שתף קטע נבחר

לתרום בלי להוציא שקל ובלי לקום מהכורסא

שיתוף פעולה מיוחד בין עולם הפילנטרופיה לעולם הפרסום, הוליד אתר המאפשר לגולשים לצפות בפרסומת, לענות על שאלות ולתרום כסף לעמותה לפי בחירתם. "המהפכה כבר החלה", מספרים היוזמים, "אנשים מתגייסים כדי לעזור למקרים שנוגעים לליבם, במיוחד כשמדובר בעזרה ללא הוצאה ממשית"

פעם היינו מקדימים להגיע לבתי הקולנוע כדי לצפות בסרטוני הפרסומות, שעוררו אצלנו חיוך, עניין ותגובה. מאז, תחת כל עץ רענן, קיים "שטח פרסומי" פנוי, והמוח שלנו כבר מסנן במיאוס את אותן פרסומות רבות המבקיעות מבעד הערוצים המסחריים, אתרי האינטרנט, הרדיו ובעצם כל מרחב ציבורי נתון.

 

בכדי להעניק לצפייה בפרסומות ערך חברתי מוסף, נוצר לאחרונה שיתוף פעולה מיוחד בין לעולם התרומות לעולם הפרסומות, המאפשר לגולשים ברשת לצפות בפרסומות ובתמורה להעביר את כספי המפרסם לעמותה לפי בחירתם. המיזם החדשני הוא נסיון מקורי להתמודד עם הקשיים בגיוס תרומות בארץ ובעולם, בעקבות המשבר הכלכלי.

 

"מטרת המיזם היא גיוס כספים לתרומות מכל הסוגים בעזרת הפניית כספי הפרסום למטרה טובה יותר", אומר זאב רוט סמנכ"ל שיווק "תרמת", החברה העומדת מאחורי הרעיון, "הרעיון הוא שכל אחד מאיתנו מכיר עמותה אחת לפחות שהוא מאוד רוצה לתרום לה, אבל לפעמים אין לו את היכולת או הזמן לתרום. באתר "תרמת" אפשר לעשות זאת בקלות".

 


עמוד הבית: נכנסת - תרמת

 

באתר ניתן למצוא עמותות שונות ביניהם "עזר מציון", "עלם", "גדולים מהחיים" ועוד,

"זו בשורה גם עבור המפרסמים", מסביר רוט. "מעבר לרווח הרגשי והתדמיתי שיש למפרסמים, הם גם נהנים מכך שההשקעה בפרסומות כדאית כי הם מצליחים בברור להגיע לתודעת הגולש שנבחן על המסר טרם העברת התרומה".

 

גולשים הנמצאים באתר יכולים לתרום שקל אחד או מאות שקלים על-ידי צפייה בסרטון בטקסט שיווקי או אפילו באמצעות משחק.

 

"בתחילת כל יום עבודה אני פותח את המחשב צופה בפרסומות ותורם כ-5 שקלים עם הקפה של הבוקר, אחרי זה היום שלי נראה אחרת", אומר אחד הגולשים. "עד היום תרמתי המון כסף לנזקקים וזה נעים, הפרסומות ממילא מציפות אותנו בכל מקום בלי שנוכל לעשות כלום, אז למה לא להפוך את זה לחוויה של נתינה ועזרה לזולת?"

 

"ישנם אלפי גולשים הרשומים לאתר ותורמים באופן קבוע"

"לפני פחות משבוע הצטרפנו לאתר וכבר הצטברו אצלנו תרומות של כארבע מאות שקל", מספר עדי זגורסקי, מעמותת "גדולים מהחיים" הפועלת לשיפור איכות חייהם של ילדים ונוער חולי סרטן. "לדעתי, זו דרך מצויינת לתרום לעמותות במיוחד בתקופה קשה זו מבלי להוציא כסף מהאדם או החברה שתורמים. לוקח דקה

לענות על שאלות המפרסם והתרומה עוזרת מאוד", הוא מוסיף. "ארבע מאות השקלים האלה למשל,  יכולים לעזור בקניית אוזני המן וחטיפים לרכבת החיוכים בפורים - רכבת מיוחדת עם ליצנים קוסמים והפתעות  המוקדשת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם".

 

"המהפכה כבר החלה" אומר צביקה דויטש, מבעלי המיזם. "אנשים בארץ היום מתגייסים באופן מסיבי כדי לעזור למקרים שנוגעים לליבם, ובמיוחד כשמדובר בעזרה ללא הוצאת כסף ממשית", מוסיף דויטש. "המיזם עלה לאוויר לפני כחודש וחצי ותוך שבועיים הוצף בגולשים במפרסמים ובעמותות הרבה מעבר למה שציפינו. כיום ישנם אלפי גולשים הרשומים לאתר ותורמים באופן קבוע".  

 

  • לכניסה לאתר לצפייה בפרסומת ותרומה לחצו כאן.  

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים