שתף קטע נבחר

חדש בישראל: כימותרפיה לתוך חלל הבטן - להפחתת תופעות לוואי

שיטה חדשה במרכז הרפואי שיבא מאפשרת להזריק חלק מהטיפול הכימותרפי ישירות על הגידול בחלל הבטן. השיטה מאפשרת להפחית את מינון הכימותרפיה שניתנת דרך הווריד ולשפר את איכות החיים של החולה

טיפול חדיש לחולי סרטן המפחית תופעות לוואי: המרכז הרפואי שיבא החל ליישם שיטה חדשה בה מוזלפת הכימותרפיה ישירות על הגידול בחלל הבטן. הטיפול מאפשר להפחית את כמות הכימותרפיה הניתנת לתוך הווריד, ולשפר את איכות החיים.

 

קראו עוד על טיפול בסרטן:

סרטן בישראל: ירידה בקרב גברים, יציבות אצל נשים ופחות תמותה

12 הבדיקות שמאבחנות: האם אני חולה בסרטן?

העתיד של הטיפול בסרטן: הכל על אימונותרפיה

 

צפו: השיטה החדשה שמפחיתה תופעות לוואי מכימותרפיה

 

 

השיטה החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית מערכת הזרקות הדלק ברכב, אותה התאימו לטיפול האונקולוגי. בניתוח לפרוסקופי, מחדירים לחלל הבטן מצלמה ומכשיר שהופך בלחץ גבוה – נוזל לתצורת תרסיס המוחדר ישירות לגידול.

 

הנוזל מתפרק דרך פילטר מיוחד בלחץ גבוה לחלקיקים זעירים, בדומה למערכת הזרקת דלק ברכב, החלקיקים חודרים לתאים הגידוליים. כך, בנוסף לכימותרפיה, אותה נותנים במינונים מוגבלים בעקבות הופעת תופעות לוואי קשות, ניתן להוסיף לחולים כמות זעירה של כ-10% מכמות התרופה הכימותרפית, ולהשיג תוצאה זהה לכמות המלאה.

 

השידוך בין טכנולוגיית הרכב לרפואה, מאריך את אורך החיים של החולים עם גרורות בחלל הבטן ומשפר את איכות חייהם בצורה ניכרת.

 

פחות תופעות לוואי בעקבות הטיפול

השיטה כבר מיושמת בניתוחים באירופה, שם על פי הדיווחים, בעקבות טיפול אחד או שניים השתפר מצבם התפקודי של החולים, שסבלו פחות מתופעות לוואי ובגופם התכווצו הגידולים.

 

עד כה בוצעו מעל 5,000 ניתוחים במעל 100 מרכזים באירופה. כעת מספר מחקרים מתקדמים מתבצעים במקביל וחוקרים את השיטה בסוגי סרטן שונים. חלק מהמחקרים שכבר פורסמו הראו שיפור משמעותי בתוחלת חייהם של המטופלים, לעומת חולים שלא טופלו בשיטה.

 

הניתוח מתאים לחולים בסרטן של מערכת העיכול עם גרורות בחלל הבטן, לחולים עם גידולים ממאירים בקיבה, במעי הגס, בלבלב, בכבד ובתוספתן. השיטה מתאימה גם לטיפול בנשים עם סרטן השחלה שפיתחו גרורות בבטן.

 

 

"באמצעות הטיפול החדש ניתן להקל על סבלם של חולי הסרטן ואפילו להאריך את חייהם", אומר פרופ' אבירם ניסן, מנהל המחלקה לכירורגיה אונקולוגית בשיבא, "חולים עם גרורות בחלל הבטן שהיו מרותקים למיטה הצליחו לקום, ללכת ולאכול כרגיל. הטיפול השיג גם תוצאות חיוביות אצל חלק קטן מהחולים שבזכות הטיפול, הגידול ממנו הם סובלים התכווץ והפך להיות בר ניתוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterskock
כימותרפיה. לא רק בווריד
צילום: shutterskock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים