שתף קטע נבחר
 

תערוכת דטרויט 2007: מחפשים כיוון

למרות המשברים וההפסדים המתמשכים והמביכים של תעשיית הרכב האמריקנית, תתייצב דטריוט שוב כחלק מהצגה גדולה ושנתית, עם שפע סמלי העושר, הנעורים והכוח. הפסדים או לא, ההצגה חייבת להימשך. ואנחנו כמובן נהיה שם

הרוח המקפיאה על גדות אגם מישיגן, והשיממון שלחלוטין אינו מסביר פנים בדאון-טאון דטרויט, לא יעצרו גם השנה את חגיגת הרכב השנתית של צפון אמריקה. גם החדשות הרעות שממשיכות להגיע מארה"ב, לא יעצרו את יצרניות הרכב הגדולות מהופעה נוצצת ומלאת ביטחון עצמי. ככה זה, ההצגה חייבת להמשך. רגע, לפני שממשיכים. אם לא הזכרנו עדיין, אז בבקשה: כמו בכל תערוכת רכב גדולה, גם הפעם אנחנו נהיה שם, קצת לפני הרמת המסך הרשמית, עם תמונות וראיונות וכל המידע הנחוץ מהשטח. עכשיו הלאה.


דטרויט לפני שנה, עם המתקפה הסינית

 

 

הקונצרנים בצרות

קחו את ג'נרל מוטורס למשל, שעדיין סופגת מטחי ביקורת על הדרך בה נקטה במשא ומתן הסופר-מעניין וחשוב עם רנו הצרפתית. הפרשה הזו, בה הודיעו האמריקנים המפסידים לצרפתים הרווחיים שהם מוכנים לשת"פ רק תמורת המון כסף, הציגה אותם באור מגוחך. והם כמובן ממשיכים להפסיד.

 

 

קחו את פורד למשל. נשיא חדש אמור לסייע בקיצוץ כוח האדם והוצאות העתק, מכירת חטיבות שונות אמורה להזרים כסף ולבלום מעט את המפולת, אבל הדברים עדיין לא קורים. פורד ממשיכה לדמם, גם אם פה ושם מסתמן אור בקצה המנהרה. כמו GM, גם כאן מצאו עצמם הבכירים במצב בעייתי. לכאורה יש להם את השוק האמריקני שממשיך לקנות מכוניות והרבה, אבל בכל העולם זה אחרת, וגם מבית סובלים הטנדרים וה-SUV מנחת זרועו של מחיר הדלק.


פורד סובלת. מכירות הלהיטים - SUV וטנדרים - לא עומדות בצפיות 

 

קרייזלר? היצרנית הקטנה יותר, שהלכה לשותפות על דיימלר (מרצדס), נראית יחסית בסדר. אבל זו רק אחיזת עיניים. יש לקרייזלר מלאי עצום של מכוניות שממתינות לרוכשים. אם מוסדיים-גדולים, דילרים וכמובן השוק הפרטי-ישיר. המלאי הזה "הורג" כל צ'אנס להיות ריווחי, פשוט מכיוון שכדי לחסלו, יש צורך בהנחות עתק. הקונים לא פראיירים, מודעים למצב וממתינים להנחות גדולות עוד יותר. לקרייזלר אין ברירה ו... אתם מבינים את הפואנטה.

 

ובכל זאת, נוע תנוע

אז מה בכל זאת מצפה לנו שם? אם לסכם בקצרה, בעיקר הנעה כפולה לרוב, כוחניות דור-חדש, אגרסיביות ויוקרה. הכל בניסיון לעצור את המפולת. קרוס-אובר? מונח הקסם הזה ימשיך לתפוס כותרות, ולבטא כמעט כל דבר שזז בארה"ב. כך למשל ינסו היצרניות לדחוף את הקרוסים החדשים למקום שיתפנה על-ידי ה-SUV הגדולים והבזבזנים שמציגים ירידה חדה במכירות.  זה נדרש מבחינה פוליטית, וזה קורה בדיוק לכן.


ניסאן מביאה קרוס אובר חדש למערכה - רוג

 

וזה אומר שכלים כמו רוג של ניסן, יתמקמו מתחת למוראנו המצליח. זה אומר שקאיה תפעיל מאסה של יחצנות בכיוון הקיו לתצוגה, וכי הטריביוט המחודש של מאזדה יעשה אף הוא לא מעט רעש. שברולט? זו תשלח אקווינוקס מחוזק למערכה, ואילו ג'יפ תפעיל לחץ עם הטריילווק לתצוגה. קרייזלר תביא נסאו. הכיוון ברור. 

 

לחם וחמאה, ואנחנו

אבל קיבלתם את הרושם שאף אחד בארה"ב לא נוהג במכונית רגילה, במידות סבירות, אתם טועים. מה שמביא אותנו למשפחתיות, כמו המליבו החדשה של שברולט, שתציג שיפור ממשי כנראה. זו מכונית שעשויה להיות חשובה גם עבור השוק המקומי, וכדאי לכן לשים אליה לב. עוד רכב מצליח אצלנו היה הוויאג'ר האגדי, שיקבל יורש חשוב, עמו יגיע הקונצרן גם ארצה. ה-CTS החדשה של קדילאק תעניק לנו מפגש מרתק ללא ספק, גם אם אינה מיועדת למכור כאן אלפי יחידות.


על בסיס הפרילנדר של לנד רובר - וולוו XC60

 

וזה עוד לפני שגמים עממיים עוד יותר. למשל מיצובישי לאנסר חדשה וחשובה ביותר לעתיד המותג, תעשה צעדים ראשונים בדטרויט. וכך גם וולוו XC60, רכב פנאי על בסיס הפרילנדר החדש של לנד רובר, שיכול להצליח אצלנו. יגואר XF-C יעניק רמז ל-S החדשה שתבוא אלינו, ונראה כי פורד תציג בדטרויט את הפוקוס הסופר חשובה.

 

רעש וצלצולים ושרירים

כוח וחלומות, בעיקר בשנים האחרונות, הפכו למוצרי צריכה בסיסיים בתערוכת דטרויט. 2007 לא תהיה שונה, אלא שלא כרגיל, הפעם לא מדובר בשליטה אמריקנית מלאה. מול שברולט קאמרו פתוחה שצפויה להגיע, ודודג' וויפר משופרת, אין ספק שהרבה מאד עניין יופנה לכיוון טויוטה, עם מכונית ספורט תצוגתית (FH-ST) שתהפוך כנראה לימים ליורשת הסופרה האגדית. וכמובן שתחשוף בלקסוס את קו ה-F הספורטיבי, מעין מקבילה יפנו-אמריקנית ל-M של ב.מ.וו. הונדה תציג בעזרת אקורה (חטיבת היוקרה האמריקנית) את ה"בקרוב" ל-NSX מודרנית, יחד עם אקורד-קופה חדשה. פורד תנסה למצוא כיוון חדש עם האינטרספטור השרירית, שמבוססת על המוסטנג.


ראפרים מוזמנים לנסיעת מבחן - רולס רויס דרופ-הד

 

ולמרות שמדובר כאן במזג אוויר קפוא, תציג כאן רולס-רויס את הדרופ-הד קופה המרשימה ופתוחת הגג, היישר עבור רחובות LA והטיילת של מיאמי. מרצדס לא תשאר חייבת עם האושן-דרייב שמשחקת במגרש זהה. ב.מ.וו תהיה צנועה הפעם (אם מתעלמים מהעובדה שרולס רויס שייכת לה...), ותיתן הצצה ראשונה ל-3 קבריולט החדשה.

 

אנחנו יודעים שאתם תבקרו כאן מדי יום. כדאי לכם, כי יהיה המון מה לראות ולקרוא.

 

כך סיקרנו את תערוכת דטרויט בשנים קודמות:

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקווינוקס ספורט - כמו אירופאי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים