שתף קטע נבחר
 

חוק הספורט המוטורי והבטלנים במשרדי הממשלה

"נציגי הממשלה הגיעו בשבוע שעבר לוועדת החינוך של הכנסת, וכגנבים בלילה בנוכחות שלושה ח"כים, הצליחו להשיג ארכה של חצי שנה ליישום התקנות". ח"כ לשעבר אהוד רצאבי, יוזם חוק הספורט המוטרי, כועס על משרדי הממשלה ועל השר אופיר פינס, שגוררים את הרגליים. פינס: אני דווקא בעד

לא פחות משערורייה. כך הייתי מגדיר את התנהלות משרדי הממשלה בנושא חוק הנהיגה הספורטיבית. כמי שיזם את החוק והצליח להעביר אותו בקריאה שלישית לאחר שלוש שנים של קרבות, בשלהי כהונתה של הכנסת ה-16, אני רותח מזעם על ההתנהלות משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לכל אורך הדיונים בחוק - ובעיקר כעת, כאשר הגיע הזמן ליישמו.

 

 

העובדה שחלפה חצי שנה ודבר לא נעשה כדי להפעיל את התקנות לחוק במועד שקבעה הכנסת עצמה, ספטמבר 2006, מעידה על היחס המזלזל של רשויות המדינה כלפי ציבור עצום החובב ענף ספורט נפלא ומרתק זה, ועל חוסר ההבנה עד כמה חוק זה יכול לעזור גם למלחמה בתאונות דרכים.


הכנסת משתהה - וחובבי הספורט המוטורי נאלצים להמשיך לפעול בתחום האפור (צילום ארכיון: רועי צוקרמן) 

 

האמת, זו הייתה כרוניקה ידועה מראש. כבר במרץ השנה התרעתי על כך שמאומה לא נעשה בנדון. היה לי ברור כי מרגע שהכנסת יצאה לפגרת בחירות, משרדי הממשלה "ישכחו" מהעניין ולא ינקפו אצבע לקדם את יישום החוק. כאילו שיש קשר בין בחירות לעבודה המקצועית של פקידים במחלקה המשפטית.

 

לצערי, העובדה שלא נבחרתי לכנסת ה-17 הותירה את החוק יתום. אין בכנסת הנוכחית ח"כ "משוגע לדבר" כפי שעבדכם הנאמן היה במשך שלוש שנים. גם השר הממונה אופיר פינס, שלמיטב ידיעתי קיבל סקירה מקיפה על החוק ומטרותיו, לא דאג שפקידיו יבצעו את הוראת הכנסת. מצד שני, אין על מה להתפלא. מלכתחילה לא היה השר פינס מחסידיו של החוק. בטעות הצליח לכרוך את הנהיגה הספורטיבית עם הימורים. ספורט מוטורי זה לא מירוצי סוסים.

 

במצב כזה, לא פלא שנציגי הממשלה הגיעו בשבוע שעבר לוועדת החינוך של הכנסת, וכגנבים בלילה בנוכחות שלושה ח"כים, הצליחו להשיג ארכה של חצי שנה ליישום התקנות. מדובר, אין לשכוח, בזמן שיא של 15 חודשים כדי להתקין תקנות. תחושתי היא שגם במאי 2007 לא נוכל לברך על המוגמר. המדינה תהיה עסוקה בהתכנסות ולאיש לא יהיה אכפת.

 

כדי שהחוק לא יוכנס למקפיא פעם נוספת, חייבים חובבי הספורט המוטורי להשמיע את קולם, ובתקיפות הפעם. צאו להפגנות, הפציצו את לשכות השרים במכתבים ומיילים. הפעילו כל לחץ מכובד, אבל היו חסרי פשרות. מאבקים ציבוריים צודקים, סופם להצליח.

 

במקביל צריך לגייס כמה חברי כנסת, רצוי מסיעות שונות, שיהיו מוכנים להקדיש לנושא ממרצם וזמנם, כפי שאני עשיתי באהבה ובהנאה. אני מאמין שבעבודה נכונה אפשר יהיה להביא את הפרשה לסיום טוב ולהציב את ישראל על מפת הספורט המוטורי העולמי.

 

ולסיום, בקשה ממשטרת ישראל. אל תחזירו אותנו לימים קדומים וחשוכים. יש להכביד היד על פורעי חוק המסכנים את שלום הציבור, אך אל תפעלו נגד קיומן של תחרויות הנעשות בהתאם לכללים בינלאומיים ובצורה מוסדרת. אפילו אם משרדי הממשלה גוררים את הרגליים.

 

הכותב היה חבר הכנסת ה-16 מטעם שינוי

 

 

תגובת שר המדע, הטכנולוגיה התרבות והספורט, אופיר פינס

 

מהמשרד נמסר כי מאז אושר החוק, לא נעשה דבר ממשי לקדם אותו מצד המעורבים בדבר - בראשם משרד האוצר, שצריך להעביר תקציב לנושא. מהרגע שנכנס לתפקיד, השר פינס יזם דיונים עם הגורמים הרלוונטיים (משרדי התחבורה, האוצר, וביטחון פנים), כדי לקדם את הנושא. הכנת החוק דורשת עבודת מטה מאומצת שלוקחת זמן, ולכן הדחייה.

 

השר פינס אמר ל-ynet כי בניגוד למה שרצאבי חושב, הוא סבור שמדובר בחוק טוב שיכשיר את נושא הספורט המוטורי בישראל, והוא בעד קידומו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
ח"כ לשעבר אהוד רצאבי
צילום: אלי אלגרט
צילום: אלי אלגרט
השר הממונה על הספורט, אופיר פינס
צילום: אלי אלגרט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים