שתף קטע נבחר

C חדש

מרצדס ממשיכה במלוא המרץ בתוכנית ה-C. כעת מגיע תורה של הסטיישן

חצי שנה לאחר הצגת סדרה C נוספת עוד גרסה חדשה להיצע של המכונית הכל כך חשובה למרצדס. בפאריז הם הראו לאירופאים את ה-C קופה, ואולם עבור האמריקנים יש למרצדס תוכניות שונות. כך שלקראת תערוכת דטרויט, אשר תיפתח בתחילת החודש הבא, מציגה מרצדס את גרסת הסטיישן ל-C. זו תושק בדטרויט לצד עם ה-C קופה ושתיהן ינחתו באולמות התצוגה באירופה באביב הקרוב.
מנקודת המבט הלבנטינית שלנו לא נראית הסטיישן חשובה במיוחד. אחרי הכל מי בארץ יקנה מרצדס סטיישן אם הוא לא נהג מונית. אבל כמו שסיפרנו לא פעם, ההתייחסות האירופאית למכוניות הסטיישן שונה לגמרי, הן זוכות שם לפופולאריות גדולה ביותר ונחשבות לצעירות ואופנתיות יותר מגרסאות הסאלון. ה-C סטיישן הקודמת נטלה כשליש מסך המכירות של דגם זה, ובמרצדס מצפים להצלחה דומה מהמכונית החדשה.

צו האופנה

אין זה סוד שמכוניות הסטיישן החדשות מתאפיינות בקווים אופנתיים יותר, כמעט ספורטיביים, בתמורה לויתור על יכולת העמסה גבוהה, שאינה דווקא הנושא החשוב ביותר על סדר היום שלהן. דוגמא טובה לכך יכולות לשמש גרסאות הסטיישן של אודי (אוואנט) וב.מ.ווו (טורינג). זהו גם הכיוון שבוחרת מרצדס עבור הסטיישן החדשה עם העדפת קווים אופנתיים ושימושיות רב-גונית על פני נפח טעינה נטו. זאת גם הסיבה שלמרות שהמכונית החדשה גדולה יותר משמעותית הרי שיכולת הטעינה המרבית שלה קטנה לעומת הדגם היוצא - 1384 ליטר במקום 1510 ליטר. נפח תא המטען כאשר המושבים אינם מקופלים נותר דומה - 473 ליטר לעומת 465 ליטר בעבר. בכל מקרה הנתונים של מרצדס עדיין טובים במעט מאלה של סדרה 3.
לעומת ה-C סטיישן הקודמת בולט במכונית החדשה קו הגג המשתפל ברכות אחורה אשר מביא יחד עם הספויילר האחורי והגגון למראה תכליתי יותר.
ה-C סטיישן החדשה תוצע עם ארבעה מנועי בנזין בנפח של 2.0 ליטר (ארבע צילינדרים) עד 3.2 ליטר (V6), ושלושה מנועי דיזל CDI (בין 2.2 ל-2.7 ליטר). כל המנועים מוכרים מה-C הרגילה וכך גם שלוש תיבות ההילוכים: ידנית עם שישה הילוכים, חצי אוטומטית עם שישה הילוכים, ואוטומטית עם חמישה הילוכים (ה-320 תוצע רק עם התיבה האוטומטית). רמות הגימור גם הן מוכרות: קלאסיק, אלגנס, ואוונגרד. גם מבחינת ציוד בטיחותי והאבזור העשיר והמתקדם שהוצג ב-C אין שינוי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס C סטיישן. קווים כמעט ספורטיביים
קו הגג משתפל ברכות אחורה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים