שתף קטע נבחר

 

הישראלים מביאים את האקולוגיה להודו

השבוע בבלוג העדכונים: כל מה שחם בטרנד האקולוגי שסחף את הכדור. מחקלאות הודית אורגנית בניהול ישראלי, דרך צעצועים שנטענים מהאנרגיה של הילד שלכם ועד לנעליים עשויות משאריות. לקרוא ולרוץ להפגנה של הירוקים

ה-יוזמה: חברה ישראלית, חקלאים הודים

אפשר להתייחס לטרנד הירוק בציניות, אבל לפעמים מודל עסקי פשוט שרואה את טובת כל הצדדים, מצליח לייצר מערכת אקולוגית מיוחדת במינה. וכשהרעיון מגיע מחברה ישראלית – רף החשדנות עולה, אך מהצד השני גם רף הגאווה. חברת

 "אורגניק אינדיה" עשתה דבר פשוט וגאוני: היא איתרה חקלאים בהודו, נתנה להם את הידע והכלים הנדרשים על מנת לקיים חקלאות אורגנית ברמה גבוהה, ועזרה להם להתחיל ולגדל תה אורגני ומוצרים ירוקים נוספים והבטיחה את הצלחתם של החקלאים בכך שהתחייבה לרכוש מהם את מה שיגדלו. מהתוצרת מפיקה החברה את מוצריה אותם היא משווקת בישראל, בארצות הברית ולאחרונה גם במדינות נבחרות באירופה. החברה הוקמה על ידי מספר יזמים מישראל ומהודו ובראשה עומד יואב לב, שמוכר בהודו גם בכינוי המקומי שלו, בהרט מיטרה. כיום מספקת החברה פרנסה לכ-10,000 חקלאים בהודו, שמעבדים למעלה מ-200,000 דונם של קרקע אורגנית. זוהי תוכנית העיבוד האורגני הגדולה והנרחבת ביותר בהודו, ואי אפשר שלא להתרגש נוכח המעורבות הישראלית בדבר הטוב הזה.

 

ה-צעצוע: מכונית על שלט ירוק

במקום מכונית על שלט רחוק, למה שלא תקנו לילדיכם מכונית על שלט ירוק?

 הטרנד החדש מציג צעצועים ללא סוללות שעשויים מחומרים ידידותיים לסביבה ומופעלים על ידי אנרגיה קינטית שהילדים יוצרים בעצמם. איך זה עובד? האנרגיה שישקיע הזאטוט בדחיפת הרכב תהפוך לזו שתדליק את הפנסים, תשמיע את קולות המנוע ואפילו תגרום למדריך הטיולים – בובה שמתיישבת בתוך הרכב – לדבר. השילוב בין משחק אמיתי שלא כולל בהייה בטלוויזיה יחד עם הפסון של שמירה על כדור הארץ הופכת את הצעצועים הירוקים לטרנד מלא ביתרונות.

 

הרעיון לפתח צעצועים ידידותיים לסביבה צץ במוחם של ארבעה מעצבי צעצועים

 מקולורדו אחרי שנוכחו לדעת שתהליך הייצור של צעצועים רגילים גורם לנזק סביבתי ושהצעצועים המיוצרים מעודדים ילדים לשבת ולבהות בצעצוע שמשחק לפניהם. לכן, הצעצועים של חברת "ספריג" עשויים משילוב של עץ ופלסטיק ממוחזרים ללא תוספת של צבעים ושאר כימיקלים מזיקים. בחברה מבטיחים שכל המוצרים העתידיים יהיו תואמים לטכנולוגיה הקיימת, כך שניתן יהיה להמשיך ולשחק באותם צעצועים במשך שנים רבות, בהנחה שכדור הארץ לא יהרס עד אז.

 

ה-נעליים: נייקי אוספת שיירים

נייקי ידועה בעיקר בזכות הפרסומות המדהימות שלה, קווי הבגדים החדשניים, הנעליים הנוחות ושלל הכוכבים והספורטאים שהפכו להיות חלק מהמותג המצליח

בעשורים האחרונים. אבל החברה ספגה לא מעט ביקורת שלילית על ניצולם לכאורה של עובדים במפעלי נעליים במדינות העולם השלישי. כמו יצרניות נעליים ואופנה נוספות נתקלה גם נייק בבעיה תדמיתית בעקבות הסערה שהתחוללה במוחותיהם היצירתיים של האקטיביסטים ואנשי המודעות החברתית למיניהם (כמו בדוגמה הזו). עם פרוץ המגמה הירוקה מיהרה גם נייקי לתפוס נתח מהחגיגה ויצרה נעל כדורסל ידידותית לסביבה שנקראת Trash Talk ועשויה כולה משאריות עור של נעליים אחרות שנאספו מרצפת המפעל וחוברו להן יחדיו לכדי נעל ייחודית ומעוצבת להפליא שתגרום לכם להרגיש טרנדיים מכל בחינה אפשרית. 

 

השבוע בעיתון "לאשה":

  • שלא יעבדו עלייך: איך לזהות כסף, זהב ואבנים טובות אמיתיים
  • למה שלא תלמדי להגן על עצמך? כן, אנחנו מדברות אלייך
  • שלחנו זוג ממוצע לארבעה מאבחנים זוגיים אלטרנטיביים. התוצאות מפתיעות
  • מלחשים ש...: גלית גוטמן וזיו קורן חוזרים לשגרה
  • שלוש בעלות עסקים שהצליחו בגדול מספרות איך התחילו
  • גברים חולי קניות, יש כאלה
  • ככה עולים "רק" קילו בשנה, בלי להרגיש. אבל יש מה לעשות!
  • מצורף לגיליון: מגזין 100 עצות נהדרות

  

לכל הפוסטים של בלוג העדכונים

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לפעמים חייבים לוותר על הציניות
צילום: עדי אדר
לאשה בפייסבוק
מומלצים