שתף קטע נבחר

ויטמינים בישראל: שליש צורכים, ויטמין סי הפופולרי ביותר

כך עולה ממחקר שנערך בשלוחת אוניברסיטת דרבי. התוספים הנרכשים ביותר: ויטמין C ומולטי ויטמין. נשים צורכות ויטמינים הרבה יותר מגברים, חילוניים יותר מדתיים ויהודים יותר מערבים

האם כבר נטלת את הוויטמינים שלך הבוקר? אם את אישה יהודייה חילונית מבוגרת ותושבת עיר גדולה – רבים הסיכויים שתעני בחיוב על השאלה ששאלנו. כך עולה מסקר שנערך בשלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל.

 

על פי המחקר, שבדק את הרגלי הצריכה והליכי קבלת החלטות הקנייה של תוספי מזון בקרב האוכלוסייה היהודית, בהשתתפות יצרניות ומשווקות תוספים וכן 300 צרכנים של תוספי מזון, עולה כי 37% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת נוהגת לצרוך תוספי מזון. 13.9% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת משתמשת במוצרי "צנטרום", ו-8% במוצרי "סולגאר".

 

נשים יותר מגברים, חילונים יותר מדתיים

 

על פי הממצאים, נשים צורכות יותר תוספי מזון מגברים, באורח משמעותי: 67% מהצרכנים הן נשים (ורק 33% גברים). התוספים הנרכשים ביותר, לפי הסקר, הם ויטמין סי (44.5%) ומולטי ויטמין (35.6%). מהסקר עולה עוד שחילונים צורכים תוספי מזון יותר מדתיים, תושבי הערים הגדולות צורכים יותר מתושבי הפריפריות, ערבים ישראלים הם צרכנים קטנים יחסית של תוספי מזון וככל שעולה הגיל ישנה עלייה מקבילה בצריכה – קרוב ל-28.5% מבני ה-65 ומעלה משתמשים באופן קבוע בתוספי מזון.

 

55% מהנשאלים נוטלים סוג אחד של ויטמין, 28.5% נוטלים שני סוגי ויטמינים. קהל היעד של צרכני תוספי המזון בישראל מורכב בחלקו הגדול מאנשים שבריאותם לקויה, אנשים במתח, כאלה המרגישים חולשה, דיכאון או עייפות, חולים כרוניים, חולים שסובלים מבעיות עיכול, מבוגרים וקשישים, תינוקות וילדים ונשים בהריון.

 

ויטמינים בישראל: 140 מיליון שקל לשנה

 

תוספי המזון לא נתפסים בעולם כמוצרים לצרכים ספציפיים לאוכלוסייה מוגדרת במצבים מיוחדים (כמו הריון, זקנה ומחלות שונות) – אלא כמוצר המאפיין אורח חיים מערבי השם דגש על בריאות.

שוק תוספי המזון בישראל מוערך כיום בכ-140 מיליון שקל לשנה, עם שיעורי צמיחה של כ-30%.

 

אחת מהמשווקות הגדולות בישראל, לפי בדיקת דרבי, היא "סופר-פארם", המפעילה קרוב ל-90 בתי מרקחת בישראל שברובם המכריע קיימות מחלקות טבע מתמחות. מנתוני המשווקים עולה, כי שוק מוצרי הטבע מתאפיין בצמיחה מואצת והמכירות בו נאמדות בכ-400 מיליון שקל לשנה. חלקם של תוספי המזון בו עומד על 35%.

 

חברות תוספי המזון הגדולות הנוספות הן "GNC" ו"סולגאר" הנותנות מענה לפלחי שוק נרחבים. חברת "פארמטון" פונה בעיקר לקהל המבוגר. בנוסף, פועלת בענף גם חברת "דרך חיים" (של שירותי בריאות כללית), המרכזת, להערכת החוקרים, כמעט שליש (30%) משוק תוספי המזון.

 

הסיבה לפריחה: המודעות עלתה

 

בסקר מתוארים השינויים בתפיסה שנעשו בקופות החולים שהקימו מרפאות המתמחות בטיפולים משלימים וכוללים, בין היתר, נטורופטיה, הומאופתיה וטיפול בצמחי מרפא. ברשתות הפארמים חל לפני כ-3 שנים שינוי בקונספט והוחלט להקצות שטח נפרד לכל מוצרי הבריאות.

 

בדרבי מציינים, כי בארץ יש למעלה מ-180 בתי טבע. בישראל קיימת עיתונות מקצועית המטפלת גם בתוספי המזון, ובנוסף יש מספר תוכניות טלוויזיה העוסקות בבריאות וברפואה משלימה. כל אלה יחדיו מגדילים את המודעות לצריכת תוספי המזון בישראל, ותורמים, כצפוי, לגידול משמעותי בהיקף המכירות והצריכה של הישראלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ויטמין סי. הפופולרי ביותר בישראל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים