שתף קטע נבחר

מסר סלולרי לתיקון - וקיבל תמונות סקס של זרים

כעבור שני תיקונים כושלים הצליח רמי, לקוח עסקי של אורנג', לשכנע את החברה להחליף את הטלפון הנייד שלו. המכשיר החדש שקיבל כלל קטעי וידאו ותמונות אינטימיות - של אחר

כשהטלפון הסלולרי של רמי, לקוח עסקי של חברת orange, השמיע חרחורי גסיסה, הוא מסר אותו לתיקון במרכז השירות במודיעין. כשהתקלות חזרו בפעם השנייה, רמי מסר את המכשיר לסבב תיקונים נוסף. בפעם השלישית הוא קיבל סופסוף מכשיר תקין - אך הוא הופתע לגלות כי לא מדובר כלל בטלפון הסלולרי שלו, אלא במכשיר שהיה בשימוש של לקוח אחר, וכלל מידע אישי ותמונות אינטימיות.

 

"לפני כשמונה חודשים רכשתי מכשיר מאורנג' (E71 של נוקיה), ובנוסף חבילת גלישה לצורך השלמת השירות המשרדי הנייד. עיקר עבודתי נעשית בחו"ל", סיפר רמי ל-ynet. "באחד

מנסיעותיי בנסיון להשתמש בטלפון המקשים בטלפון הנייד לא עבדו, לא ניתן היה לענות לשיחות, לשלוח SMS או כל פעולה בסיסית הטלפון. אין צורך להתרגש, תקלות כאילה קורות שלא באשמת החברה הסלולרית, אך מכאן הטיפול במקרה באחריות החברה וברמת מתן השירות הכללי.

 

הטלפון הושב לידיי להפתעתי עם אותה התקלה, שאותה ניתן לבדוק לפני שנמסר אליי: אפשר היה להדליק את המכשיר, להקיש על מקש ולגלות שהמקשים לא עובדים. אורנג' הסבירה לי שהפיקוד ומספר חלקים הוחלפו. יצרתי קשר עם שירות הלקחות וביקשו שאבצע מספר פעולות נוספות, הנייד הגיב למספר דקות וחדל. המכשיר נמסר שוב לתיקון. להפתעתי הוא חזר עם אותו הסיפור - הנייד לא תקין, המקשים לא עובדים".

 

בפעם השלישית שפנה רמי לאורנג', הוא איים בהתנתקות, "כמו כל לקוח", וניסה לשכנע את נציגי החברה כי המכשיר אינו בר תיקון ויש להחליפו. הפעם הטלפון חזר לידיו כשהוא תקין לחלוטין, אך השמחה הייתה מוקדמת: "ביום קבלת הטלפון נאלצתי לטוס לחו"ל ואת ההגדרות של נאלצתי לעשות בחו"ל. להפתעתי גיליתי כי על הטלפון פרטים אישיים של לקוח אורנג' אחר".

 

אמצעים אידיאליים לסחיטה

בין קטעי הווידאו שנמצאו על ה-E71  מנה רמי סרטונים שמתעדים ריב משפחתי שהסתיים בשלום, סרטונים מטיול משפחתי וגם קטעי וידאו אינטימיים שצולמו עם מספר נשים.

על המכשיר היו גם תמונות אישיות מאוד של בעליו. "לא הייתי מראה אותן אפילו לחבר טוב. אפשר לסחוט אדם עם חומרים כאלו", הוא אומר.

 

בעקבות הגילוי, הוא בדק את מספר הברזל (IMEI) של הטלפון והשווה אותו למספר הסידורי שעל הקופסה של המכשיר שלו. המספרים לא תאמו ואישרו את הדברים.

 

"חברת אורנג' החליפה את הטלפון שלי באחר. טעות או לא, זהו מחדל גדול שחשף מידע אישי", מסכם רמי. בינתיים הוא מנסה לאתר את בעליו של המכשיר לפי המידע השמור עליו, כדי להחזיר לו את הטלפון. "אני בספק אם הוא יישאר באורנג' אחרי שיגלה את הפרטים האלו". פניות נוספות שלו לחברת אורנג' לא הניבו פתרון, והוא מציין כי החברה ניסתה לשכנע אותו לשמור את פרטי המקרה לעצמו לפני שתסייע לו בפתרון.

 

תגובת אורנג'

פנינו לחברת פרטנר שעומדת מאחורי המותג אורנג' ושאלנו: איזה סוג של ביטחון יש למי שמוסר טלפון סלולרי לתיקון, שפרטיו והמידע האישי השמורים עליו אכן יישארו בידי החברה בלבד ולא יתגלגלו לידי לקוח אחר?

 

אורנג' ביכרו שלא להתייחס ספציפית לשאלתנו, והגיבו כך: "פניית הלקוח מטופלת על ידי הגורמים המתאימים בחברה המצויים עימו בקשר. אנו מבקשים להדגיש כי החברה פועלת נמרצות בכל ערוצי פעילותה למען שמירה על חיסיון לקוחותיה, וכן מפעילה ומפתחת מערכות טכנולוגיות מתקדמות אשר נועדו להגן על פרטיות הלקוחות".

 

המלצה לסיום

נסיים בהמלצה חמה ללקוחות של כל חברות הסלולר שמוסרים את המכשיר שלהם לתיקון: גבו את כל התוכן החשוב לכם - ורוקנו את הטלפון מתכנים מביכים לפני מסירתו לתיקון. לא יודעים כיצד לגבות? קראו את המדריכים שלנו לגיבוי הסלולרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי שמעוני
מסר את הסלולרי שלו, קיבל סלולרי אחר
צילום: אלי שמעוני
מומלצים