עיצוב שחור ובית חכם. מה צריך יותר?

באק טו בלאק: דווקא בחג האביב –הברקה עיצובית בשחור מאט

סדרת מוצרי האיכות של קבוצת ניסקו NISKO בתחום פתרונות החשמל, התאורה והבית החכם, "מתלבשת" בצורה מושלמת על הטרנד השחור בעיצוב הפנים ונותנת לחללי הבית את הטאץ' העיצובי השחור המדויק, בשילוב עם פונקציונליות גבוהה, יעילות אנרגטית וגימור ללא פשרות

מוגש מטעם ניסקו
מוגש מטעם ניסקו
פורסם:

הטרנד השחור כובש את חללי הבית

שנים של שמרנות ישראלית בעיצוב בית בהיר, מפנות את מקומן בשנים האחרונות לטובת חדשנות עיצובית עם שימוש דרמטי בצבע השחור, שהיה בעבר טאבו. תודות ליצירתיות במשחקי גוונים וחומרים, גימורים שונים של מט ומבריק ושאר טקטיקות עיצוביות של הדגשה, הצבע השחור הפך לתפאורה מושלמת לגוונים הבהירים השזורים במרחב בהרמוניה, והוא מצליח להשתלב בחוכמה בחללי הבית. את תחילתו של הטרנד השחור בעיצוב, ניתן לייחס לדור העתיד של האדריכלים ומעצבי הפנים הצעיר ומלא התעוזה, שידע לעצב בתי יוקרה ודירות אורבניות נוטפות סטייל ותחכום. מאמצי החידושים בתחום, אמנם הביאו את הטרנד העיצובי הכהה, הגברי, התעשייתי והמודרני לקדמת הבמה, אבל מאז ידע השחור לפרוץ את גבולות הגזרה ולכבוש לעצמו קהל אוהדים רחב בהרבה. שינוי נוסף שחלחל הוא ההתעכבות על כל פרט עיצובי ומתן תשומת הלב להשפעה של הפרטים הקטנים על המראה ההוליסטי של החלל. בעוד שפעם התמקד עיצוב הפנים בהלבשת הבית, הרי שכיום יש ירידה עיצובית לרזולוציות של השקעים ומפסקי החשמל הנעוצים בקירות. בצד המראה, חשיבות רבה מוקדשת גם לפונקציונליות, לרבות שימוש בפתרונות טכנולוגיים מתחום הבית החכם. מה שהחל כטפטוף של יוקרה לאניני טעם, חלחל והשפיע על עולם עיצוב הפנים המקומי בכלל הגזרות, וביקושים גבוהים למוצרי פרמיום, שמעניקים גימור עיצובי איכותי והפכו לדבר שבשגרה אפילו בקרב רוכשי "דירת קבלן" המבצעים מקצה שיפורים ושדרוגים בנכס.

6 צפייה בגלריה
מוצרי הבית החכם של ניסקו
מוצרי הבית החכם של ניסקו
פונקציונליות ביחד עם עיצוב בלתי מתפשר
(צילום: אביב קורט)

לא רק מרזה: שחור מט הוא השחור החדש בעיצוב הבית!

בתחום האופנה, קנה לו הצבע השחור מוניטין כצבע מחמיא ואלגנטי, שנותר רלוונטי, קלאסי ומבוקש תמיד. בתחום עיצוב הבית, ידע השחור עליות ומורדות בביקושים, אבל בשנים האחרונות הוא הולך ותופס מקום מרכזי בזירה זו, בדגש על גימור שחור-מט, המאופיין באיפוק ובתחכום. אף שסבל בעבר ממוניטין של צבע שנוטה להקטין את החלל ולהשרות אווירה קודרת, הרי שמגוון חומרי הגלם, הטקסטורות והעיצובים, ניפצו את המיתוסים והוכיחו ששחור הוא צבע מחמיא, לא רק לגזרה, אלא גם לקירות! חדי העין למדו להבחין ב"חמישים גוונים של שחור", ולהבין שבחירה שחורה נכונה בין אפשרויות של שחור מבריק, שחור מט ומניפת גוונים של אפור, יכולה להזריק לחדרי הבית אפקט דרמטי מדויק. הצבע השחור יכול לשמש כ"סוכן" מרגיע, לצד טקסטורות בולטות, ולהשתלב במשחק מעניין בין מרקמים. ואכן, השחור כמו כרום, אינו צבע נועז או גחמתי, הוא כאן בכדי להישאר נצחי ואלגנטי ולהותיר חותם עיצובי משמעותי. למעשה, שחור מט נוטה להעניק קונטרסט יפה ורגוע, מסייע לקבלת אפקט עיצובי אורבני ומודרני, כאשר המינונים של השחור במרחב הם אלו שעושים את ההבדל ומעניקים את האופי, הרושם והעוצמה לבית כולו. בצד המטבחים, הסלונים וחדרי העבודה, אשר קלטו בטבעיות את הריהוט השחור והאביזרים הכהים, גם חדרי הרחצה "נפתחו" לקליטת מניפת הגוונים הכהה. ניתן למצוא מגוון אלמנטים לאזורים הרטובים, כולל אביזרי סנטריה בשחור, כיורים, ברזים שחורים ועוד. כמו בזירת המטבחים, גם כאן נשמר הניקיון החזותי, עם תוספת אווירה של בית מלון יוקרתי, ובשילובים מעניינים כמו שחור/זהב. דרך נוספת לשלב את הצבע השחור בחללי הבית, היא באמצעות טקטיקות של מסגור. כמו במסגור של תמונה, המסגור בשחור מסייע למי שאין לו מספיק תעוזה להכניס את השחור "בגדול". אחת הדרכים הטובות למסגר היא באמצעות גופי תאורה, אותם ניתן לרתום כדי לחזק את השחור בבית. תאורת ספוטים בגימור שחור, פסי צבירה, גופי תאורה במסגרת שחורה או גופים תלויים עם כבלים שחורים – כל אלה יבלטו על רקע תקרה לבנה ויבטיחו התמקדות ו"טיול" של העיניים כלפי מעלה ותחושה של מרחב ואוויר.

כשאלוהים נמצא בפרטים השחורים הקטנים

סדרת מוצרי האיכות של ניסקו NISKO בתחום פתרונות החשמל, התאורה והבית החכם, "מתלבשת" על הטרנד השחור ונותנת לבית את הטאץ' העיצובי השחור המדויק. סדרת טיקטוק TIKTOK מציעה מערכת פסי צבירה מגנטיים בצבע שחור, בעיצוב עדין של רוחב הפס, רמת גימור ואיכות אורית גבוהה. פסי הצבירה נותנים למעצב הפנים יד חופשית להשתולל עם אינספור אפשרויות התקנה. גופי התאורה והפס מתמגנטים בצורה קלה ופשוטה אחד לשני, כך שניתן למקם את הגופים באופן חופשי על הפס, לרווח או לצופף אותם בהתאם לאלומות האור שמבקשים לייצר ולפונקציה של החלל המדובר. ניתן, כאמור, "להשתולל" עיצובית ושימושית ולבחור אפשרויות הארה בעוצמות שונות ובאמצעות גופי תאורה ייעודיים: ספוטים, לינארי, נקודות, תליה וכדומה.

6 צפייה בגלריה
הבית החכם של ניסקו
הבית החכם של ניסקו
סדרת הטיקטוק
(צילום: ניסקו)

מוצר נוסף שהפך ללהיט עיצובי הוא המפסק השחור-מט של סדרת NISKO SWITCH ניסקו סוויץ'. סדרת מפסקים ושקעים מודולרית זו היא פרי תכנון, עיצוב ופיתוח ישראלי כחול-לבן, שפותחה, תוך הבנה מעמיקה של צרכי השוק הישראלי. הסדרה מאפשרת עיצוב מחודש בשיפוץ הבית ומעניקה אפקט "וואוו" עיצובי. פונקציונליות הסדרה היא מהמתקדמות עם מוצרים ייחודים, כמו מטען טריפל USB סופר מהיר PD, המאפשר טעינת 3 מכשירים סלולריים או טאבלטים במקביל! סדרת ניסקו סוויץ' הותקנה באלפי פרויקטים ברחבי הארץ. היא מאושרת ע“י מכון התקנים הישראלי ומכון התקנים האירופאי, ולמוצרים החברים במועדון היוקרתי הזה יש גם 7 שנות אחריות!
פתרון פונקציונלי משלים לסדרה הוא NISKO OFFICE MATT - עמדת עבודה המשלבת שקעי חשמל ותקשורת וחוסכת עוד נקודות על הקיר. לפי תקנות החשמל, יש חובה להתקין בקופסאות נפרדות אביזרי חשמל ואביזרי תקשורת. הודות למחיצה פנימית, ניתן לשלבם יחד בעמדה אחת המותאמת לחדרי ילדים, חדרי עבודה, בסמוך לטלוויזיה וכדומה.

6 צפייה בגלריה
NISKO_SWITCH_MATT מבית ניסקו
NISKO_SWITCH_MATT מבית ניסקו
NISKO OFFICE MATT
(צילום: ניסקו)

עוד סדרה ש”משחירה” את הבית במובן החיובי של הביטוי עם גופי תאורה מעוצבים, היא סדרת לוטק LUTEC מותג בינלאומי, ותיק ומוביל, הזוכה לפופולאריות גדולה בארה"ב, אירופה וסין. הסדרה מתאימה לתאורת חוץ ופנים ומשמשת גם כתאורת אווירה. מבין הדגמים המעניינים, ניתן למצוא כאלו המאירים כלפי מעלה וכלפי מטה up&down, לצד אחרים שיוצרים זוויות הארה ואפקטים ייחודיים של תאורה. בסדרה זו, גם גופי תאורה שזכו בפרס העיצוב היוקרתי reddot design award.

6 צפייה בגלריה
LUTEC מבית ניסקו
LUTEC מבית ניסקו
LUTEC
(צילום: ניסקו)

לאחרונה, הושקה בניסקו גם סדרת פרמיום של מאווררי תקרה, תחת המותג NISKO FANS. מעבר לחוויית האוורור בהיבט הפונקציונלי, יש כאן התייעלות אנרגטית משמעותית. מאווררי התקרה מאזנים את הטמפרטורה בחלל בקיץ ובחורף, תוך שימוש חסכוני באנרגיה, ובמיוחד במאווררים עם מנוע DC. פעולת המאווררים שקטה במיוחד, בזכות מנוע יעיל וכנפיים במבנה אווירו-דינמי.

6 צפייה בגלריה
NISKO FANS מבית ניסקו
NISKO FANS מבית ניסקו
NISKO FANS
(צילום: ניסקו)

בנבחרת המותגים המנצחת של ניסקו, אפשר למצוא גם את מותגי מאווררי התקרה הבינלאומיים מבית BEACON אוסטרליה. מאווררי תקרה זוכי פרסי איכות הודות לעיצוב נקי ויוקרתי, פונקציונליות, ביצועים איכותיים ו - VALUE FOR MONEYעם ניסיון מוכח של עשרות שנים בלמעלה מ - 30 מדינות בעולם, בהן: ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, איטליה ויוון. העיצובים יוצאי דופן, בעיקר בשחור דרמטי, שמוסיף אלמנט עיצובי משמעותי לתקרה, וקשת גדלים בהתאמה לעיצוב ומידות המרחב - חדר שינה, סלון, פינת אוכל, חדר ילדים וכדומה, על מנת לספק זרימת אוויר אופטימלית ונעימה בחלל.
קו עיצובי – פונקציונלי אחר, שכובש מקום של כבוד בעיקר בקרב שוחרי הגאדג'טים והטכנולוגיה, הוא הניסקו סמארט- NISKO SMART, מערכת בית חכם השולטת מכל מקום, גם באמצעות הטלפון הנייד, על כל המוצרים המתממשקים אליה: תאורה, תריסים, מצלמות אבטחה, גלאים, מזגן, שער חשמלי, דוד לחימום המים ועוד. המערכת החכמה הופכת לכלי מרכזי בתכנון חיים של נוחות במרחב הביתי המודרני, תודות לאפליקציה ידידותית עם התחברות לWIFI הביתי. השליטה מרחוק, האפשרות לתכנון מקדים של תזמונים ותרחישים מתאימים, נתוני הצריכה והבקרה - כל אלו הופכים את הבית למקום יעיל, חסכוני, בטוח ונוח יותר, המתאים את עצמו לקצב החיים וללוח הזמנים של דייריו. גם את מתגי הטאצ' של הסדרה, ניתן להתקין בעיצוב נקי בצבע שחור עם זכוכית קריסטלית אלגנטית או בלחצנים חכמים המשולבים עם מודולים נסתרים. המערכת מתממשקת לשירותי גוגל הום, אלקסה או סירי, לשליטה קולית בכל ההתקנים באפליקציה, וזאת על מנת לאפשר "לדבר" אל הבית החכם, וגם לקבל תשובה עיצובית הולמת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button