מטבחי זיו. מטבח טוב הוא מטבח קל ונוח לתפעול

6 טיפים שימנעו מכם טעויות בתכנון מטבח

מרשימת הכלים שחובה להכין ועד דלפקים נסתרים שיכפילו את שטח המטבח שלכם, 6 טיפים שאתם חייבים לאמץ כדי לתכנן מטבח בלי טעויות

מוגש מטעם מטבחי זיו
עודכן:
מטבח טוב הוא מטבח מעוצב ויפה לעין, קל ונוח לתפעול, בעל פתרונות אחסון חכמים, כזה שיאפשר לכם מקסימום נוחות ונגישות במינימום התרוצצות מנקודה לנקודה. הנה 6 טיפים אפקטיביים שכדאי לגזור ולשמור.

הכינו רשימת תכולה

תכנון נכון של מטבח קם ונופל על היכולת שלכם ליצור רשימת תכולה מדויקת של כלי המטבח שברשותכם. הרשימה הזאת תהווה סמן ימני לתכנון ארונות ומגירות המטבח. יש מי שברשותו סירים רבים ויש משפחות עם שני סירים במקרה הטוב. יש בשלנים שברשותם כלי הכנה כמו קערות ערבוב, מקציפים ונוספים ויש מי שמחזיק קערה או שתיים. אם תגיעו אל מתכנן המטבח עם רשימת התכולה הוא ידע לתכנן לכם באופן מותאם ומדויק את תמהיל הארונות והמגירות.

בחרו בחומרים פרקטיים

המטבח הוא לב הבית ואנחנו משקיעים מאמצים רבים שיהיה אסתטי, מעוצב ונעים למראה. באותה המידה בדיוק, כדאי להקפיד על הרמה הפרקטית. מטבח יפה שאחרי זמן קצר יישרט ויוכתם ייגרום לכם לעוגמת נפש. בניגוד לעבר, כיום הפרקטיקה והעיצוב שילבו כוחות. המטבח יכול להיות מעוצב למשעי ובאותה מידה פרקטי. גיא נתן סמנכ"ל המכירות והשיווק של חברת מטבחי זיו מסביר, שקיימים היום מגוון חומרים עמידים מאוד שאינם נשרטים ועל חלקם לא רואים לכלוך וטביעות אצבע, כמו חזיתות הנאנו לדוגמה. החומרים החדשים מאפשרים רמה פרקטית גבוהה ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת הם מציגים פני שטח מעוצבים שמדמים חומרים טבעיים כמו בטון, מתכת, אבן ונוספים.



5 צפייה בגלריה
מטבחי זיו
מטבחי זיו
מטבחי זיו. פרקטיקה ועיצוב משלבים כוחות
(צילום: סוזי לוינסון)

נצלו באופן מקסימלי את שטחי האחסון

אחסון הוא עקב האכילס של כל מטבח. מקום הוא משאב שנמצא תמיד במחסור ותכנון נכון של פתרונות האחסון יאפשר התנהלות נבונה ובעיקר נוחה מאוד, במטבח. הנה כמה דברים שחייבים לקחת בחשבון:
• בתכנון מוקדם של המטבח ניתן לתכנן מכפילי שטח. במטבחי זיו למשל, פיתחו דלפק נסתר שמהווה דוגמה לאחד הפתרונות. דלפק שמותקן מתחת לאי ובמשיכה קלה הוא יוצא ומהווה משטח נוסף לעבודה, אכילה או הגשה.
• הגיעו למעצבת עם רשימת התכולה של המטבח שלכם ואת העיצוב בצעו בהתאם לצרכים האמיתיים שלכם כך תדעו בדיוק היכן כל דבר נמצא ותמנעו מהפתעות כשהמטבח יגיע לביתכם.
• תכננו מגירת תבלינים. במקום שכל קופסאות התבלינים יבלגנו לכם את משטח העבודה או יעלו אחת על השנייה בתוך הארון, הדרך המומלצת והפרקטית ביותר היא לתכנן מגירת תבלינים. מגירה שכעת מגיעה עם הפרזול המתאים ומאפשרת לכל קופסאות התבלינים לעמוד במסודר ולהיות נגישות לעין וליד.
• החלק שמתחת לכיור אינו מנוצל כהלכה ברוב המקרים. תכנון מוקדם יאפשר לתכנן מתקן מיוחד לוחמרי ניקוי, שקיות וסקוצ'ים, כך שכשתפתחו את דלתות הארון הכל יהיה מסודר ונגיש.
• הבקבוקים, אם זה שמן זית, חומץ ונוספים, דורשים מעט מקום באופן יחסי. הבקבוק צר ברוב במקרים ולכן תוכלו לתכנן עגלת בקבוקים צרה וגבוהה, שתאפשר אחסון נוח לכל הבקבוקים שברשותכם.


5 צפייה בגלריה
אולם תצוגה סניף בני ברק, מטבחי זיו
אולם תצוגה סניף בני ברק, מטבחי זיו
מטבחי זיו. ניצול נכון של חללי אחסון. אולם תצוגה סניף בני ברק,
(צילום: ישראל כהן)

תכננו את משולש הזהב והתאימו אותו להתנהלות שלכם

כמעט כולם מכירים את משולש הזהב – מקרר, כיריים וכיור. סביב שלושת הקודקודים הללו מתנהלת רוב הפעילות במטבח. תכנון מדויק של המשולש הזה יגרום לכם להתרוצץ פחות מנקודה לנקודה ולשמור על מקסימום סדר בעת הבישול וההכנה.
כדי לדייק עוד את התכנון, בנו לעצמכם תסריט פעולות של הכנת מנה לדוגמה, תייצרו רשימה יסודית של סדר הפעולות, עד רמת המלח שאתם מוסיפים והקולפן שאתם מחפשים. רצף הפעולות הזה ימחיש את אופי ההתנהלות שלכם ויאפשר למתכנן המטבח להציע לכם טיפים שונים באשר למיקום של מוצרים מסוימים ועוד. אלו נשמעים דברים קטנים, אך ביום יום הם הופכים להיות אקוטיים ומשמעותיים ביותר ולכן מומלץ בחום להתעכב עליהם.


5 צפייה בגלריה
מטבחי זיו
מטבחי זיו
מטבחי זיו. משולש הזהב של המטבח
(עיצוב: אורלי כהן; צילום: אורית אלפסי)

התייחסו לחלל השלם ולא רק אל חלל המטבח

חשוב לתכנן את המטבח באופן פרופורציונאלי לשאר החלל. אחת הטעויות הנפוצות הן כשמתייחסים בתכנון רק לחלל המטבח, מבלי לקחת בחשבון את חלל המגורים הסמוך. הכל נראה מושלם ואז כשהמטבח מותקן מגלים שהוא גדול מדי ביחס לסלון, למשל.
עוד טעות נפוצה היא התאמת גודל האי לחלל. בצעו הערכה של החלל עם האי בתוכו ותמנעו מצב שבו אתם מגלים במהלך ההתקנה האי בולט יתר על המידה.

תכנון מוקדם מונע טעויות קריטיות

תכננו את גודל, צורת ומיקום מכשירי החשמל כחלק מהתכנון המוקדם. קיימים כיום מוצרי חשמל רבים שמגיעים במידות לא סטנדרטיות ותכנון מוקדם שלוקח בחשבון את המוצרים המשלימים ימנע חוסר התאמה ותסכול.
כמו כן נקודות חשמל ואינסטלציה חייבות להיקבע מראש (בהתאם למכשירים אותם רכשתם). אל תסתמכו על התכנון הסטנדרטי. חשבו ותכננו מראש את מספר הנקודות הדרושות לכם ואת מיקומן. יש לקחת בחשבון מכשירים שדורשים שקע תלת פאזי, או מיקום שקע המקרר. לעיתים מיקום השקע מאחורי המקרר יוצר בעיה וגורם למקרר לבלוט מקו האפס. חשוב להתייעץ על תכנון הנקודות עם מעצב/ת המטבחים.

חשוב לבצע את כל עבודות הנמכת הגבס לאחר הגעת המטבח או במקביל להכין תוכנית עם המידות העתידיות ובכך למנוע אי התאמה של הגובה. בפרויקטים רבים של מחיר למשתכן לדוגמה, קיימות הנמכות למזגן, אך המזגן בפועל טרם הותקן. ולכן לאחר התקנת המזגן גובה התקרה משתנה ובכך משפיע על גובה המטבח ויוצר אי נעימות רבה .

5 צפייה בגלריה
מטבחי זיו
מטבחי זיו
מטבחי זיו. מגירת הסכו"ם לא חייבת להיות מבולגנת
(עיצוב: סוזי לוינסון)

ולסיכום, הנה מה שאתם חייבים לזכור
הכינו רשימת תכולה שתסייע לתכנן את תמהיל המגירות והארונות.
• בחרו בחומרים פרקטיים אבל אל תוותרו על הקו האסתטי.
• נצלו באופן מקסימלי את שטחי האחסון.
• תכננו את משולש הזהב והתאימו אותו להתנהלות שלכם.
• תכננו את המטבח באופן פרופורציונאלי לשאר החלל.
• התאימו את גודל האי לחלל.
• תכננו את גודל, צורת ומיקום מכשירי החשמל כחלק מהתכנון המוקדם.
• רצוי לבצע את כל עבודות הנמכת הגבס לאחר הגעת המטבח.
• נקודות חשמל ואינסטלציה חייבות להקבע מראש ולהתאים לתוכנית המטבח הרלוונטית.

למידע נוסף ותאום פגישת יעוץ היכנסו לאתר "מטבחי זיו": www.zivltd.com
פורסם לראשונה: 14:01, 04.11.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button