שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פורד יוצאת לראלי בכוחות מחודשים

    חטיבת הרכב האירופית של פורד הציגה את מכונית הראלי החדשה, שמבוססת על הפוקוס. בואו לראות במה היא שונה מהמכונית של השכן

    זוהי פורד פוקוס WRC RS החדשה, מהמתמודדות החשובות ביותר שיתחרו באליפות הראלי העולמית בשנים הקרובות. בפורד התחייבו לפני שנה להמשיך ולהתחרות במשך ארבע שנים לפחות, והפוקוס הזו תהיה מי שתצטרך לשאת על כתפיה את הקבוצה לניצחון.


     

    הפוקוס ראלי החדשה נחשפה בתערוכת בולוניה, לאחר 11 חודשים של תכנון ופיתוח. כך שבתום מאמץ הכנה רב, מקווים בפורד שעם מירוץ הפתיחה במונטה קרלו בינואר, תהיה המכונית תחרותית אל מול סבסטיאן לואב בסיטרואן קסארה הפרטית, כמו גם מול קבוצות סובארו ומיצובישי. לצורך כך, החתימה פורד את כוכב קבוצת פיז'ו (שלא תשתתף בשנה הבאה ועוברת ללה-מאן), מרקוס גרונהולם. אלוף העולם לשעבר ינסה לחזור על השגיו בעזרת הפוקוס, ויסייע לו בכך הנווט טימו ראוטיאנן. בפוקוס השנייה ינהג מיקו הירוונן, יחד עם הנווט יארנו לטינן.

     

    והמכונית?

     

    המכונית החדשה נאלצת להתמודד עם שורת תקנות חדשות, שנועדו לצמצם את עלויות הפיתוח. כתוצאה מכך גם נאסר על שימוש נרחב בחומרים יקרים דוגמת טיטניום, זאת במאמץ להוזיל את ההשתתפות בספורט ולהעלות בכך את מספר המשתתפים.


     

    אבל למרות הוזלת המכוניות, ה-WRC צפוי להמשיך ולהיות ההצגה הכי טובה בעיר (ובכפר). וזאת אפשר ללמוד מנתוני הפוקוס החדשה. עם מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס, תהיה ה-WRC RS מכונית זריזה מאד. וכוח הוא לא ההבדל היחיד בינה לבין הפוקוס-1.6-ליסינג של השכן. ה-RS מצוידת גם בגלגלים ובלמים גדולים במיוחד (בהתאם לאופי המסלול), היגוי סופר-מהיר והנעה לכל ארבעת הגלגלים.

     

    בפיתוח המכונית החדשה השתתפה, מלבד סדנת הביצועים הביתית של פורד, "Team RS", גם חברת M-Sport הבריטית, שאחראית להרצת הקבוצה באליפות הראלי. שיהיה בהצלחה.


    פוקוס 1.6 נגד פוקוס WRC

    פוקוס 1.6 נגד פוקוס WRC
    הדגם פוקוס 1.6 פוקוס WRC
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שס' 4 צילינדרים, 16 שס', מגדש טורבו "גארט"
    נפח 1.6 ליטר 2.0 ליטר
    הספק מרבי 100 כ"ס ב-5,500 סל"ד 300 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד 56 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    תיבת הילוכים אוטומטית, 4 הילוכים חצי אוט', 5 הילוכים
    משקל עצמי 1,300 ק"ג 1,250 ק"ג
    מהירות מרבית 172 קמ"ש 230 קמ"ש (הערכה)
    100-0 קמ"ש 13.6 שניות 4 שניות (הערכה)
    הנעה קדמית כפולה
    חישוקים "15 או "16

    כביש: "18

    עפר: "15

    אורך 434 ס"מ 436 ס"מ
    רוחב 184 ס"מ 180 ס"מ
    בסיס גלגלים 264 ס"מ 264 ס"מ

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    בניסוי מתקדם
    בהשקה הרשמית בבולוניה
    פוקוס רגילה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים