איך שגלגל מסתובב. לנצ'יה, יצרנית בעלת עבר מפואר והווה קודר, ניסתה לבצע קאמבק לפני שבע שנים באמצעות התזיס המרשימה בהופעתה. ונכשלה. מאז נערכו עוד כמה ניסיונות, למשל עם האפסילון והמוזה, אבל גם הם לא עצרו את הידרדרותה של היצרנית האיטלקית, הנמצאת בבעלות קונצרן פיאט. והנה, לקראת עוד ניסיון התאוששות, הציגה לנצ'יה בתערוכת ז'נבה לעיני הציבור ולראשונה דגם הנושא שם גדול מהעבר: דלתא. צילום: יואל פלרמן לנצ'יה מחזירה את דלתא לבמה העיצוב מושך ומגרה את העין, עם קווים מעוגלים ועיצוב מקורי לגג, מותניים ומכסה המנוע. הממדים מכובדים, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ. שלא במקרה, נתון זהה לאופל וקטרה, שתרמה את הפלטפורמה - זכר לימים בהם ג'נרל מוטורס החזיקה בחלק ממניות פיאט. אבזור הפנים עשיר לא פחות מהדקורציה, המיועדת להציע אווירת מותרות נדרשת. אי אפשר להפריז בחשיבותה של הדלתא: זהו דגם מקורי ראשון מזה שנים עבור לנצ'יה, והוא אמור להחזיר את היצרנית לקדמת הבמה - ממש כפי שקרה לפיאט, בעלת הבית, בשנים האחרונות. וכמו שהדלתא נראית, יש לה הרבה מה להציע בסביבה הצפופה של המתחרות. ומה עם השוק הישראלי? מדובר חברת סמל"ת, היבואנית, נמסר ל-ynet כי עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של המותג, ששיווקו בישראל הופסק בשנים האחרונות. למרות שבסמל"ת לא פוסלים על הסף את החזרת לנצ'יה, למנהלי היבואנית יש יעדים חשובים יותר בטווח הקרוב, כמו החזרתה של פיאט לצמרת השוק המקומי, וחיזוק מותג אלפא רומיאו.