משפחת אביגדורי מתאחדת אחרי השבי, והאוסף בביתם

חן אביגדורי, שהתאחד עם משפחתו אחרי השבי: "האוסף משקף את האישיות שלי, אני קצת ילד"

אחד הדברים שלכדו את העין בעודנו דבוקים למסך במהלך החזרת החטופים והחטופות היה אוסף בובות הפופ של משפחת אביגדורי. האב והבן שחיכו לאם ולבת, שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר, חולקים את האוסף, ולא רק הם: מצאנו עוד מבוגרים שאוספים צעצועים ובובות, מברבי ועד קינדר

פורסם:
אחרי 50 יום בשבי חמאס, שוחררו שרון אביגדורי (בת 52) ובתה נעם (בת 12) ושבו הביתה מעזה. השתיים נחטפו בידי מחבלים ב-7 באוקטובר, בזמן שביקרו בקיבוץ בארי את קרוביהן - משפחות הרן ושוהם. במשך כל זמן השבי, מי שנלחם ונאבק למען החזרתן של שרון ונעם, היה חן אביגדורי (בן 53), בעלה של שרון ואביהם של נעם ועומר (בן 16). אביגדורי, תסריטאי ואיש תקשורת, היה לאחד הקולות המוכרים של מטה משפחות החטופים ודמות בולטת על המסך של כולנו.
בזמן שהמתין לאשתו ובתו התראיין אביגדורי בבית המשפחה שבהוד השרון, ואלמנט שולי לסיפור הראשי אך מיוחד לכד את תשומת הלב: אוסף מרשים של בובות פופ המקשט את הסלון הביתי. "זה אוסף שלי ושל הבן שלי עומר. יש לנו 162 בובות פופ של דמויות טלוויזיה מסדרות וסרטים כמו מלחמת הכוכבים, ריק ומורטי, בוב ספוג, המשרד, ושל גיבורי על כמו באטמן, הענק הירוק וספיידרמן, וגם של דמויות מסרטי אימה כמו צ'אקי ופרדי קרוגר, לצד בובות של זמרים ואמנים כמו איימי ווינהאוס ופרדי מרקורי. יש לנו אפילו דמויות אייקוניות כמו איפה אפי ועוד", מספר אביגדורי יום אחרי שהתאחד עם אשתו ובתו באחד המפגשים המרגשים שנראו על המסך מאז תחילת המלחמה. "אני מתחבר לבובות פופ כי יש בהן הקפדה על הפרטים הקטנים כמו הפנים והלבוש".
הבובות של אביגדורי האב והבן מונחות בוויטרינות, בשידת טלוויזיה, במדף מעל טלוויזיה, וחלק קטן מהן נמצאות גם בחדרו של עומר. "התחלנו לאסוף את הבובות לפני חמש שנים. כשהייתי ילד מאוד אהבתי את גיבורי העל של מארוול, אז אני ואבא קנינו כמה בובות של מארוול ולאט לאט האוסף גדל", מספר עומר.
14 צפייה בגלריה
האוסף של חן ועומר אביגדורי
האוסף של חן ועומר אביגדורי
האוסף של חן ועומר אביגדורי
(צילום: חן אביגדורי)

זהו לא האוסף הראשון של אביגדורי, שכבר בתור ילד היה אספן מושבע: "אספתי פחיות שתייה. היו לי קרוב ל-200 פחיות. כשהתבגרתי התחלתי לאסוף פסלים של פילים מכל הצבעים והגדלים שקניתי מכל מיני מקומות בעולם. האוסף עוד קיים ויש לי בו 150 פסלים".
איך אתם משיגים את בובות הפופ לאוסף?
עומר: "בניגוד לאספנים אחרים שמחפשים בובות פופ נדירות וקשות להשגה, אנחנו קונים בובות שנראות לנו מגניבות. קנינו אותן בכנסים כמו אייקון ומאנשים פרטיים. הבובה הכי יקרה שקנינו היא של סדרת אנימציה Disenchantment בנטפליקס שעלתה לנו 55 דולר, אבל הערך שלה גבוה יותר".
חן: "כיף לנו מאוד ללכת יחד, להתלבט במה לבחור ולקנות את הבובות. האוסף מאוד חיבר בינינו".
מהן התגובות שאתם מקבלים על האוסף?
עומר: "לפני שנה הרגשתי שהתבגרתי וחשבתי שהאוסף ילדותי ופחות מייצג את מי שאני, אבל לאחרונה אני מבין שזה בסדר גם לאהוב דברים שנחשבים ילדותיים ואני מרוצה מהאוסף".
חן: "מאז המלחמה התארחו אצלנו בבית הרבה אנשים והם מאוד מתרשמים מהאוסף. כולם אומרים שהוא מאוד משקף את האישיות שלי ואת מי שאני - כי אני קצת ילד. אני מת על האוסף וגאה בו. אני ממליץ לכל מי שרוצה ליצור אוסף, לבחור אוסף שהוא מתחבר אליו, לא בגלל ערך של כסף אלא בגלל הנשמה".
14 צפייה בגלריה
בני משפחת אביגדורי אחרי השחרור מהשבי בעזה
בני משפחת אביגדורי אחרי השחרור מהשבי בעזה
בני משפחת אביגדורי אחרי השחרור מהשבי בעזה
(צילום: חיים צח, לע"מ)

14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
בני משפחת אביגדורי אחרי השחרור מהשבי בעזה
(צילום: חיים צח, לע"מ)

מבוגרים שאוספים צעצועים? לגמרי!

אביגדורי לא לבד. כשהיינו ילדים, כמעט לכולנו היה אוסף כלשהו, מבולים דרך ניירות מכתבים (המכונות גם מכתביות) ועד גולות, קלפים וכל מיני בובות. לרוב נפרדנו מהאוסף סביב גיל ההתבגרות והוא נשאר בגדר זיכרון נוסטלגי. אך יש מי שהמשיכו את האיסוף והוא מלווה אותם לתוך חייהם הבוגרים, ויש כאלו שהחלו לאסוף צעצועים ובובות דווקא בבגרותם. כך או כך, מתברר כי יש לא מעט אנשים שמשקיעים באוסף שלהם במשך שנים, אוספים מאות ואף אלפי פריטים, מציגים את האוסף לראווה במקום בולט בבית, עושים כל מאמץ כדי להשיג פריטים נחשקים ומוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי שהאוסף שלהם יהיה מושלם. לפניכם כמה אספנים עם אוספי צעצועים ובובות צבעוניים ומגוונים. לא רק לילדים. הכירו כמה אספנים מעניינים:

בובות קוקאשי: "משהו שיזכיר לי את יפן"

מיכל רודני, פנסיונרית, אמא לשלושה ילדים, סבתא לנכד.
איזה אוסף יש לך?
"אני אוספת בובות יפניות הנקראות קוקאשי, ומתקרבת ל-200 בובות".
כמה זמן כבר יש לך את האוסף?
"כשנתיים וחצי".
למה החלטת לאסוף בובות קוקאשי?
"אני מאוהבת מילדות באומנות היפנית המסורתית, גדלתי בסמוך למוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה. אני אוהבת את יפן בכלל. התחלתי לאסוף את הבובות בתקופת הקורונה אחרי שביקרתי ביפן פעמיים ורציתי משהו שיזכיר לי את יפן".
מה הפריט הכי יקר באוסף שלך?
"זוג בובות הינה שהיפנים מוציאים אותן פעם בשנה לכבוד חגיגות ה-Hinamatsuri, יום הבובות הנחגג ב-3 במרס מדי שנה. הן עלו לי 800 שקל".
מה הפריט שהכי היה לך קשה להשיג ואיך השגת?
"כשיש פריט מיוחד שאני רוצה להשיג אני פשוט מתכווננת אליו, ממתינה בסבלנות ואז פתאום מישהו מחליט למכור. כמובן שזה תלוי מחיר. מחירי הקוקאשי יכולים להגיע לאלפי דולרים לבובה. תלוי מי האומן, כמה הוא נחשב וכמה הקוקאשי נדירה".
איזה פריט את חולמת להשיג?
"אני חולמת להשיג בובה של האומן Ishihara Hideo, שגם נדירה וגם יחסית יקרה. היא עולה כ-300 דולר".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה?
"הסביבה מתלהבת מהאוסף. הקמתי גם קבוצה בפייסבוק לאספנים ישראלים של בובות קוקאשי שנקראת 'קוקאשי קולקשן'. לגבי המשפחה, בכל פעם שאני מראה להם קוקאשי חדשה, הם שואלים 'עד מתי?' התשובה שלי: 'אני מכורה, תשמחו שזה לקוקאשי ולא לדברים אחרים'".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
בובות קוקאשי של מיכל רודני
(צילום: עוז מועלם)

14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
זוג בובות קוקאשי עלו 800 שקל
(צילום: עוז מועלם)

דיספנסרים של סוכריות פז PEZ: "קניתי לילד ונשאבתי"

דורון גזית, בן 57 , נשוי ואבא לשני ילדים.
איזה אוסף יש לך?
"אוסף דיספנסרים של סוכריות פז PEZ. יש לי כ-3,000 פריטים באוסף ועוד הרבה פריטים קשורים לעולם הזה, כמו פרסומות, כתבות וחולצות של סוכריות פז. יש לי אפילו קעקועים של הדיספנסרים של פז".
כמה זמן יש לך את האוסף?
"כ-17 שנים".
למה החלטת לאסוף דיספנסרים של סוכריות פז?
"באחת מהקניות שלנו בסופר הבן שלי ביקש שנקנה לו סוכריות. קנינו פז של TAZ ובשבוע לאחר מכן הוא ביקש עוד פז מהסדרה, וכך גם בשבוע שלאחריו. אני מאוד אהבתי את הדמויות - וכל השאר היסטוריה. היום אני ממשיך לאסוף משתי סיבות עיקריות - אני מאוד אוהב את האוסף והחברים המדהימים שהכרתי מהארץ ומחו"ל בעקבותיו".
מה הפריט הכי יקר באוסף שלך?
"פז של בוב ספוג בצבע זהב. זה פז שקיבלתי במתנה מאשתי ומהילדים לאחד מימי ההולדת שלי - את הפז הזה ייצרו בכמות של 1,000 יחידות בלבד ומכרו אותן בחנויות בארצות הברית בכמות קטנה מאוד, מה שהפך אותו לקשה להשגה. למזלי, אשתי מכירה אספנים בארצות הברית שעזרו לה למצוא ולרכוש את הפז. הוא עלה 400 דולר".
מה הפריט שהכי היה לך קשה להשיג ואיך השגת?
"יש פז שנקרא Black Santa וידוע שהוא אחד הפזים שהכי הרבה מזייפים בגלל הנדירות שלו. לאחר כמה שנים של חיפושים, השגתי אותו במצב חדש על כרטיס מקורי, סימן שמעיד על כך שהפז אמיתי ולא מזויף".
איזה פריט אתה חולם להשיג?
"פז של באגס באני עם חריטה על הרגל וסדרה של פזים עם ראש מגומי. הם פזים משנות ה-70 ונחשבים די נדירים".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה לאוסף?
"'וואוו! זה מהמם! לא חשבתי שזה כזה אוסף גדול' ועוד תגובות מופתעות ומפתיעות".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
דורון גזית מוקף ב-3,000 דיספנסרים של פז
(צילום: גיל נחושתן)

צעצועים מביצי הפתעה של קינדר ומתנות מארוחות מקדונלד'ס: "התלהבנו והיה חבל לזרוק"

מיכל שניידר, בת 61, עקרת בית, נשואה לדניאל שניידר, בן 69, יהלומן, הורים לשלושה ילדים וסבים לחמישה נכדים.
איזה אוסף יש לכם?
"יש לנו אוסף גדול של צעצועים מביצי הפתעה של קינדר ומתנות של ארוחות ילדים ממקדונלד'ס מהארץ ומחו"ל. מעולם לא ספרנו את כמות הפריטים באוסף".
כמה זמן יש לכם את האוסף?
"כ-40 שנה. התחלנו את האוסף ממקדונלד'ס בבלגיה וכן מביצי קינדר בבלגיה, כשהיינו מבקרים את הוריה מיכל עם הילדים, עוד כשהיו קטנים. המשכנו לאסוף הפתעות מכל מדינה שביקרנו בה וכמובן המשכנו לאסוף כשהגיע מקדונלד'ס לישראל".
למה החלטתם לאסוף דווקא את זה?
"התלהבנו מהמתנות המדהימות הן במקדונלד'ס והן בביצי קינדר, ופשוט היה חבל לנו לזרוק".
מה הפריט שהכי היה לכם קשה להשיג ואיך השגתם?
"דאגנו להשיג סדרות שלמות. הצקנו למוכרים בסניף שיביאו את כל המתנות שהיו להם מהסדרה באותו רגע ואף ביקשנו להזמין חוסרים. ולגבי ביצי קינדר, פשוט קנינו עוד ועוד כי הבן שלנו היה מכור לביצי קינדר ובכל מקום שבו היינו קנינו חבילות של ביצי קינדר מכל סדרה".
איזה פריט אתם חולמים להשיג?
"לצערנו, אנחנו כעת נאלצים, בצער רב, להיפרד מהאוסף האדיר, עקב מעבר דירה. לכן, הפסקנו את איסוף הפריטים ואת החלום להשלים סדרות נוספות".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה לאוסף?
"כל מי שמגיע לבקר ורואה את האוסף, התגובה הראשונה היא הלם והתגובה השנייה היא 'איך מנקים אוסף כזה?'. הילדים, עד שעזבו את הבית, היו חלק מהאספנים ותרמו לאוסף רבות. כיום, הנכדים אוכלים את ביצי הקינדר וסבתא מיכל אוספת הפתעות מיוחדות בשקית עקב חוסר מקום".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
צעצועים מביצי הפתעה של קינדר ומתנות של ארוחות ילדים ממקדונלד'ס
(צילום: מיכל ודניאל שניידר)

14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
הנכדים אוכלים את ביצי הקינדר וסבתא מיכל אוספת את ההפתעות
(צילום: מיכל ודניאל שניידר)

דגמי מכוניות צעצוע: "השווי משתנה כמו מניות בבורסה"

דריו צ'יסילביץ', בן 38, דפס D3, נשוי ואבא לשני ילדים.
איזה אוסף יש לך?
"אוסף דגמי מכוניות הוט ווילס, ובו יותר מ-2,000 פריטים".
כמה זמן יש לך את האוסף?
"הפריט הראשון נקנה לפני 20 שנה, אבל האוסף הרציני החל לפני חמש שנים".
למה החלטת לאסוף דגמי מכוניות?
"הרעיון צץ בראשי כשרציתי לקשט קיר בסלון בצורה מודרנית, ייחודית וססגונית".
מה הפריט הכי יקר באוסף שלך?
"השווי של האוסף משתנה, ממש כמו מניות בבורסה".
מה הפריט שהכי היה לך קשה להשיג ואיך השגת?
"פריט מקומיקון ארצות הברית (כנס קומיקס רב משתתפים - מ"ב) - המכונית של השחקן לאונרד נימוי שגילם את ד"ר ספוק בסרטי 'מסע בין כוכבים'. השגתי אותו דרך סוחר צעצועים ישראלי שגר בחו"ל".
איזה פריט אתה חולם להשיג?
"האוטו של 'בחזרה לעתיד' עם גלגלים של רכבת, מהסרט השלישי בסדרה".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה לאוסף?
"אשתי מאוד אוהבת להשתתף בתחביב. לא הייתי יכול לעשות זאת בלעדיה. כל מי שרואה את האוסף מתרשם לטובה".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
האוסף החל לפני 20 שנה אך תפס תאוצה ב-5 השנים האחרונות
(צילום: דריו צ'יסילביץ')

14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
יותר מ-2,000 מכוניות
(צילום: דריו צ'יסילביץ')

פריטי דיסני: "העליתי תמונה של האוסף קיבלתי 20 אלף לייקים, שזה פסיכי!"

מיכל אלמוג, בת 30, סטודנטית להוראה, נשואה ואם לבת שנה.
איזה אוסף יש לך?
"אני אוספת פריטים של דיסני - כדורי שלג, פופים, מאגים, פסלים, מפתחות, עטים. הפסקתי לספור כמה פריטים יש לי".
כמה זמן יש לך את האוסף?
"כבר 10 שנים".
למה החלטת לאסוף פריטים של דיסני?
"היו לי פריטי דיסני יפים לאורך השנים, אבל התחלתי ממש לאסוף רק כשהכרתי את בעלי. הוא פרגן לי לקנות מה שאני אוהבת בלי להתבייש, למרות שהיינו סטודנטים. בקורונה פתחתי קבוצת פייסבוק של 'אספני דיסני ישראל', ואז זה ממש צבר תאוצה כי בעצם ממכרים אחד את השני ומוציאים אחד לשני את העיניים, בקטע טוב".
מה הפריט שהכי היה לך קשה להשיג ואיך השגת?
"הפריט שהיה לי הכי קשה להשיג הוא סנואוגלוב (כדור שלג שקוף) מיפן של אליס בארץ הפלאות. זה היה ההולי גרייל שלי. אחרי יותר משנתיים של מעקב באיביי מצאתי אותו בזול אז ישר קניתי. הוא גם הפריט היקר ביותר באוסף שלי – הוא עולה 1,200 שקל".
איזה פריט את חולמת להשיג?
"אני חולמת להשיג פסל של WDCC (קיצור של Walt Disney Classics Collection - מ"ב) של פיטר פן והאינדיאנים. זה פסל מטורף שמורכב מבסיס וכמה פסלים עליו. הוא עולה כמה אלפי דולרים, וגם זה בלתי אפשרי כמעט למצוא כי הוא נדיר בטירוף".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה לאוסף?
"המשפחה שלי מאוד מפרגנת. האספנות זה מהבית וגם הדיסני. חברים ואנשים שבאים אליי הביתה בדרך כלל ממש משתגעים מזה ומתחילים לזהות דמויות. יש לי ויטרינה מרכזית של כוסות דיסני באמצע המטבח וכל מי שמגיע נגנב. העליתי תמונה של האוסף בפייסבוק וקיבלתי 20 אלף לייקים, שזה פסיכי! יש פה ושם אנשים שאומרים שזה מוזר לאסוף דיסני. לדעתי הם משעממים. הכי חשוב - בעלי מאוד מפרגן, אפילו לא שואל כמה עולה, וקונה לי מתנות בעצמו".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
10 שנים של איסוף פריטי דיסני
(צילום: מיכל אלמוג)

14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
ויטרינה מרכזית של כוסות דיסני באמצע המטבח
(צילום: מיכל אלמוג)

מותג Eva Metal Artאוספת פריטי דיסניצילום: מיכל אלמוג

בובות ברבי: "שילמתי 700 דולר לבובות ברבי"

אבי חסן, בן 43, שף, רווק.
איזה אוסף יש לך?
"אוסף ברביות של חברת מטאל. יש לי בערך 200 ברביות שכולן באריזה המקורית".
כמה זמן יש לך את האוסף?
"שמונה שנים".
למה החלטת לאסוף בובות ברבי?
"בתור ילד מאוד אהבתי ברביות ולא הייתה לי כל כך אפשרות לשחק בהן כי זה לא היה מקובל בקרב המשפחה. אבל שיחקתי איתן אצל חברות בשכונה. כשאחותי הקטנה נולדה קניתי לה ברביות שאני בעצמי רציתי. אני מטייל המון בשווקים של יד שנייה ופעם מצאתי במרקט-פלייס בפייסבוק שתי ברביות באריזתן המקורית במחיר של 30 שקל לאחת. אז הבנתי שאני יכול להרשות לעצמי לאסוף ברביות".
14 צפייה בגלריה
מותג Eva Metal Art
מותג Eva Metal Art
אוסף בובות הברבי של אבי חסן
(צילום: יאיר שגיא)

מה הפריט הכי יקר באוסף שלך?
"ברבי ברזילאית דגם בננה שעלתה לי 700 דולר".
מה הפריט שהכי היה לך קשה להשיג ואיך השגת?
"הייתי במרדף אחרי שלוש ברביות של נערות הוואי שהיה קשה למצוא אותן כסדרה. נכנסתי לקבוצה של אספני ברביות באמריקה והגעתי למישהי מאורלנדו שמכרה אותן. שילמתי עליהן דרך פייפאל ואחרי חצי שנה ששמרו לי אותן, חבר שלי הביא אותן כשהוא חזר מטיול באורלנדו".
איזה פריט אתה חולם להשיג?
"יש ברבי שנקראת 'ורד ורוד' וקשה להשיג אותה כי היא מאוד יקרה - היא עולה 780 דולר".
מה התגובות של הסביבה והמשפחה לאוסף?
"רובם חושבים שזה מיותר ושחבל על הכסף. אחי הגדול לא מודע לזה שיש לי אוסף של ברביות. רוב המשפחה המורחבת לא יודעת על האוסף".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button