שתף קטע נבחר

ושוב הוא מנסה לכבוש את המדבר

דרור כהן, טייס F16 צעיר ומבטיח שמצא עצמו יום אחד משותק בעקבות תאונת דרכים, מנסה שוב לכבוש את מדבריות אפריקה. ב-5 בינואר הוא יתחיל בניסיון נוסף לסיים את מירוץ הסיבולת הקשה ביותר בעולם

"יש לך מושג כמה כסף יעלה רק הדלק למירוץ?", שואל דרור כהן, מהישראלים הבודדים שהשתתפו אי-פעם במסע המדבר המפרך והמפורסם בעולם - ראלי דקאר. בהתחשב במרחק אותו הוא ידרש לעבור, כמעט 10,000 ק"מ במידה וישרוד עד סוף המירוץ, אני יכול לנחש שמדובר בכ-5,000 ליטר דלק. "כמעט, זה משהו כמו 4,500 ליטר" הוא מבהיר, ומייד מוסיף: "במחיר של 4.7 יורו לליטר שדורשים המארגנים בקטעים בהם אין תדלוק מקומי. בסך הכל נצטרך לשלם סכום שמתקרב ל-20,000 יורו".

 

 



 

לא נשבר, למרות הנכות

בדיוק לפני שש שנים, יצא לראשונה דרור כהן, טייס F16 לשעבר וכיום משותק ממתניו ומטה לאחר תאונת דרכים, למירוץ הדקאר. תחרות הספורט המוטורי הקשה ביותר שאפשר להעלות על הדעת, אפילו לנהגי ורכבי מירוץ מיומנים בשיא כושרם. עבור הצעיר הישראלי, שצמוד לכסא גלגלים שנים ארוכות, מדובר היה באתגר גדול פי כמה. אלא שדרור כהן, היום בן 39, לא הבין מדוע הבטתי בו באופן השמור לבעלי מוגבלות נפשית קשה, כאשר סיפר לי על כוונותיו בפעם הראשונה.

 

אחרי הכל, מדובר בבחור שלאחר שלוש שנים של פיזיוטרפיה והסתגלות, הקים יחד עם אחרים את עמותת "אתגרים", המפתחת ענפי ספורט אתגרי ונופש פעיל לנכים בישראל. מאז הספיק למצב עצמו כאחד הספורטאים הנכים המובילים בישראל. מספר שנים החזיק בתואר אלוף ישראל בסקי מים ושלג, היה אלוף ישראל בשיט, ב-99' זכה במקום רביעי באליפות העולם למפרשיות, באולימפיאדת סידני זכה במקום השמיני, באתונה 2004 זכה במדליית הזהב. כאמור, לא מישהו שיכנע למוגבלות פיזית וישקע ברחמים עצמיים.

 

רכב מיוחד, צוות מיומן

לאחר שניסה לראשונה במירוץ שיצא לדרכו בינואר 2002, מנסה דרור כהן שוב לכבוש את המדבר. הפעם הוא יעשה את זה בעזרת לא רק מימון גדול משמעותית, אלא גם בעזרת רכב שנבנה במיוחד עבורו. בניגוד למירוץ הקודם, שם מדובר היה ברכב שהותאם גם עבורו, הפעם פותח הרכב במיוחד לצורך המירוץ ובהתחשב במגבלותיו. על היצירה שבסיסה הוא טנדר שברולט סילברדו סטנדרטי, חתום עידו כהן, בעל סדנה לשיפור כלי רכב במיוחד לטובת ספורט מוטורי.


שברולט סילברדו מקורי, אחרי טיפול מקיף של עידו כהן. לקראת מאוריטניה

 

בצוות שיצטרף לדרור כהן יהיה גם עידו שישמש כמכונאי ראשי, ושני נווטים שיהיו עם דרור בתא הנהג. זאת כחלק מהפקת הלקחים במירוץ הראשון, בו הסתבר לדרור כי הוא חייב עזרה נוספת למקובל, כדי להיחלץ ממקומות קשים בהם יפגשו במהלך 9,000 הקילומטרים. אל המסע נרתמו מספר מממנים, האחראים לחלק הארי של הוצאות ההשתתפות שנאמדות בכ-350,000 דולר. בין היתר אלה קרן הישג, UMI (יבואני שברולט), 888, יבואני צמיגי גודייר, ציוד ספארקו ובולמי בילשטיין לישראל, איתוראן, אוטודיפו, אוטוגלאס ואחרים.

 

ישורת אחרונה

"הימים האחרונים לחוצים מאד", אומר דרור כהן ל-ynet. "בעוד מספר ימים צריך לשלוח את הרכב לחו"ל, וכאן בארץ יש עוד המון מה לעשות". כשהוא אומר "המון", דרור מתכוון בעיקר לעובדה כי למרות הניסיון מהמירוץ הקודם, והתגייסות רחבה לעזרה, עדיין חסר לא מעט ממון כדי להשלים את המבצע בהצלחה. "יש לא מעט עלויות שלקחנו בחשבון, אבל לא בסדרי הגודל האלה. כמו למשל עלות הדלק", הוא מזכיר.

 

"הבעיות שמסביב מנעו ממני להתאמן באינטנסיביות הנדרשת, ואני מקווה שזה לא יפגע בנו במירוץ עצמו", הוא אומר. כרגע הוא מנסה עדיין למצוא מלווה נוסף לקבוצה, בין היתר כדי לנסות ולכסות עד כמה שניתן את החור התקציבי שיצר הפרויקט העצום הזה.

 

עד שיצא לנקודת הזינוק של המירוץ, נמשיך ונעדכן אתכם בהכנות האחרונות של דרור. במהלך המירוץ עצמו, נלווה אותו כמובן בכל יום. עד אז, אתם מוזמנים לבקר באתר המיוחד והמקורי שיצר.


פורסם לראשונה 08/12/2007 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
2008 - ועכשיו בשיא הרצינות
צילום: רותם גרוזוביק
הרכב המושקע והמוכן לאתגר
2001 - הפעם הראשונה
צילום איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים