שתף קטע נבחר
 
צילום: איי אף פי

פורמולה 1: עונה חדשה

היום בצהריים תצא לדרכה סדרת מירוצי המכוניות החשובה ביותר בעולם, הפורמולה 1. על התואר יאבקו גם השנה רנו ומקלארן, כאשר פרארי והונדה מבטיחות לתת פייט של ממש. יוצאים לדרך

פורמולה 1, סדרת המירוצים החשובה והיוקרתית בעולם, תפתח היום את עונת 2006, עונה שנראית לפחות כרגע כמבטיחה שפע של עניין. וההצגה הזו - במיטב מסורת הגרנד-פרי - מלאה בכל מרכיבי הדרמה הנחוצים - צעדים שנויים במחלוקות, יריבויות נצחיות, גיבורי עבר ואלופי עתיד. שימו לב, אפילו מיקום המירוץ הראשון, בבחריין, מבטל מסורת של עשור לפתוח את העונה באוסטרליה.


מיכאל שומאכר, פרננדו אלונסו וקימי רייקונן, רגע לפני שהחיוכים מסתיימים והעונה מתחילה (צילום: איי פי)

 

הדרמה זו מתחילה בתקנות חדשות שהביאו מנועים חדשים וקטנים יותר בנפח 2.4 ליטר, החזירו את החלפות הצמיגים לרחבת הטיפולים והביאו שיטה חדשה למקצי דירוג. כזו, שלפחות בבחריין נראתה דרמטית ושבסופה ניצב מיכאל שומאכר והפרארי האדומה שלו בפעם ה-65 במקום הראשון. בכך השווה הרב-אלוף של הפומולה 1 את שיאו של איירטון סנה המנוח. זה אומר כמובן שמעתה כל הישג של שומאכר יהיה בבחינת שבירת שיא, ממש היסטוריה על גלגלים.

 

מי נגד מי

 

אבל התמונה כולה כרגיל הרבה יותר מורכבת. זה מתחיל בכך שאלוף העולם היוצא ואחד המועמדים לתואר ב-2006, פרננדו אלונסו, יעזוב בסוף השנה את

הקבוצה שהביאה לו את התואר ב-2005. הוא יחליף את רנו במקלארן, למעשה היריבה העיקשת שלה מ-2005 ואחת שאמורה לעשות לה צרות גם השנה. איך זה ישפיע על נהיגתו? לפחות כלפי חוץ טוענים ברנו שהם לא מודאגים. וכמובן שמה שזה אומר באופן ודאי הוא שאחד משני נהגי מקלארן הנוכחיים - חואן פבלו מונטויה או קימי רייקונן, הפיבוריט חסר המזל של 2005 - יאלץ לוותר על מקומו ב-2007. ואם זה נשמע לכם כמו תחילת מאבק על מקום בקבוצה, אתם לא טועים.

 

הסאגה ממשיכה לכך שבמבחנים שלפני תחילת העונה, נראתה מקלארן סובלת מאותו מחסור באמינות של מנועי מרצדס שהכריעה אותה בשנה שעברה. ואם זה לא מספיק, הרי שהדובדבן בעוגה הזו היא כמובן העובדה שאדריאן ניואי, מי שנחשב למתכנן המכוניות הטוב ביותר בזירה, נחטף ממקלארן על ידי קבוצת רד בול המתקדמת. מעניין מה חושב אלונסו על כך.

 

החלפת משמרות

 

מהעבר השני תיאלץ וויליאמס, קבוצת הפאר הבריטית ששלטה בזירה בשנות התשעים, להסתדר בלי ב.מ.וו שנטשה אותה. לגרמנים נמאס מהישגי וויליאמס והם החליטו להקים קבוצה משלהם. לצורך כך הם השתלטו על סאובר. אבל סאובר אינה השם היחיד שיעלם השנה מהטבלאות. כי הונדה החליטה לסלק את ב.א.ר מהשותפות ולקחת אחריות מלאה על הקבוצה עימה התחרתה בשנים האחרונות. ולפחות במבחנים שלפני תחילת העונה התוצאה חיובית והונדה כבר זכתה בתואר המאד לא מחייב "אלופת החורף ". עוד שם שנעלם השנה ממפת המירוצים הוא כמובן מינרדי, קבוצת התחתית הוותיקה שנרכשה על ידי רד בול והפכה לקבוצת "טורו רוסו".

 

זו הקבוצה היחידה שתישאר עם מנועי V10 וותיקים והיא כבר גרמה תהיות לגבי חוקיות החלטתה להשתמש במכוניות שמבוססות על הרד-בול משנה שעברה (קבוצות פורמולה 1 אמורות לייצר מכוניות בעצמן). ויש עוד שמות חדשים. מידלנד שהשתלטה אשתקד על ג'ורדן וכעת מחליפה את שמה וקבוצת סופר-אגורי היפנית החדשה לגמרי בפורמולה. היא משתמת אמנם במנועי הונדה אך גם במכוניות של ארווס מלפני ארבע שנים. אל תצפו לראות אותם בחזית.

 

ובמרכז

 

ותהיה כמובן פרארי שיחד עם מיכאל שואמכר תרכז את מירב תשומת הלב. את עונת 2005 ירצו בוודאי שומאכר והאדומים לשכוח, וההשקעה שלהם במכונית חדשה הייתה גדולה. לפני פתיחת העונה היוותה פרארי חידה, כאשר מיעטה להשתתף במבחנים על מסלולים מוכרים. ואולם מקצה הדירוג למירוץ בבחריין נותן סימנים טובים. שתי המכוניות האדומות קבעו את הזמנים הטובים ביותר בהקפות הדירוג ויזנקו מהמקומות הראשונים.

 

כדאי לזכור בהקשר הזה שבשלוש השנים האחרונות זכתה הקבוצה שהייתה מהירה בהקפות הדירוג במירוץ הראשון גם באליפות. אבל אז זה היה באוסטרליה. אגב המקום השלישי שהשיג בהקפות הדירוג ג'נסון בטון בהונדה והרביעי של אלונסו ברנו הוכיח שגם שתי הקבוצות האלה חזק בתמונה. לעומת זאת כהמשך ישיר ל-2005 סבל קימי רייקונן מבעיות והוא יזנק מהמקום האחרון, אחרי שהמנוע כשל וגרם לתאונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלוף 2005, פרננדו אלונסו
צילום: רויטרס
רייקונן. שוב בלי מזל?
צילום: איי פי
ג'נסן באטון. אולי הוא?
צילום: אי פי איי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים