שתף קטע נבחר

 

קטנה ועצבנית: אברט שוב משדרגת 500

כאילו ש-135 כ"ס לא מספיקים למכונית כה קטנה, באה סדנת אברט וסוחטת מה-500 של פיאט לא פחות מ-160 כ"ס. ואפשר גם 190, אם מוכנים להישאר רק על מסלול המירוצים

זה אולי ישמע ממש מוזר ל-120 נבחרינו, שגוררים שנים רגליים בנושא הספורט המוטורי, אבל בעולם הגדול שמעבר לים (וגם מעבר לגבול היבשתי הצפוני, מזרחי או מערבי...), יש חיבה אדירה למכוניות מירוץ. גם אחיותיהן הצנועות, המכוניות הספורטיביות לכביש, זוכות להצלחה נאה ונחשבות מקדמות תדמית מהמעלה הראשונה. אפילו עירונית קטנטנה וחמודה כמו פיאט 500, זוכה לגרסאות ביצועים שריריות.


500 אסהאסה. 7.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-160 כ"ס (צילומים: רועי צוקרמן)

 

 

אחרי שהשיקה בהצלחה רבה את פיאט 500 החדשה אשתקד, מתמקדת כעת פיאט בגרסאות ספורטיביות, תחת מותג אברט (Abarth) המתחדש. אז קודם קיבלנו את האברט הרגילה, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ו-135 כ"ס. כעת, בתערוכת פריז, אפשר להתרשם מערכת השיפורים אסהאסה (esseesse), שמוצעת בסוכנויות אברט, שם החוזר לחיים אחרי שהיה מוכר כערכת שיפורים ל-500 הישנה בשנות ה-60. כן, גם הפצפונת ההיא התחרתה במירוצים, בין אם בגרסאות אברט רשמיות ובין אם באמצעות שיפורים פרטיים.

 

האסהאסה המודרנית לוקחת את האברט הרגילה, ומשדרגת אותה: 160 כ"ס במקום 135, הנמכה למרכב ושדרוג המתלים, וכמובן כמה פרטי עיצוב שהופכים אותה לחגיגה לעיניים. ספויילרים ופגושים נפוחים? יש. חישוקי "17 נאים? בוודאי. ואפשר גם לצייד אותה בשלל מדבקות מירוץ תואמות.


אסטו קורסה. למירוצים עם 190 כ"ס

 

לצד האסהאסה, המיועדת בעיקר לכביש, הציגו האיטלקים גם את האסטו קורסה (Asseto Corsa), גרסת המסלול של ה-500. כאן כבר מדובר במכונית מירוץ לכל דבר ועניין, כולל צמיגי סליקס, ספויילר אחורי ענק וקשת התהפכות תקנית. ההספק זינק ל-190 כ"ס תודות למגדש טורבו של גארט (מדגם GT 1446). יש לה גם תיבת שישה הילוכים ידנית, לעומת חמישה בלבד באסהאסה.

 

באברט לא מפרסמים נתוני ביצועים של הקורסה, אבל עם משקל עצמי של 920 ק"ג בלבד, הם יהיו טובים. עם 160 כ"ס ומשקל עצמי גבוה במקצת, האסהאסה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות ולמהירות מרבית של 211 קמ"ש. באברט מדברים על נתון תצרוכת דלק מרשים של יותר מ-15 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים עומדת על 155 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ, נמוך בהשוואה למכונית משפחתית גדולה רגילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דוכן אברט בפריז
צילום: רועי צוקרמן
אסטו קורסה
צילום: רועי צוקרמן
עוד זווית
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים