שתף קטע נבחר

מיצובישי לוקחת את העיר בקלות

תחת הכותרת "קפסולה עירונית", מציגה מיצובישי חשמלית קטנה עם תכנון חדשני והבטחה לעתיד נקי מזיהום אוויר. עד כמה זה ריאלי?

חלום המכוניות החשמליות, שאינן מזהמות את האוויר ומורידות את התלות בנפט הערבי, התגשם בעבר וסבל מסינדרום "כגודל הציפיות, גודל האכזבה". המכוניות החשמליות היו כבדות, איטיות, לא שימושיות ויקרות. הקונים לא התלהבו, יצרני הרכב מיהרו להבין את המסר והפסיקו את השיווק.


חשמלית ושמה איזי 

 

אבל במיצובישי מאמינים שלטכנולוגיה הזו יש עתיד, ומפתחים מערכת חשמלית ייחודית שעשויה לפתור את הבעיות של המכונית החשמלית. במקום מנוע אחד מלפנים יש ארבעה - אחד בתוך כל גלגל - ובמקום מצברי ענק בתא המטען יש מצברים קומפקטיים מתחת לרצפה. התוצאה: תא נוסעים ענקי והנעה כפולה, קדמית או אחורית לפי בחירה.

 

לוקחים בקלות

 

כל העקרונות הללו באים לידי ביטוי במכונית התצוגה האחרונה של מיצובישי, "EZ MIEV", שתוצג בז'נבה. זוהי מכונית עירונית קטנה במבנה חדשני, שלמרות ממדים צנועים מבטיחה מרווח גדול לנוסעים. כך עומד האורך הכללי על 370 ס"מ (33 פחות מפיז'ו 206), אבל בסיס הגלגלים משתרך ללא פחות מ-275 ס"מ, שמונה יותר מבסיס הגלגלים של הונדה אקורד ומאזדה 6.

 

תודות לכך מתאפשרת יכולת תימרון מצוינת בעיר, עם אפשרות להידחק לחניות שמכונית שגרתית עם בסיס גלגלים דומה יכולה רק לחלום עליו. האיזי תוכל להציע גם רמת ביצועים טובים תודות לשילוב בין משקל סביר (1,200 ק"ג) להספק שעומד על 110 כ"ס (כ-27 כ"ס לכל מנוע חשמלי). במיצובישי מדברים על מהירות מרבית של 150 קמ"ש והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות. טווח הנסיעה של האיזי, 120 ק"מ, יספיק לנסיעות רבות בהתאם לייעודה העירוני.


תא נוסעים מודולרי עם הבטחה למרווח נדיב

 

במיצובישי מתאים את האיזי כ"קפסולה עירונית", וזאת לא בכדי. ממדים חיצוניים לא שגרתיים מעניקים לה בדיוק את הרושם המתואר, עם רוחב (180 ס"מ) וגובה (175 ס"מ) כמעט זהים. גם מבט לתא הנוסעים מגלה צורת קפסולה, 

במיוחד כאשר המושבים האחוריים מקופלים והאיזי הופכת למובילת מטען שימושית. במיצובישי מדברים על שלושה מצבים עיקריים לתא הנוסעים, שמאפשרים שינוי במיקום המושבים, קיפולם לרצפה והובלת מטען. למכונית התצוגה גם דלת אחורית הנפתחת הפוך, לגישה קלה לאחור (אין צורך בקורה מרכזית).

 

עוד פרטים מעניינים? במיצובישי מספרים שארבעת מנועי האיזי, שממוקמים אחד בתוך כל חישוק "20, מייצרים יחד מומנט של 163 קג"מ. כדי לחסוך עוד מקום בתא הנוסעים, אין קשר מכני בין ההגה ודוושת הבלם להיגוי ולבלמים, ובמקום יש מערכת על-חוט. זו האחרונה אינה מאושרת לשימוש במכוניות סדרתיות בהתאם לדרישות תקני הבטיחות באירופה וארצות הברית.

 

מכאן אנחנו מגיעים גם לסיכויי הייצור של האיזי. אלה בהחלט אינם גדולים, אם כי ניתן לצפות שהבשלת טכנולוגיית MIEV (מנוע בתוך גלגל) תביא למכוניות כלאיים (בנזין וחשמל) או חשמליות טהורות בעתיד, על בסיס דגמים קיימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איזי של מיצובישי. קפסולה עירונית?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים