שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הושעו השיחות בין מיקרוסופט ל-Yahoo על רכישה אפשרית
    העדכון התקבל בעקבות פרסומים בשני עיתונים, כולל הג'ורנל, לפיהם מיקרוסופט מעוניינת לרכוש את Yahoo עבור סכום מרבי של 50 מיליארד דולרים

    השיחות בין מיקרוסופט ל-Yahoo בנוגע לרכישת השנייה על ידי הראשונה הושעו, כך דיווח העיתון וול סטריט ג'ורנל, שהסתמך על מקורות המקורבים למשא ומתן.

     

    העדכון התקבל בעקבות פרסומים בשני עיתונים, כולל הג'ורנל, לפיהם מיקרוסופט מעוניינת לרכוש את Yahoo עבור סכום מרבי של 50 מיליארד דולרים. בעקבות הדיווחים זינקה המניה של Yahoo בכמעט 10 אחוזים, בעוד

    מניית מיקרוסופט ירדה ביותר מאחוז.

     

    על פי הדיווח המקורי של הוול סטריט ג'ורנל, מנהלים בשתי החברות דנים בשאלה כיצד לבצע את העיסקה – שאם תצא לפועל, תהיה הגדולה ביותר אי פעם בתעשיית האינטרנט. האפשרויות שעומדות על הפרק מלבד הרכישה הן מיזוג או סוג אחר של שילוב עסקיהן. על פי דיווחו של העיתון הכלכלי, המגעים נמצאים בשלב ראשוני.

     

    הכישלון של Live

    חברת מיקרוסופט הנמצאת בלחץ תחרותי רב מול ענקית האינטרנט גוגל, רואה בעסקי הפרסום והשירותים באינטרנט את אחד ממנועי הצמיחה העתידיים שלה, לצד בידור דיגיטלי והמשך הכנסות ממוצריה המסורתיים, מערכות הפעלה ותוכנות משרדיות. לשם כך, השיקה לפני כשנתיים את מותג Live והחלה למתג שירותי רשת שונים תחתיו, כולל שירות הדואר Hotmail, תוכנת המסרים המיידיים MSN Messenger, ומנוע חיפוש מתוצרתה - כולם שולבו לתוך מערכת ההפעלה החדשה, Vista. לחברת Yahoo יש שירותים מקבילים ודומים, כולל מנוע חיפוש מפותח ובשל בהרבה.

     

    אלא שמנוע החיפוש של מיקרוסופט, שהיה אמור להיות גולת הכותרת ועמוד האש לפני מחנה השירותים של החברה באינטרנט – מדשדש, אינו צובר פופולריות וודאי שלא מאיים על גוגל. בעקבות כך, לא הצליחה מיקרוסופט

    לחדור לשוק הפרסום בחיפוש.

     

    Yahoo: גלגל ההצלה של מיקרוסופט? 

    גוגל מצידה, שנהנית כבר עכשיו מיתרון עצום בשנות אדם בפיתוח מנוע החיפוש השליט על פני המתחרה מרדמונד, רק הרחיבה את ההגמוניה שלה לאחרונה באמצעות רכישת חברת הפרסום DoubleClick. במקביל, בשנה החולפת אף החלה גוגל לאיים איום ישיר ומשמעותי על עסקי התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט באמצעות שירותי רשת דוגמת Google Docs & Spreadsheets. העסקה עם יאהו, אם תתגבש, היא "גלגל ההצלה" של מיקרוסופט בתחום השירותים ועסקי הפרסום באינטרנט. גישושים בתחום כבר היו בעבר בין שתי החברות, אך לא הבשילו לכדי שיחות רציניות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים