שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    גם קאדילק רוצה להיות ידידותית לסביבה

    חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס חשפה בדטרויט מכונית חשמלית עם מנוע-עזר צורך בנזין. למעשה, מדובר בגרסה היוקרתית של שברולט וולט

    תכירו את הקונברג' (Converj, שיבוש של המילה להתכנס - Converge) - מכונית הכלאיים החדשה של קאדילק. כרגע היא מיועדת רק לתצוגה, אבל ניתן להעריך כי בתוך פחות משנתיים, היא תמצא עצמה בדרך לאולמות התצוגה. כל זאת, תודות לשימוש בפלטפורמה של שברולט וולט, מכונית הכלאיים המתקדמת של ג'נרל מוטורס, שתשווק החל בסוף שנה הבאה.


    קאדילק קונברג'. בדרך לייצור? (צילום: AFP)

     

    הקונברג' עושה שימוש במנוע חשמלי עיקרי, ובמנוע עזר הצורך בנזין. בקאדילק לא מפרטים באיזה מנוע בנזין מדובר, אך מציינים כי זוהי יחידת ארבעה צילינדרים בנפח קטן. הקונברג' תציע 160 כ"ס ו-37.7 קג"מ, שיספיקו למהירות מרבית של 160 קמ"ש, מעט במונחי מכוניות יוקרה. גם טווח הנסיעה באמצעות חשמל בלבד וללא זיהום, מרשים רק בהשוואה למכוניות כלאיים - עד 64 ק"מ. טעינת המצברים תארוך כשלוש שעות בתקע 240V, וכשמונה שעות בתקע 120V.


    מערכת הכלאיים

      

    אם בכל זאת תצטרכו לנסוע, תוכלו להסתמך על מנוע הבנזין, שישמור עליכם בתנועה למספר מאות קילומטרים נוספים. אלא שאז, הופכת הקונברג' למכונית מזהמת. פחות מהרגיל, אך יותר מרכב חשמלי מלא.

     

    בכל מקרה, כדי לסייע בחסכון באנרגיה, היא מצוידת גם בלוחות סולריים על הגג, שמפחיתים את הבזבוז כתוצאה משימוש באבזרי חשמל שונים. שימוש ברצפה שטוחה, סבכה קדמית כמעט אטומה, מצלמות במקום מראות וחישוקי גלגלים בעיצוב מיוחד, משפר את זרימת האוויר סביב המכונית ואיתו את תצרוכת הדלק, כך לפי קאדילק.


    איור של תא הנוסעים

     

    הקונברג' מבוססת ככל הנראה על פלטפורמת הוולט, עם אורך כללי של 462 ס"מ, בסיס גלגלים של 274 ס"מ, רוחב של 188 ס"מ וגובה צנוע - 139 ס"מ. כמו אחותה לבית שברולט היא מציעה הנעה קדמית, אך יש לה מרכב קופה מסוגנן במקום האצ'בק כמו בוולט.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קאדילק קונברג'
    ארבעה מושבים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים