שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דיווח: מיקרוסופט במגעים לרכישת Yahoo
    על פי דיווחים בעיתוני כלכלה, מיקרוסופט פתחה במגעים לרכישת ענקית האינטרנט המתחרה. מנהלים בשתי החברות פצחו בשיחות כאשר על הפרק הצעת רכישה או מיזוג. עסקה שכזו תהווה רעידת אדמה בשוק האינטרנט

    מיקרוסופט פתחה במגעים לרכישת ענקית האינטרנט Yahoo. כך מדווחים היום (ו') העיתונים ניו יורק פוסט והוול סטריט ג'ורנל. שווי העסקה עשוי להגיע עד 50 מיליארד דולר.

     

    לטענת הוול סטריט ג'ורנל, מנהלים בשתי החברות דנים בשאלה כיצד לבצע את העיסקה – שאם תצא לפועל, תהיה הגדולה ביותר אי פעם בתעשיית האינטרנט. האפשרויות שעומדות על הפרק מלבד הרכישה הן מיזוג או סוג אחר של שילוב עסקיהן. על פי דיווחו של העיתון הכלכלי, המגעים נמצאים בשלב ראשוני.

     

    הכישלון של Live

    חברת מיקרוסופט הנמצאת בלחץ תחרותי רב מול ענקית האינטרנט גוגל, רואה בעסקי הפרסום והשירותים באינטרנט את אחד ממנועי הצמיחה העתידיים שלה, לצד בידור דיגיטלי והמשך הכנסות ממוצריה המסורתיים, מערכות הפעלה ותוכנות משרדיות. לשם כך, השיקה לפני כשנתיים את מותג Live והחלה למתג שירותי רשת שונים תחתיו, כולל שירות הדואר Hotmail, תוכנת המסרים המיידיים MSN Messenger, ומנוע חיפוש מתוצרתה - כולם שולבו לתוך מערכת ההפעלה החדשה, Vista. לחברת Yahoo יש שירותים מקבילים ודומים, כולל מנוע חיפוש מפותח ובשל בהרבה.

     

    אלא שמנוע החיפוש של מיקרוסופט, שהיה אמור להיות גולת הכותרת ועמוד האש לפני מחנה השירותים של החברה באינטרנט – מדשדש, אינו צובר פופולריות וודאי שלא מאיים על גוגל. בעקבות כך, כשלה מיקרוסופט מלחדור לשוק הפרסום בחיפוש.

     

    Yahoo: גלגל ההצלה של מיקרוסופט? 

    גוגל מצידה, שנהנית כבר עכשיו מיתרון עצום בשנות אדם בפיתוח מנוע החיפוש השליט על פני המתחרה מרדמונד, רק הרחיבה את ההגמוניה שלה לאחרונה באמצעות רכישת חברת הפרסום DoubleClick. במקביל, בשנה החולפת אף החלה גוגל לאיים איום ישיר ומשמעותי על עסקי התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט באמצעות שירותי רשת דוגמת Google Docs & Spreadsheets.

     

    העסקה עם יאהו, אם תתגבש, היא "גלגל ההצלה" של מיקרוסופט בתחום השירותים ועסקי הפרסום באינטרנט. Yahooרכשה חברת פרסום מקוון אחרת, כמענה לגוגל, מה שעוד יותר מעלה את ערכה בעיני מיקרוסופט. בכך, תוותר מיקרוסופט

    על המאמצים שהשקיעה בפיתוח מנוע החיפוש שלה, ותחזור להתנהלות העסקית שאפיינה אותה לאורך שנים: "בליעת" מתחרות ורכישת טכנולוגיה בשלה מחברות אחרות. אלא ש-Yahoo היא דג גדול במיוחד, שהיקף עסקיו נאמד ב-38 מיליארד דולר ונחשב לאחד האתרים המובילים בעולם.

     

    על פי הוול סטריט, גישושים בתחום כבר היו בעבר בין שתי החברות, אך לא הבשילו לכדי שיחות רציניות. את הרמז המקדים לשיחות הנוכחיות אפשר אולי לראות בהשקת חיבור בין שתי רשתות המסרים המיידיים – MSN Messenger ו-Yahoo Messenger, שאז העלה גל של השערות ביחס לשיתוף פעולה נרחב יותר בין שתי הענקיות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים