סידור ארון קיץ-חורף

זאת העונה: לסדר את הארון, לפנות מקום - ולתרום למפונים, לניצולים ולפליטים

הארון מלא בגדים שאתם רוצים למסור למי שצריכים אותם עכשיו? מדריך לארגון ארון הבגדים בחילופי העונות וטיפים קלים ויעילים לניקוי, סידור ומיון

פורסם:
בימים כתיקונם יש לכל אחד ואחד את השיטה הפרטית לסידור הארון בחילופי העונות, בייחוד בתפר שבין הסתיו הקצרצר לחורף. אבל בימים טרופים אלה רבים מאיתנו מחפשים תעסוקה לידיים, כזאת שתפיג במקצת את הדאגות שמתרוצצות בראש. לכך נוסף הצורך הלאומי בנתינה למי שבמקרה הטוב ארזו בחטף והשאירו את ביתה מאחור, לתרום ולהעניק ממה שיש לנו.
אז הנה כמה עצות לסידור ארון הבגדים, כך שנוכל למיין ולהעביר הלאה את הבגדים והאביזרים המיותרים, שאנשים אחרים יוכלו ליהנות מהם.
1. מוציאים את כל הבגדים התלויים. מסירים אותם מהקולבים ומניחים במקום נקי. שוטפים את הקולבים (מלבד אלה המצופים קטיפה) מאבק שהצטבר עליהם ומניחים לייבוש במקום שמשי או פתוח.
6 צפייה בגלריה
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ
שוטפים את הקולבים שאוגרים לכלוך כל השנה
(צילום: יעל גרטי)

2. מנקים את הארון ומייבשים היטב. כשהארון יבש, תולים בו על קולב מתקן עם טבלייה נגד עש (לא נפטלין, שגורם לבגדים להסריח), שניתן להשיג בכל טמבורייה במחיר של כ־25 שקל לשתי טבליות.
3. ממיינים לבגדי חורף וקיץ. מעלים את בגדי הקיץ לארון התלייה הגבוה או המרוחק יותר מהכניסה, אם זה חדר ארונות. אם לא כיבסתם את המעילים והז'קטים בסוף החורף שעבר, עכשיו הזמן לכבס אותם במכונת כביסה או לשלוח לניקוי יבש, בהתאם להוראות שעל התווית. שימו בצד את כל מה שלא לבשתם בשנה האחרונה - אלו הבגדים שיעברו לתרומה. כאן אפשר למצוא רשימת מיזמים לתרומה בכל רחבי הארץ.
4. בסיום המיון מחלקים את הבגדים שעומדים להיכנס לארון לפי צבעים. כל הבגדים הירוקים יחד, כל האדומים יחד, כל השחורים יחד, כל הלבנים יחד וכך הלאה. כך אפשר לשלוף בקלות בגד שרוצים.
6 צפייה בגלריה
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ
מיון לפי צבעים יקל על העומס ועל ההתמצאות
(צילום: Kostikova Natalia, shutterstock)

5. כשהקולבים יבשים, תולים את הבגדים לפי צבעים. בגדים בעלי מפתח רחב, שעלולים ליפול מהקולב, יוצמדו לקולב בעזרת אטב כביסה או שניים. מוטב לבזבז כמה אטבים מאשר למצוא כמה בגדים שנפלו לרצפת הארון ונשכחו בסוף העונה. ודאו שהבגדים אינם צפופים מדי, כדי להקל על השליפה והבחירה. תלו שקיק ריחני, לפיזור ריח טוב בארון.
6 צפייה בגלריה
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ
כדאי להצמיד אטבים לבגדים בעלי מפתח רחב
(צילום: יעל גרטי)

6. מוציאים החוצה את הבגדים שמקופלים על מדפים. מנקים את הארונות ומייבשים היטב. את פריטי הקיץ מכניסים לשקיות אשפה נקיות וכותבים מה התכולה בטוש בלתי מחיק. מעלים לארון גבוה או מאחסנים בקופסת אחסון (למשל, מתחת למיטה). את הבגדים למסירה מניחים בנפרד.
6 צפייה בגלריה
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ וגם לפי משפחות צבעים
(צילום: Jodie Johnson, shutterstock)

7. מטפלים במגירות התחתונים והגרביים. מרוקנים את תכולת המגירות על המיטה, מנקים אותן ומניחים סבון ריחני. היפטרי מפריטים בלויים מדי, מחוררים או שאינם בשימוש. מומלץ להשתמש בארגונית רכה עם חוצצים, לסדר את הגרביים לפי צבעים, ולחוד לארגן את החזיות והתחתונים.
8. מסדרים את ארון/מגירות הנעליים. השאירי רק את הנעליים שאת באמת נועלת. מגפי ונעלי עור שהשתפשפו אפשר לתת לחידוש צביעה אצל סנדלר, ויש כאלה שגם נוהגות לחדש סוליות.
9. תורמים מכל הלב. את הבגדים והאביזרים ששחררתם תוכלו למסור למפונים מביתם או לפליטים בארצם בעקבות המלחמה. בנוסף, תמיד קיימת אפשרות לתרום למועדונים לנערות, מעונות לנשים או לנשים שיצאו ממעגל הזנות.
6 צפייה בגלריה
סידור ארון חורף-קיץ
סידור ארון חורף-קיץ
תורמים אחרי סידור ארון חורף-קיץ
(צילום: יעל גרטי)

עוד כמה טיפים יעילים לנשים:
עברת לשימוש בתחתוני מחזור? היפטרי מהתחתונים הסמרטוטיים ששייכים לעידן קדום יותר.
נועלת רק נעליים שטוחות כבר שנה פלוס? העבירי את נעלי העקב או הפלטפורמה שאין בהן שימוש לחברות. שמרי זוג או שניים לנסיבות מיוחדות.
מוצאת את עצמך לובשת רק גוזיות? נפי את החזיות והשאירי רק אחת או שתיים מיוחדות. למשל, חזייה צבעונית מתחרה או במידה גדולה/קטנה מהקיים, למקרה של עלייה/ירידה במשקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button