של משטחים נקיים ואלגנטיים. השתמשו בצבעים נצחיים, ופחות טרנדים.

10 צפייה בגלריה
אתי אטיאס
אתי אטיאס
חזיתות ומשטחים נקיים. עיצוב אתי אטיאס, מטבחי רגבה
(צילום: עודד סמדר)
2. סוד המכשירים הנעלמים
שלבו מכשירים מובנים, כך שישתלבו בצורה מינימלית עם ארונות המטבח ויצרו מראה אלגנטי ונקי. במטבח המודרני אני אוהבת לשלב מקררים אינטגרליים, אשר מחופים בחזית הארון, ויוצרים רצף אחיד של חזיתות. המטבח יוצא מינימלי ומרשים, ונטול אלמנטים מיותרים מבחינה עיצובית.
במטבחים שאני מעצבת אני משלבת תנור ותנור- מיקרו של אותה החברה ואני דואגת למקם אותם בגובה קו שיש, וכך נוצרת חזית סימטרית עם קווים נקיים. המדיח תמיד אינטגרלי, מחופה חזית מטבח. הכיור והברז ישתלבו לרוב עם גוון חזיתות המטבח או השיש, כדי לשמור גם פה על ניקיון עיצובי. זאת ועוד, אני בוחרת מערכת מים שבסיסה יושב בתוך הארון , וכלפי חוץ רואים אך ורק את הברז , כדי להשאיר שיש נטול מכשירים מיותרים.

3. חפשו פתרונות אחסון מתקדמים
בדקו אם יש אפשרות ליצור ארון נישה והכניסו לתוכו מוצרים כגון: מיקסר, נינג'ה גריל, טוסטר ועוד...את הארון ניתן להשאיר כגומחה פתוחה בפינה. הנישה למעשה, מסתירה מעט את מה שבתוכה, ואפשרות נוספת שקיימת היא לסגור את הנישה עם דלת/ דלתות ליצירת מראה סופר נקי. שלבו מגירות עם מנגנון פתיחה סמוי/ נטול ידיות ליצירת מראה מינימלי.

10 צפייה בגלריה
אתי אטיאס
אתי אטיאס
מבט מבחוץ. עיצוב אתי אטיאס, מטבחי רגבה
(צילום: עודד סמדר)
4. הסוד למטבח מודרני נקי
מינימום ידיות/ כפתורים. בכדי שהמטבח ישמור על ניקיון מבחינת האלמנטים שבו, אני מציעה לשלב במטבח, ברזים ללא מגע, בית חכם , כיריים מוטמעות בשיש, שקע נשלף, פח באי מחופה שיש, תאורה אוטומטית בעת פתיחת הדלתות. השתמשו בארונות נסתרים, מדפי מזווה נשלפים ופח נשלף. אם אתם רוצים מטבח במראה מסודר כאשר סיימתם להשתמש בו, הוסיפו דלתות קונספטה שהן דלתות מתקפלות ומתכנסות, והן למעשה,יסתירו את המטבח או חלקים ממנו.

5. שלבו אלמנטים טבעיים לחימום האווירה
שלבו אלמנטים. כאשר אנו משלבים במטבח חזיתות עץ, נוצרת תחושה חמימה. חשוב מאוד בעיניי, להכניס אלמנטים שישוו למטבח מראה חמים ונעים. בחרו בחומרים כגון אבן, בדי פשתן וצמחייה ירוקה, והעדיפו אלמנטים בגוונים חמים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button