עיצוב פנים בטי יעקובסון

במקום לעזוב את הבית אחרי גירושים – המעצבת יצרה לעצמה בית חדש

בטי יעקובסון עיצבה לראשונה עבור עצמה בית בסגנון ג'פנדי, בגוונים רכים וטבעיים, שעוזר לטעון אותה באנרגיות חדשות. כל התהליך ארך 9 חודשים ועלה 500 אלף שקל, ובעיקר הוביל להחלטה להישאר בבית אחרי הפרידה

פורסם:
"לא רציתי להישאר בבית הזה בשום פנים ואופן", מודה המעצבת בטי יעקובסון, שהתגרשה לפני כשנה לאחר 20 שנות זוגיות, "חיפשתי המון זמן משהו אחר, אבל לא מצאתי. זו הייתה גם תקופה שבה מחירי הנדל"ן השתוללו". המעצבת, שעשתה הסבה מקצועית לפני כשבע שנים מתחום ההייטק, ולמדה עיצוב פנים אצל ברברה ברזין, מספרת כי מיהרה לרכוש את החלק שלה בדירה מבן זוגה לשעבר, כדי לא לגרום לטלטלות מיותרות לשני ילדיה. לאחר חיפושים קדחתניים היא הבינה שתיאלץ לשפץ את הדירה כדי שתוכל להתגורר בה עד שתמצא את מבוקשה.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
להתאהב בבית מחדש
(צילום: אורית ארנון)

"המוטו שלי, שאותו אני מציעה ללקוחותיי הוא 'לגרום לכם להתאהב בבית שלכם מחדש'", היא אומרת, אך באותה נשימה מודה שמעולם לא עשתה זאת עבור עצמה, "אני יודעת לעשות קסמים בעיצוב, אבל באופן מוזר לא חשבתי שזה יפעל עליי, לא חשבתי שאצליח 'לנקות' את האנרגיה של הבית". את השינוי הגדול, פוסט-שיפוץ, היא מגדירה כהצלחה מסחררת. "הבית עבר מהפך כל כך גדול שאני פשוט מאוהבת בו עכשיו. זה בית אחר לגמרי ואני לא מרגישה יותר צורך לחפש או לעבור".

עוד בעיצוב ואדריכלות

13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצבה לעצמה בפעם הראשונה בקריירה
(צילום: אורית ארנון)

על חלומות ועלויות

לדירה ברמת השרון עברה יעקובסון לפני 12 שנים. "לא הייתי עדיין מעצבת אז, וגם לא היה לנו כסף להתפרע", היא נזכרת, "אז עשינו בעיקר שינויים קוסמטיים כמו החלפת פרקט וצביעת החלק העליון של ארונות המטבח". לפני שמונה שנים עבר הבניין תמ"א שבמסגרתו נוספו לדירה ממ"ד, מרפסת שמש ומחסן, והדירה גדלה ל-4.5 חדרים בשטח של 124 מ"ר.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
זרימה טובה יותר בפינת אוכל עגולה
(צילום: אורית ארנון)

"אמרתי לעצמי שאשפץ עכשיו ואמשיך לחפש. מקסימום הנכס ישביח את עצמו", היא מציינת, "בנוסף, זו הייתה הפעם הראשונה שאני מעצבת עבורי. החלטתי שאני מנסה את כל הדברים שרציתי להציע ללקוחות שלי, כמו הפאנל השקוע בסלון שמדמה קירות מרחפים. החלטתי להשקיע גם מבחינה עסקית ולבדוק אם שווה להשקיע בפרקט עץ אמיתי במקום למינציה, כמו שהיה לי. שאדע לומר ללקוחות שלי, ממקור ראשון, אם זה באמת שווה".
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
השיפוץ ארך 9 חודשים, במהלכו הוחלף המטבח וכל התשתיות
(צילום: אורית ארנון)

התהליך ארך כתשעה חודשים. "במרס התגרשתי ואת השנה החדשה כבר התחלתי בדירה חדשה", היא אומרת בחיוך, "בדיעבד זה היה תענוג גדול לשפץ לבד. כיף גדול שרק אני המחליטה, ושלא חייבת להתחשב בשום דעה".
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
תמיד לשאוף להגשים חלומות עיצוביים
(צילום: אורית ארנון)

יעקובסון מסבירה שלקחה איתה, לתחום העיצוב, מתודולוגיות עבודה ואת הסטנדרט הגבוה מההייטק, ולמרות המשפט האלמותי "אתה יודע בכמה זה מתחיל אבל לא בכמה זה מסתיים", לדבריה תמיד ידעה לומר ללקוחותיה את העלויות הכרוכות בשינוי המיוחל, למרות שנוסחאות עלויות לפי מ"ר הן דבר שמתאים לדור הקודם של השיפוצים. "זה מתאים יותר לתחום הבנייה, או לשיפוץ של פעם. היום, אפילו מתג יכול לעלות משמונה שקלים ועד 800 שקלים, והתנודתיות גדולה", מסבירה יעקובסון.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
מרפסת קטנה ומרגיעה
(צילום: אורית ארנון)

עם זאת, היא תמיד הפצירה בלקוחותיה לומר לה את חלומותיהם, גם אם הם חושבים שעלותם יקרה. "שיפוץ ברוב המקרים הוא איכות חיים. הוא דן בשאלה 'איך אתה רוצה לחיות'. ולכל אחד צרכים שונים ואתגרים שונים. הרעיון הוא לא לפחד שמשהו יקר, אלא להבין מה רוצים ומה יכולים לעשות. מבחינתי חשוב לדעת, לפני שנשברת לבנה בבית, כמה זה הולך לעלות. ככה אפשר לתעדף ולהבין, לפני ששוברים, שאולי לא יכולים לעשות מטבח בנגרות, אלא לקנות מטבח מאיקאה", היא מסבירה את משנתה.
את ביתה היא תכננה מחדש בעלות שהסתכמה בכ-500 אלף שקלים.

יותר קל לעצב לאחרים

למרות האמור, דווקא את החלום הסגנוני שלה יעקובסון לא הגשימה. "יש כל כך הרבה סגנונות שאני מתחברת אליהם, שלדעתי אצטרך 11 בתים בערך כדי להגשים", היא אומרת, "אומנם היה סגנון אחד שהייתי דלוקה עליו, שזה סגנון ההמפטונס, עם רהיטים כבדים ופיתוחים, אבל הוא היה כבד מדי לבית הזה". במקומו בחרה יעקובסון את סגנון הג'פנדי, עירוב של הסגנון הנורדי והסגנון היפני, שדוגל במינימליזם ובערכי פשטות.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
בחרה בסגנון ג'פני על פני סגנונות אהובים אחרים
(צילום: אורית ארנון)

"כמעצבת אני חושבת שהרבה יותר קל לעצב לאחרים מאשר לעצב לעצמך, אבל היה מאוד ברור לי מה הצרכים וגם מה הפוטנציאל בחלל", היא אומרת. הסגנון שמתאפיין בקווים נקיים ובחללים שמייצרים רוגע ושלווה התאימו להלך הרוח שלה, לפיו כדאי להימנע מאופנות חולפות ולתכנן מתוך מחשבה קדימה, 15 שנים לפחות. "מכיוון שבעבודתי אני רואה כל היום גוונים ומחוברת למניפות צבעים, רציתי בסוף היום להגיע למקום שייתן לי תחושת שקט ורגיעה", היא מסבירה את בחירתה בגוון חול מרכזי אחד עבור חללי הבית והריהוט, "אני אפילו לא זוכרת את מספר הגוון, כי אני לא שומרת מספרי צבע באף פרויקט. אני מפחדת שזה יקבע אותי ולכן אני דואגת לא לזכור אלא לבחור בכל פעם מחדש".
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
האתגר היה לחבר את כל חלקי הבית שנוספו בעקבות תמ"א
(צילום: אורית ארנון)

עיקר השיפוץ כלל את החלפת התשתיות, לרבות מערכת המיזוג, הצנרת, האינסטלציה, החשמל, החיפויים והחלונות. בנוסף, היה צורך לבצע חיבור הרמוני בין חללי הבית, דבר שלא נעשה מאז שהתווספו חדרים נוספים במסגרת התמ"א, לעדכן את חדרי הבית לילדים שבגרו, להחליף את האמבטיה בחדר הרחצה למקלחון, להחליף את המטבח ולתכנן מחדש של התאורה.
"בקורונה גילינו את החשיבות בעיצוב סביבת העבודה עבור העובד. בסופו של דבר האנרגיה שהיא מייצרת תשפיע על החלטת העובד אם להישאר או לברוח. אותו הדבר בבית"
"בעצם הפשטתי את הדירה לרמת השלד, למרות שלא שברתי קירות, אלא רק הזזתי מעט את הקיר במסדרון", אומרת יעקובסון,

מגוון חולי ועד פודרה

פרקט הלמינציה ששירת את הבית נאמנה הוחלף בפרקט עץ אלון טבעי, ומכניס תחושה של בית מהצעד הראשון. מכיוון שדלת הכניסה נפתחת ישירות לפינת האוכל, ובאין מבואת כניסה, שילבה המעצבת ארון במסדרון, כמעין מבואה אלטרנטיבית. לשם כך היה צורך להזיז את קיר המסדרון, במרחק עומק הארון המיועד, כדי שלא לפגוע ברוחב המעבר. "יש בו מגירות אחסון לנעליים ומגירות לדואר ולבלגן, אחסון עליון ונישה עם תאורה באמצע, שבה חשמל ואפשרות לטעינת הניידים. בעצם כל פונקציות מבואת הכניסה הועברו לשם", היא אומרת.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
חשיבות סביבת העבודה
(צילום: אורית ארנון)

החלל הציבורי כולל את הסלון, מימין, שנחתם במרפסת מעוצבת, מטבח משמאל, ופינת אוכל עגולה במרכז. זו מחליפה את הפינה המלבנית שליוותה במשך שנים את משפחתה. "הזרימה של פינת אוכל עגולה היא הרבה יותר נעימה, וגם הישיבה בה. אין בה היררכיה, כולם רואים את כולם מאותה זווית, זה לגמרי מרכך ומשנה את החלל", היא מסבירה. מעל פינת האוכל הותקן גוף תאורה מעוצב בגוון מוקה בשילוב זהב.
המטבח הקודם פורק, ובמקומו תכננה המעצבת מטבח חדש עם הרבה מגירות. האחסון מתפרס על קיר מרכזי בצורת ח' אופקית: ארונות עליונים וארונות תחתונים בגוון חולי מעודן חתומים בידיות פליז מוזהבות שמתחברים מצד ימין, ומתפרסים על הקיר, מרצפה ועד תקרה. במרכז יש נישה פתוחה עם משטח עבודה רחב, בדמות שיש לבן, פינת קפה, ומדף מעץ אגוז אמריקאי, מתחתיו תאורה נסתרת לאווירה.
האריחים שנבחרו לקיר הנישה הם בגוון גרייז', בצורת פסים טקסטורליים וגליים ובגימור מט, מתכתבים עם האי שניצב במרכז החלל, שמחופה בפסי עץ אגוז אמריקאי. בצדו האחד, מכיוון המטבח, שולבו בו מגירות לאחסון ונישה עבור פח האשפה, ומעברו האחר כיסאות בר בגוון פודרה. בקצה המטבח נמצא חדר שירות עם דלת זכוכית בהתזת חול, מרצפה ועד תקרה, באופן שיכניס שפע אור מהחלון שבחדר, מבלי לחשוף את מה שבתוכו.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
גוני פודרה וחול בכל רחבי הבית
(צילום: אורית ארנון)

חלל המגורים נצבע אף הוא בגוני הבית: קירות בגוון חולי עדין וספת עור בחום אגוז. בצדו האחד של הסלון הותקנו מדפים עבים בגוון הקיר, כספרייה מודרנית פתוחה, ובסמוך לה כורסת רביצה ענקית בגוון פשתן, מראה רחבה השעונה על הקיר ושידה עתיקה של סבתה המנוחה של המעצבת.
שטיח בהיר ורחב נפרס על הרצפה, מסייע להגדיר את החלל ולהשרות בו תחושה אינטימית ורכה. במרכזו הוצב שולחן עץ עשוי משני לוחות עץ מקבילים, מולבנים ומשויפים, שרגליו נוסרו מגזע העץ, ובולטות החוצה משני צדדיו. בצדו השני של הסלון, בואכה המרפסת, כורסת רביצה באפור בהיר. בצמוד לקיר הטלוויזיה שולבה שידת מדיה שחופתה בפורמייקה בהדפס דמוי נייר אורז, המשמשת גם כספסל לאירוח. "היא משמשת גם לאחסון וגם מאפשרת ישיבה, כשמגיעים אורחים, במקום לצרף כיסאות", מסבירה יעקובסון, "זה גם הסתדר לי עם הסגנון היפני של ישיבה נמוכה".
"גיליתי שתכנון נכון מאפשר לנקות את כל האנרגיה ולייצר התחלה חדשה"
בפאתי הסלון מרפסת בגדול 12 מ"ר, שבה שולבו רהיטים בחומריות טבעית ומרגיעה. ספת מתכת בשילוב חבלים, שולחן א-מורפי בחיפוי אלון, נדנדה קלועה וכיסא עור. אלה, על רקע חיפוי גרניט פורצלן בצורת אדרת דג, לצד גדר במבוק שנצבעה בלבן ושולבה לטובת ממד של פרטיות וצמחייה ירוקה בתוך אדנית רחבה – שומרים על תחושת הרוגע.

אנרגיה טובה

מסדרון הבית מוביל לחדרי הילדים, חדר עבודה, חדר רחצה ראשי וסוויטת שינה.
חדר העבודה נמצא בין שני חדרי הילדים. לפני השיפוץ הגישה לחדר הבן הייתה מחדר זה בלבד, ולכן דאגה המעצבת ליצור מעין מסדרון מעבר שיאפשר גישה נוחה יותר לחדרו. דלתות זכוכית קבועות בתוך מסגרת אלומיניום סוגרות את חדר העבודה ומעניקות לו פרטיות ושקט. דלתות אלה, שמהוות חציצה מודולרית, ניתנות מחד פתיחה ולהרחבה של החלל, וכאשר במצב סגור הן חוצצות ויוצרות את מסדרון המעבר.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
(צילום: אורית ארנון)

חדר הרחצה הכללי חופה באריחים זהים לאלה שבמטבח, כשבסופם אריחי טרצו שחורים, כפס דקורטיבי. ארון הרחצה חופה בפורמייקה בגוון זהה לארונות המטבח, ומעליו תיבה עשויה מקוריאן, שבה כיור שקוע. מראה חדר הרחצה מושלם בעזרת מראה עגולה במסגרת שחורה מודגשת.
13 צפייה בגלריה
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
עיצוב פנים בטי יעקובסון
(צילום: אורית ארנון)

סוויטת השינה עוצבה בקווים רגועים ומעודנים. מיטה זוגית רחבה ממוקמת במרכז החלל, מאחוריה וילון פשתן, כרקע עדין לגב המיטה. מצדה האחד של המיטה ניצב סטול עץ שמשמש כשידת צד, עליו הניחה המעצבת מגש קל, מראת גוף גדולה השעונה לקיר, ווי תלייה דקורטיביים שקובעו על הקיר. מצדה השני של המיטה, ולאורך הקיר כולו, תוכנן ארון בגדים לבן ורחב עם ידיות מוזהבות. בסיומו של הארון דלת מחורצת שמובילה לחדר רחצה עם מיטב הפינוקים: תא מקלחון רחב שבו ספסל ונישה לתמרוקים ושידה רחבה משולבת עם ארון אחסון, מחופים בסרגלי עץ אלון. אריחי טרצו בהירים מחפים את החלל כולו.
"הבית הוא כמו מצבר אנרגטי, לכן חשוב לוודא שהבית אכן מטעין אתכם באנרגיות טובות. אם תגלו שהוא מרוקן אתכם מהן, זה הזמן לשיפוץ"
"השיפוץ הזה מילא אותי באנרגיה חדשה לגמרי. גיליתי שתכנון נכון מאפשר לנקות את כל האנרגיה ולייצר התחלה חדשה, כשהצורך לעבור התפוגג אצלי לחלוטין. בקורונה גילינו את החשיבות בעיצוב סביבת העבודה עבור העובד. בסופו של דבר האנרגיה שהיא מייצרת תשפיע על החלטת העובד אם להישאר או לברוח. אותו הדבר בבית. לעיצוב יש יכולת להשפיע על רצונו של אדם לשהות, להתפתח, לגדול. הבית הוא כמו מצבר אנרגטי, לכן חשוב לוודא שהבית אכן מטעין אתכם באנרגיות טובות. אם תגלו שהוא מרוקן אתכם מהן, זה הזמן לשיפוץ", היא מסכמת יעקובסון.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button