שתף קטע נבחר

פרארי מאיימת: נפרוש מפורמולה 1

הסיבה: כוונת מארגני סבב הספורט המוטורי לחייב את כל היצרניות להשתמש במנוע זהה, כדי לחסוך עלויות. פרארי: אם ההחלטה תיושם נפרוש מהתחרות

פרארי תבחן מחדש את השתתפותה באליפות הפורמולה 1, בה התחרתה מאז שנות ה-50, כך הודיע חבר המנהלים בהודעה שפורסמה אתמול (ב'). הסיבה: פרארי מתנגדת נחרצות להחלטת הגוף המארגן של התחרות, הפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA), לחייב את כל היצרניות להשתמש במנוע זהה. החלטה זו התקבלה כחלק ממאמץ לצמצום העלויות בספורט המוטורי היקר והפופולרי מכולם.

 

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בפרארי אמנם מסכימים שיש צורך לצמצם עלויות, אך מתנגדים נחרצות להפיכת כל המכוניות לבעלות מנוע זהה. "חבר המנהלים שומר לעצמו את הזכות לשקול, יחד עם השותפות שלנו, את הנוכחות שלנו בפורמולה 1", אמרו בפרארי. ללא יצרנית מכוניות הספורט הפופולרית, שבנתה את תדמיתה על מסלולי המירוצים - ובמיוחד על אלו של הפורמולה 1 - עלול הספורט המוטורי היוקרתי לספוג חבטה משמעותית.


פרארי. מאיימת לפרוש אם תחוייב להשתמש במנוע אחיד (צילום: איי אף פי)

 

פרארי זכתה בתואר אליפות היצרניות בשנה שעברה, לצד תואר אליפות הנהגים עבור בכיר נהגיה, קימי רייקונן. מלבד זאת פרארי מחזיקה ב-14 תארי אליפות יצרניות נוספים (מהם שבעה בעשור האחרון), ניצחה בכ-200 מירוצי פורמולה 1 והגיעה למקומות שני ושלישי כ-400 פעמים נוספות. פרארי נחשבת לאחת הקבוצות הפופולריות ביותר בסבב. גם השנה, פרארי מועמדת כמעט בטוחה לזכייה בתואר היצרניות ונהגה, פיליפה מאסה, עדיין יכול לזכות בתואר הנהגים.

 

ההודעה של פרארי מגיעה פחות משבועיים לאחר שה-FIA הודיע על כוונתו לשנות את שיטת המירוצים. במסגרת השינויים, יוכנס ספק מנועים שאינו קשור ליצרניות הרכב, ומנועיו ישמשו את כל הקבוצות החל משנת 2010. ב-FIA מסבירים כי המהלך הדרמטי נובע מהצורך לסייע לקבוצות הקטנות, ולדאוג לכך שאף אחת מהן לא תעזוב בגלל עלויות הפיתוח הגבוהות. אלא שמלבד פרארי, גם טויוטה כבר הביעה התנגדות למהלך בטענה שיפגע במאפייני הספורט.

 

יש לציין כי מירוצי הפורמולה 1, בניגוד לענף המקביל בארה"ב (נסקאר), נודעו מאז ומעולם בכך שעודדו פיתוח טכנולוגיות מתקדמות - ויקרות. יצרניות הרכב משתמשות בספורט הנצפה על-ידי מאות מיליונים מדי שנה, בכדי להדגים את חידושיהן בתחומים שונים, דוגמת מנועים, מערכות העברת כוח, תיבות הילוכים, מתלים ואווירודינמיות. אלא שהשוני בין המכוניות והעדר הגבלה טכנולוגית, גורם לכך שקבוצות קטנות ודלות תקציב מתקשות להיות תחרותיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרארי. בדרך החוצה?
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים