שתף קטע נבחר

היום ה-11 - ברקת שומר על המיקום הגבוה

גם ביום שהוגדר כאחד הקשים במירוץ השנה, הצליחו האחים ברקת לסיים מצוין ולשמור על המקום השמיני בדירוג הכללי. מסואוקה ניצח והמשיך להוביל לפני שינוזוקה וקליינדשמיט



היום ייצאו המתחרים מאטאר לכיוון העיר טיקג'יקגה. מה שמוגדר כאחד הימים הקשים ביותר במירוץ יחל בקטע קישור של 33 קילומטר ואחריו קטע דירוג ארוך של 467 קילומטר. מעבר לאורכו, צפויים למתחרים קשיי ניווט המלווים גם באזהרת המארגנים מפני האפשרות להיתקע ללא דלק. בסיום קטע הדירוג ימשיכו המתחרים לקטע קישור של שני קילומטרים המוביל לעיר טיקג'יקגה.

לאחר יום ארוך מאוד, עם יותר משש שעות נהיגת שטח עבור המהירים ביותר - ולפחות כפליים עבור האיטיים במיוחד - סיים מסואוקה היפני במקום הראשון, בזמן של שש שעות, 4 דק' ו-33 שניות. אחריו סיים שינוזוקה, עם זמן של שש שעות, 10 דק' ו-13 שניות, כשהוא מקדים את יוטה קליינשמידט בכמעט חמש דקות.
הצוות הישראלי של עידו כהן והלל סגל לא מופיע כמי שסיימו את המסלול בנתוני האתר הרשמי. ואולם משיחה שנערכה עם הזוג היום בבוקר (ד') עולה כי השניים אכן סיימו את הקטע, מאוחר בלילה, ואף הספיקו לישון כשעתיים. הזוג הישראלי סבל מתקלה טכנית במהלך המסלול ונאלץ לנסוע במהירות איטית ביותר מנקודת הביקורת השניה ועד לסיום. היום יזנקו כהן וסגל כמתוכנן ליום ה-12 אם כי עדיין לא ברור היכן הם מדורגים בקטע התחרותי אתמול ובדירוג הכללי.
הצוות הישראלי של האחים ברקת, סיים גם את היום ה-11 בתוצאה מצויינת כאשר הגיע לקו הסיום במקום העשירי לאחר 7:48:10 שעות של תנאים קשים. האחים ברקת היו איטיים היום 1:43:47 שעות ממסואוקה היפני שניצח. האתר הרשמי של התחרות יודע לדווח על עידו כהן והלל סגל לאחר נקודת הביקורת השנייה, על-פניה חלפו במקום ה-35 בינתיים, לאחר שש שעות, 17 דק' ו-52 שניות.
גם בדירוג הכללי שומרים האחים ברקת על המקום השמיני והמעולה בצמרת המתחרים, כאשר מאחוריהם כבר 30:11:06 שעות של מירוץ. לאחר הקטע המיוחד של היום, הם מפגרים ב- 5:39:48 שעות אחרי מסואוקה היפני. האחרון הגדיל היום את יתרונו בדירוג המצטבר על-פני הדולקים אחריו. עם זמן כולל עד עתה של 24 שעות, 31 דק' ו-18 שניות, הוא מקדים את שינוזוקה במקום השני ב-17 דק' ו-49 שניות. במקום השלישי לאחר הקטע המיוחד והקשה של היום מדורגת כמובן יוטה קליינשמידט, בפיגור שגדל ל-30 דק' ו-57 שניות ממסואוקה. גם פונטניי ישאר כנראה במקום הרביעי הכולל, עם זמן מצטבר של 25 שעות, 50 דק' ו-8 שניות, כשהוא מפגר אחרי המוביל במירוץ בשעה, 18 דק' ו-50 שניות.
אל המסלול הקשה של היום, הכולל קטעי ניווט רבים, יצאו האופנועים ראשונים כשקוקס, המנצח מאתמול, מוביל את החבורה. אך בנקודת הסיום היה המצב שונה, כאשר דה-גברדו קבע בינתיים את הזמן הטוב ביותר, עם 6 שעות, 33 דק' ו-17 שניות. אחריו סיים רומה, בפיגור של כמעט שתי דקות, כשהוא מקדים את מאוני, סיינקט וקוקס - כולם בפער של מספר דקות בלבד מהמנצח הזמני של היום. טיאנן, שהוביל את הדרך ב-330 הקילומטרים הראשונים, עצר בצד הדרך בשל תקלות טכניות. בדירוג הכולל ניתן לראות כי בין שלושת הרוכבים המובילים מפריד זמן של פחות משתי דקות. זאת, לאחר קרוב ל-27 שעות מצטברות של רכיבה במירוץ. מאוני מוביל, בפער של דקה ו-26 שניות לפני רומה, כאשר דה גברדו נמצא דקה כ-16 שניות נוספות מאחור. קוקס, עם פיגור של מעט יותר מ-13 דרות, נמצא כרגע במקום הרביעי.
אגב, כאשר פקחו דרור כהן ואלי ביטון את עיניהם ב-9:00, לאחר מה שהיה כנראה הלילה הראשון בו ישנו כהלכה זה יותר משבוע, אמר הנהג כי הוא מרגיש "מרוקן". לעומתו אמר אלי ביטון הנווט כי הוא מרגיש דווקא הקלה. שניהם דאגו לעשות "סבב פרידה" בין כל המשתתפים אותם למדו להכיר במהלך השבועיים האחרונים. מיד אחר-כך יצאו השניים לדרך הארוכה לדאקאר, מרחק של כ-1,500 ק"מ, כשהם מסוגלים כזכור לעשות שימוש רק בהילוך השלישי. במידה ולא יתקלו בבעיות מיוחדות, צפויים השניים להגיע לדאקאר תוך יומיים, ושם ימתינו לשאר המתחרים עד טקס הסיום.

מחר צפוי למתחרים יום ארוך למדי המוגדר על-ידי המארגנים כאחד הימים היפים ביותר בתחרות. ההתחלה מטיקג'יקגה לקטע קישור של 18 ק"מ ובהמשך קטע דירוג ארוך של 520 ק"מ ובו מסלולים זרועי אבנים, דרכים חוליות וקטעי ניווט ארוכים. קטע הדירוג מסתיים בעיר טיצ'יט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מסואוקה - ממשיך לתקוף
רומה - ממשיך לעקוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים