שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    2006 בסלולר: ניידים שבירים ונזקי הקרינה
    האם מוטורולה עמדה מאחורי סרטון שהופץ ב-YouTube, אשר המחיש כמה קל לשבור את טלפון ה-X820 של סמסונג? גם אלה קרו השנה: נוקיה המשיכה להוביל בחו"ל, יורוקום בישראל, מחקר מקיף קבע כי הקרינה הסלולרית לא גורמת לנזקים

    הווידאו הוויראלי של מוטורולה

    אחד מהאירועים היותר בולטים השנה התרחש בספטמבר, אז הועלה סרטון לאתר "YouTube" בו הוכח לכאורה כי ה-820 של סמסונג כל כך דק עד כי ניתן לשבור אותו בקלות.הסרטון בן ה-15 שניות מציג אישה, עובדת מוטורולה, ככל הנראה, שוברת לשני חלקים את הטלפון הדקיק שעוביו נאמד ב-6.9 מילימטרים ונחשב למכשיר הדק ביותר בעולם.

     

    מי היה מאמין כי מאחורי קטע הווידאו בן ה-15 שניות עמדה דווקא חברת מוטורולה. הגילוי חולל עימות חוצה יבשות בין שתי החברות. ב-Youtube.com אישרו כי מוטורולה אחראית על הסרטון, על אף שלא רצתה שהדבר יפורסם בפומבי.  

     

    בסמסונג זעמו והכריזו כי הסרטון הופץ כדי לפגוע במוניטין החברה. דובר החברה הודיעה כי הנושא

     ייבדק לעומק ולא שלל אפשרות של נקיטת צעדים משפטיים נגד מוטורולה.

     

    שבוע לאחר פרסום הסרטון כל מי שנכנס לקישור נתקל בהודעה הבאה: "הקליפ הוסר לבקשת בעלת הזכויות, מוטורולה, זאת, עקב תוכן שנוצל ללא אישור".

     

    ממוטורולה לא התקבלה תגובה רשמית לנוכח המבוכה הגדולה אך גורם בכיר בסניף החברה בקוריאה צוטט על ידי סוכנות הידיעות "Yonhap news" במילים "לא ייתכן ולא יעלה על הדעת שחברה בין לאומית כמו מוטורולה תהיה מעורבת בצעד לא מוסרי שכזה".

     

    את השאלה בדבר מעורבותה של מוטורולה בסרטון או לא, תוכלו לשפוט בעצמכם. מה שנותר מהסיפור הזה שעורר היסטריה של ממש השנה הוא כתם ומבוכה לשתי יצרניות הסלולר הגדולות בעולם.

     

    עוד ב"פוקט": 10 היישומים הסלולריים שעשו את השנה

     

    נוקיה מובילה בחו"ל, יורוקום בישראל

    בעוד מיטב יצרניות הסלולר ניסו להגדיל את נתח השוק שלהן, היחידה שהצליחה היא נוקיה. הנה תמצית ההכנסות של החברות הגדולות.

     

    נוקיה, יצרנית הסלולר הפינית הגדולה בעולם, שומרת על מובילות עם נתח השוק העולמי שהסתכם ב-35.1 אחוז. צמיחה של 2.6 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, נוקיה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בכל האזורים מלבד צפון אמריקה. אך עם זאת, הצליחה השנה נוקיה להגיע שוב למקום הראשון בנתח השוק במרכז אמריקה, זאת לאחר שהפסידה אותו למוטורולה לפני שנה.  

     

    ובארץ, יורוקום - יבואנית נוקיה בישראל גם כן שומרת על מובילותה. זאת לאחר שהשיקה לראשונה בארץ את מכשיר הדגל של סדרת המולטימדייה (N-Series) של נוקיה, ה-נוקיה N73 אשר זכה להצלחה מסחררת. הצרכן הישראלי אוהב טכנולוגייה מתקדמת מסתבר - אחרת אין איך להסביר את ההצלחה של המכשיר בארץ שלמעלה מ-30 אלף יחידות ממנו כבר נמכרו עד כה, זאת למרות מחירו הגבוה. 

     

    שלל מכשירי מולטימדיה נוספים מבית נוקיה הגיעו לשוק השנה, וכל אלה הגדילו את נתח השוק של החברה בישראל באופן משמעותי. בתחום מכשירי ה-Low End הצליח הנוקיה 6070 לזכות באהבת הקהל הישראלי אצל המפעילות, המכשיר שילב תכונות סטנדרטיות עם עיצוב עיסקי ויוקרתי והצליח מעבר למצופה בארץ.

     

    יורוקום סוגרת את שנת 2006 במיקום הראשון בנתח השוק בארץ, עם נתח שוק העומד על 42 אחוזים

     מכלל שוק הסלולר בישראל.  

     

    מוטורולה במקום השני

    בזמן שמוטורולה הגדילה את נתח השוק העולמי שלה ברבעון השלישי, המקום הראשון בנתח השוק במרכז אמריקה "נכבש" על ידי נוקיה בחזרה, כמו גם המקום השני בשוק המזרח תיכוני והמזרח אירופי.

     

    ה-Krzr K1 של מוטורולה נאבק קשות כדי לזכות במעמד לו זכה קודמו, ה-Razr. מכשיר ה-Motofone הדק, המיועד לשוק מוגבל התקציב, ככל הנראה לא יזכה לראות את המדפים לפני 2007. מסתבר כי חג המולד לא יהיה קל למוטורולה, בתחום המכירות לפחות.  

     

    עם זאת, ההתקדמות הגדולה בעולם מעידה על המהפך המשמעותי שהביא אד זנדר, מנכ"ל מוטורולה העולמית, שנכנס לתפקידו לפני כשלוש שנים. זנדר שינה את תפישת העולם של מוטורולה. מכשירי החברה היום מיועדים "להרשים ולהלהיב את הצרכן". ואמנם, הטלפונים פונקציונליים ואטרקטיביים הרבה יותר ממה שהכרנו בעבר.

     

    ובארץ המצב מבחינת מוטורולה הרבה יותר טוב מבעולם, מוטורולה ישראל הציגה התקדמות מרשימה וראויה לציון בישראל בזכות סדרת ה-Razr שעשרות אלפי יחידות מדגמיה כבר נמכרו אצל כל שלוש המפעילות הסלולריות המקומיות.

     

    נתח השוק של "מוטורולה טלפונים סלולריים", משווקת מכשירי החברה בישראל, מתקרב ל-30 אחוזים עם מכירות המסתכמות בלמעלה מ-600 אלף מכשירים השנה. השנה מוטורולה הצליחה לעקוף את "סאני" (יבואנית סמסונג) בנתח השוק וממצבת את עצמה במיקום השני בנתח שוק הסלולר בישראל.  

     

    סמסונג במקום השלישי

    אחרי רבעון לא יציב במיוחד בחציו הראשון של השנה, סמסונג העולמית רשמה רבעונים בריאים במיוחד עם מכירות שהסתכמו ביותר מ-30 מיליון יחידות ברבעון האחרון .

     

    תודות למכירותיהם של דגמים כמו ה-D900 וה-E900, סמסונג הצליחה להגיע בשנית למקום השני בנתח השוק באזורי מזרח ומערב אירופה. "סמסונג זכתה בצרכניה בחזרה תודות למציאת עיצוב אישי יותר יחד עם פיצ'רים מתקדמים ואימוץ טרנד המכשירים הדקים בשוק" כך אמרה קרולינה מילנסי, מנהלת חטיבת הניידים בחברת המחקר Gartner.

      

    בארץ מצבה של סמסונג פחות טוב מסתבר. זה מס' שנים שסאני תקשורת, יבואנית סמסונג בישראל שומרת על מקומה השני במונחי נתח השוק בישראל, אותו ככל הנראה הפסידה השנה למוטורולה.

     

    למרות הכל, השיקה סמסונג את המכשיר הדק ביותר בעולם כאן בארץ, המכשיר מדגם X-820 הוא המכשיר הדק בעולם ובעל עובי של 6.9 מילימטרים בלבד. המכשיר הצליח להפתיע במחירו היקר (בתור מכשיר דור 2.5) ברשת orange, אך למרות זאת, זכה להצלחה בקרב הקהל בישראל. 

     

    בעקבות ההשקה, הוחלט בחברה לצרף ל-X-820 שבעה מכשירים נוספים מסדרת Ultra Slim בארץ, סדרת המכשירים הדקיקים של החברה. ישראל היא אחת מבין המדינות היחידות שזוכות להשקה של מספר דגמים מסדרת הדגל של החברה.

     

    בתחום המכשירים התקציביים, דגם שהצליח ללא עוררין הוא הסמסונג X200, מכשיר LowEnd קטן ובעל מבנה "פולדר", המכשיר זכה להצלחה של ממש אצל המפעילות בארץ בין השאר בעקבות עיצובו ותכונותיו לצד מחירו האטרקטיבי. סמסונג מסכמת את השנה בארץ פחות טוב משנה שעברה, למרות ציפיותה ל-30 אחוזים השנה, זאת הצליחה להשיג כ 25-24 אחוזים בלבד ומיצוב כשלישית בנתח השוק בישראל.

      

    לסוני אריקסון העולמית היה רבעון יוצא דופן עם מכירות של 19.4 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2006, וכך, כמדי שנה, מגדילה השנה את נתח השוק שלה באחוז נוסף. הצלחת החברה באה בעיקר כתוצאה מבניית פורטפוליו רחב יותר של דגמים מוצלחים מאשר הצלחה של דגמים בודדים בעבר.

     

    עוד גורם להצלחה נובע מהתמקדות החברה בתכנון נכון יותר אשר ימנע בעיות הספקה שהגבילו את יכולותיה של החברה בעבר. סוני אריקסון מתמקדת גם היא בטרנד המכשירים הדקיקים וצפויה להכריז בשנה הקרובה את דגם ה-Ai שלה אשר יכלול מצלמה מתקדמת בשילוב עם תכונות מוזיקה לצד בסיס גוף דקיק במיוחד.

     

    בארץ מצבה של סוני אריקסון די יציב אך לא מדהים. יבואנית סוני אריקסון, ברס אלקטרה תקשורת, השיקה מספר די מצומצם של מכשירים בארץ אצל שתי מפעילות הסלולר סלקום ו-orange. למרות עובדה זו, מכשיריה זכו להצלחה לא קטנה בארץ, זאת בציון מיוחד ל-W800 מסדרת המוזיקה "Walkman" שנמכר ביותר מ-30 אלף יחידות בארץ עד כה.

     

    בין המכשירים הבולטים שהציגה השנה בארץ הם ה-K800, מכשיר מצלמה מסדרת ה"CyberShot" שלה, ה-K610I מכשיר דור שלישי קטן ומתוחכם שהצליח לחבר בין גוף קטן וקל משקל לטכנולוגיית הדור השלישי. סדרת ה-W של סוני אריקסון בארץ התרחבה עם השקת ה-W850 וצפויה להתרחב עוד עם השקתו של ה-W950 ברשת פרטנר. סוני אריקסון שנתח השוק שלה עומד על כ 8 אחוזים, ממוצבת כרביעית בנתח השוק שלה בישראל.

     

    יצרניות נוספות שבלטו השנה בעולם 

    חברת LG. הצלחת "סדרת השוקולד" של חברת LG הקוריאנית והדגם מרכזי בה: "KG800" החלה להתמוסס, דבר אשר משאיר את LG הרחק מסוני אריקסון בדירוג שוק הסלולאר הבין לאומי. 

     

    החברה יצאה בשלל גירסאות לסדרה המדוברת במטרה לעורר עוד עניין סביב המכשיר ולעלות את מכירותיה ממנו. התוצאות ייחשפו כמועילות או לא בסיום השנה. סדרת השוקולד של LG ידועה בעיצובה המיוחד הדומה לחפיסת שוקולד ומכאן מקור שמה והצלחתה. ובישראל, מכשיר מסדרת השוקולד של LG צפוי לשווק לקראת שנת 2007 באחת ממפעילות הסלולר. 

     

    מחקרים: קרינה - כן או לא בבית ספרנו? 

    אנו מתקשרים לקרובים שלנו איתו, מצלמים בו תמונות של חיית המחמד שלנו, שומעים בו את המוזיקה שאנו אוהבים ואפילו רואים בו שידורים חיים בטלויזיה. אין ספק שהסלולרי התקדם בשנים האחרונות. אך מה בנוגע למחקרים אודות הקרינה שהוא פולט?

     

    ובכן, שנת 2006 היוותה נקודת ציון משמעותית במחקר ופיתוח הקרינה מהסלולר בעולם, זאת, בעקבות פרסום מחקר רציני בנובמבר האחרון אשר ממצאיו לא הצביעו על נזקים מפני קרינה.

     

    המחקר, שכלל יותר מ-400 אלף נבדקים, גילה כי בקרב אנשים המשתמשים בנייד שלהם מדי יום לאורך זמן נרשמה דווקא ירידה קלה בשכיחות התאים הסרטניים לעומת אנשים המשתמשים פחות בנייד שלהם.  

     

    המחקר המדובר כלל כל איש המתגורר בדנמרק שהתחיל את מנויו למכשיר הסלולרי שלו בין השנים 1982 ועד 1995 ולא הבחין בין מנויים "אנלוגיים" או "דיגיטליים". מערכות אנלוגיות השתמשו ברמת שידור גבוהה יותר כך שכל סיכון היה אמור להיות גבוה יותר, אך כפי שעולה מן המחקר לא נמצאה שום הוכחה או קיום לסיכון שכזה כתוצאה משימוש בסלולארי.

      

    מחברי המחקר סיכמו ואמרו: "אנו מצאנו כי אין שום הוכחה בקשר שבין סיכון לגידול סרטני לבין מכשיר סלולארי נייד. נוסף על כך מרווח הביטחון הצר מהווה הוכחה לכך שכל הקשר בין הסיכון לחלות בסרטן לבין שימוש בטלפונים סלולריים יכול להישלל". החוקרים ציינו אמנם, כי אין הוכחה לסיכון מסרטן באשר לשימוש בנייד, אך עם זאת הם לא שללו סיכונים אחרים. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים