שתף קטע נבחר

היפ - אין סיבה להייפ, בינתיים

אפשר להבין את סלקום – אחרי הכל, זו חברת סלולר ולא אינטרנט, ואתר קהילתי מוצלח מדי עלול לפגום, לכאורה, במטרה העיקרית – למשוך גולשים להשתמש בסלולר כמה שיותר

ב"סלקום" מהמרים נכון על מגמת התכנים שיוצרים המשתמשים. זה זול וההצלחה מוכחת. בחברה בונים על הצלחת אתרי תוכן קהילתי כמו Myspace, YouTube ואחרים, ומקווים כי מגמת ה-Web 2.0 תכבוש גם את הסלולר. הטלפון הסלולרי משמש בן לוויה קבוע של צעירים רבים וטבעי שיהפוך לכלי לשיתוף תמונות וקטעי וידאו.

 

האינטרנט הסלולרי בפיגור

 

הבעיה היחידה היא שהאתרים אלה הצליחו באינטרנט "הרגיל" ולא בסלולר לא

במקרה. ממשקי האינטרנט הסלולרי מצויים בדרגת התפתחות הרחוקה שנות אור מזו של אתרי האינטרנט במחשב.

 

מבחינה מספרית, על אף היתרון הגדול של מכשירי הסלולר (1.5 מיליארד משתמשים בסלולר ברחבי העולם, כמיליארד משתמשים באינטרנט), מיעוט מבין משתמשי הרשת גולשים דרך הסלולר. כמו כן, משתמשי הטלפונים מדור שלישי מהווים מיעוט מבין משתמשי הסלולר, בשלב זה.

 

לעת עתה, הפעילות הקהילתית הכי מצליחה בסלולר היא SMS, כאשר הודעות המולטימדיה (MMS) מצויות רחוק מאחוריה (אך במגמת גידול).

 

אפשר להניח כי עם הזמן, ככל שהמכשירים ישתכללו ומחירי החבילות יוזלו, יותר ויותר צעירים ישתמשו בסלולר שלהם גם לצורך שיתוף מולטימדיה, אך לא בטוח שזה יקרה בקצב שסלקום מצפה לו. העברת קובצי MP3 מטלפון לטלפון ומטלפון למחשב אינה ידידותית, בין השאר בגלל חסימות של החברות עצמן, מחשש להפרת זכויות יוצרים.

 

תכנים לא מקוריים בסלולר

 

לעת עתה, האינטרנט הסלולרי מספק ערוץ גישה נוסף לתכנים שמתפרסמים באינטרנט "הרגיל" ולא מייצר לנו תכנים מקוריים רבים. כל עוד מדובר בתכנים לא מקוריים בסלולר אלא בפעילות סלולרית המשלימה לפעילות באינטרנט, המפתח להצלחה בסלולר הוא אתר אינטרנט מוצלח.

 

מגבלות האתר

 

בהקשר זה, אתר האינטרנט של heep.co.il רחוק מלהיות מוצלח. אי אפשר לשלוח תמונות וקטעי וידאו למשתמשים אחרים, אי אפשר לשלוח ולפרסם אותם בבלוג או באתר אחר, ואי אפשר להירשם אוטומטית לקבלת קטעים נוספים של משתמש מסוים.

 

כמו כן, המגבלה להעלאת קובץ וידאו לאתר היא של חמישה מגה בייט – גודל סביר בהחלט

 לקבצים באורך שלושים שניות בסלולר, פחות סביר למחשב, שיכול "לסבול" גם קבצים בנפח 10 מגה בייט ובאורך שתי דקות ויותר.

 

סלקום - חברת סלולר ולא אינטרנט

 

אפשר להבין את סלקום – אחרי הכל, זו חברת סלולר ולא אינטרנט, ואתר קהילתי מוצלח מדי עלול לפגום, לכאורה, במטרה העיקרית – למשוך גולשים להשתמש בסלולר כמה שיותר – מקור ההכנסה העיקרי של החברה.

 

בהקשר זה, קשה להבין למה בחברה לא חשבו לתגבר את התכנים המקוריים שיוצרים הגולשים בתכנים מושקעים המוגנים בזכויות יוצרים (באופן חוקי, כמובן).

 

תכנים חלשים מדי

 

לא בטוח שהגיוס של 150 "מובילי טרנדים" יספיק לסלקום. בשלב זה, למשל, "מככב" בעמוד הראשי של האתר סרטון לא ברור שנראה כמו מישהי שמנסה להדביק על זרועה מדבקה של קעקוע. חלש למדי. תכנים רבים נוספים לא מצדיקים צפייה.

 

אתרים כמו Youtube הצליחו לא מעט בזכות תכנים של תאגידי בידור, שהועלו על ידי גולשים, לעתים קרובות ללא רשות. אין סיבה לא לשחזר את ההצלחה, בדרך חוקית.

 

סלקום נהנית מגישה נוחה יחסית לתכני כוכב נולד, למשל, ובוודאי יכולה לרתום בעלי תכנים נוספים לתרום תכנים נוספים, כדרך לקידומם (למשל, קליפים נבחרים מערוץ המוזיקה, קטע וידאו קצר – פרומו – לטלנובלה שתשודר הערב ועוד).

 

למה לא בפיירפוקס?

 

והערה חשובה לסיום: אם אנשי סלקום היו מודעים באמת לשורשים של ה-Web 2.0 וגורמיה, הם לא היו מעלים לרשת אתר שאינו תומך כראוי בדפדפן פיירפוקס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים