שתף קטע נבחר

נמל התעופה רועש מדי? לכו למלון

ראש אגף במשרד להגנת הסביבה הציע לתושבי המושב בני-עטרות, החשופים לרעש מטוסים הממריאים והנוחתים בנתב"ג, לעבור להתגורר בבתי מלון עד סיום השיפוצים בשדה. במושב דחו את ההצעה: "הפתרון לא ריאלי. אי אפשר לנטוש את המשק בשיא העונה"

מאז שהחלו בנתב"ג לשפץ את אחד המסלולים - החלו תושבי מושב בני עטרות, הנמצא ממזרח לשדה התעופה, לסבול ממטרדים בלתי נסבלים של רעש מטוסים. במשרד להגנת הסביבה פנו לתושבי המושב החשופים לרעש העולה על 95 דציבל, והציעו להם אפשרות ללון בבתי מלון על חשבון המדינה עד שיסתיימו השיפוצים. בבני עטרות דוחים את ההצעה הנדיבה.

 

 

בגלי צה"ל פורסם הבוקר (יום ג') כי 40 משפחות מהמושב התבקשו להתפנות מבתיהם בגלל שינוי מסלולי ההמראה והנחיתה בנתב"ג היוצרים רעש עז.

  

ראש אגף בטיחות קרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטליאן גלברג, פנה במכתב ליו"ר ועד מושב בני עטרות בו נכתב: "לאור הנחיית רשות התעופה האזרחית לאסור על נחיתות ממזרח בשעות החושך וכל עוד הנחיה זו מחייבת ביצוע המראות על מסלול 08, יש לפעול לכך שתינתן לתושבי בני עטרות המעוניינים בכך ושבתיהם חשופים לרעש מרבי העולה על 95 דציבל, האפשרות ללון בבתי מלון".

 

עוד כתב ד"ר גלברג במכתב שנשלח גם מנכ"ל רשות שדות התעופה, מנהל רשות התעופה האזרחית ואחראי איכות הסביבה וקשרי קהילה ברשות שדות התעופה: "דרישה זו של המשרד מקורה בכך שרעש ההמראות בבני עטרות מהווה רעש חזק ובלתי סביר שמפריע, מן הסוג שהחוק למניעת מפגעים אוסר עליו. אבקש לעדכן אותי באופן מיידי על הסידורים שנעשים לכך שתושבי בני עטרות יוכלו לישון כבר בלילה זה".

 

המושב: זה לא פתרון ריאלי

במושב דחו את ההצעה. יו"ר הוועד המקומי בבני עטרות, בועז סנדלר, אמר ל-ynet: "זה לא פתרון ריאלי. בבני עטרות יש חקלאים ומשקים וזה עיקר הפרנסה של התושבים, עכשיו מדובר בשיא העונה ואין אפשרות לנטוש את המשקים. יש אנשים שיוכלו לעזוב, אבל יש הרבה שהדבר לא אפשרי מבחינתם. מעבר לזה בעוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים, בתי ספר והגנים גם הם נמצאים בבני עטרות, אז מה אנחנו אמורים לעשות - ללון בבית מלון ולא לשלוח אותם לבתי הספר?"

 

סנדלר טוען כי הם העלו בעבר פתרונות אחרים כדי לנסות לפתור את מטרד הרעש. "אנו ביקשנו שרשות שדות התעופה יאטמו לנו את הבתים. המשא ומתן שהיה ביננו התפוצץ קצת לפני שבתי המשפט יצאו לפגרה. איננו זוכים להתייחסות ראויה למצבנו. אנו מנסים לנקוט במאבק רציני, אך נתקלים בקשיים".

 

על החיים ליד שדה התעופה, מספר יו"ר ועד המושב: "החיים כאן בלתי נסבלים. הילדים נדבקים להורים ולא עוזבים אותם. תינוקות מתעוררים בלילה ולא נרדמים אחר כך. האנשים לא נרדמים בלילה מנסים לאטום אוזניים אך הדבר לא ממש עוזר. לא ניתן לדבר בטלפון לשמוע רדיו או לצפות בטלוויזיה. בזמן הנחיתות אנחנו נאלצים לעצור את חיינו, חיים בהפוגות של המטוסים".

 

במקביל, שלח ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מכתב לשר התחבורה, שאול מופז, ולשר הגנת הסביבה, גדעון עזרא, בו נכתב כי מתחילת הקיץ הגיעו פניות רבות של תושבי חולון והסביבה, אשר התגברו במיוחד בחודש האחרון בגלל סגירת אחד המסלולים בנתב"ג. "זעקות השבר של מאות אלפי התושבים הסובלים והמותשים מידי יום ולילה מהסיוט המתמשך כנראה אינן מגיעות לאוזניכם ולכן אינכם מעורבים אישית במתרחש", כתב ששון.

 

בתגובה לטענות אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר: "בשל ריבוד אחד המסלולים, ובהנחיית רשות התעופה האזרחית נאלצנו להתשמש במסלול אחד. הדבר אכן יצר מפגעי רעש לתושבים בבני עטרות בשעות הלילה. יחד עם זאת, היום ערכנו סידורים חדשים, כך שהמטוסים הכבדים לא ימריאו לכיוון המושב, ובמקביל פנינו לקבלן המבצע על מנת שזה יאיץ את העבודות ויסיים אותם בצורה מהירה יותר. לנוכח הפיתרון המסתמן עם המטוסים הכבדים, אני מאמין שתיפתר בעיית אי הנוחות הזמנית שנגרמת לתושבים".

 

מורן ראדה השתתפה בהכנת הכתבה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמנון טרבלסי
נתב"ג. ההמראות והנחיתות מפריעות
צילום: אמנון טרבלסי
צילום ערן יופי כהן
בני עטרות. לא מתפנים
צילום ערן יופי כהן
מומלצים